נגה ברלב וטליה אילן. "אני מאמינה שהיא תמשיך לפרוח ולהגיע להישגים בינלאומיים"

המנצחת טליה אילן מאמינה בכנרת נגה ברלב, 16: "מאחלת לעצמי שהיא תנגן איתי כסולנית"

פרויקט לנערה של "לאשה": כשברלב הייתה בת חמש, היא ראתה כינור ביוטיוב ורצתה גם. מאז רשמה שורת הצלחות. "כל היום סובב סביב הכינור. אני מתאמנת כמה שצריך כדי להשיג את המטרות שלי"

פורסם:
במסגרת פרויקט מיוחד של "לאשה", ביקשנו משש נשים משפיעות בתחומן לבחור נערות (מתחת לגיל 18) מוכשרות במיוחד, שניתן לסמן אותן כדבר המבטיח הבא בענפי המוזיקה, המדע, התיאטרון, הספורט והמאבק למען הסביבה. המנצחת טליה אילן בחרה בנגה ברלב בתחום המוזיקה הקלסית.
טליה אילן, מנצחת (52), התחילה את דרכה המוזיקלית כפסנתרנית, אבל מאז ומתמיד נמשכה לניצוח. אחרי השירות הצבאי למדה ניצוח אצל מנדי רודן באקדמיה למוזיקה בירושלים וקיבלה תעודת אמן בניצוח תזמורת. בהמשך השתלמה אצל דניאל בארנבוים בגרמניה, זכתה בפרס ראשון בתחרות ניצוח בצ'כיה, והייתה המנצחת הראשית של "תזמורת הבמה הישראלית".
אילן, נשואה למנצח אי־אן שו ואמא לשתיים, עבדה כמנצחת אורחת עם התזמורת הסימפונית חיפה, תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית אשדוד, התזמורת הקאמרית הישראלית, סימפונט רעננה, הסימפונייטה הישראלית באר שבע והתזמורת האנדלוסית. ב־2017 ניצחה לראשונה על התזמורת הפילהרמונית הישראלית. נוסף לניצוח היא משמשת זה ארבע שנים כעורכת מוזיקלית בקול המוסיקה.
נגה ברלב (16) ממושב בית־יצחק החלה לנגן כינור בגיל חמש ומאז היא חיה ונושמת את כלי הנגינה העדין הזה. כשסיימה את כיתה ג' עברה ללמוד בחינוך ביתי כדי להתפנות ולהשקיע בנגינה וגם היום, בכיתה י', היא לומדת בבית. "בדיוק אתמול הייתה לי בגרות בספרות, אני חושבת שהלך לי טוב", אומרת ברלב.
היא אמצעית בין שלושת ילדיהם של יעל (49), פסיכותרפיסטית ומטפלת באמנות ורם (50), מורה לאמנות. גם אחיה הם מוזיקאים מחוננים. "ההורים מלווים את שלושתנו בכל רחבי הארץ ואפילו בעולם, תמיד מסיעים, תומכים ומכילים את שעות האימונים הרבות שאנחנו צריכים להשקיע במסלול הזה", היא אומרת.

טליה על נגה: "אני מאחלת לעצמי שהיא תנגן איתי באחד הקונצרטים"

"את נגה הכרתי לפני כמה שנים בקונסרבטוריון הישראלי תל־אביב (שטריקר), שבו גם בתי נויה לומדת כינור, וכך הזדמן לי לשמוע אותה פעמים רבות בקונצרטים משותפים. נגה מקדישה את עצמה למוזיקה ונראה שהיא ממלאת כמעט את כל עולמה. התרשמתי מאוד מהתקדמותה ומהבגרות המרשימה בנגינתה, ואני מאמינה שהיא תמשיך לפרוח ולהגיע להישגים בינלאומיים - כפי שהיא עושה כבר עכשיו. אני מאחלת לעצמי שיום אחד נגה, כמו אחותה ליה, שהיא פסנתרנית מופלאה שהופיעה איתי בקונצרט עם התזמורת הסימפונית חיפה, תנגן איתי כסולנית באחד הקונצרטים".
טליה: "נגה מקדישה את עצמה למוזיקה. אני מאמינה שגם היא וגם אחותה ליה, שהיא פסנתרנית מופלאה, ימשיכו לפרוח"

נגה: "הכינור הוא מרכז חיי, לשם אני מכוונת"

כששואלים את נגה ברלב למה בחרה דווקא בכינור היא מספרת שכשהייתה בגן ראתה ביוטיוב ילדה מנגנת בכינור והכלי הזה פשוט כבש אותה. "ביקשתי מאמא שתיקח אותי לשיעור והשאר היסטוריה".
את מנגנת על כינור איטלקי עתיק ונדיר.
"זה כינור Lorenzo Storioni משנת 1784 שקיבלתי בהשאלה מקרן יהודה זיסאפל. ללא התמיכה שלהם לא הייתי יכולה לנגן על כלי כזה".
כמה זמן את מקדישה לנגינה ביום?
"בעיקרון כל היום שלי סובב סביב הכינור. אני מתאמנת כמה שצריך כדי להשיג את המטרות שלי, למשל, בעוד שבועיים יהיה לי אודישן למלגה של קרן שרת, הקרן לתרבות אמריקה ישראל. בגיל 12 כבר קיבלתי מהם מלגת הצטיינות יתרה ייחודית וקיבלתי גם מלגת לימודים מקרן רונן".
איפה את לומדת?
"אצל המורה מילה פלדמן בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה בתל־אביב. אני משתתפת בתוכניות המצוינות של המרכז למוזיקה 'משכנות שאננים' ירושלים, שכוללות מוזיקה קאמרית, את הפילהרמונית הישראלית הצעירה ואת תוכנית כיתות האמן הבינלאומיות. כל קיץ אני נוסעת לניו־יורק לחודשיים, להשתתף בתוכנית הבינלאומית לכנרים מחוננים של הכנר יצחק פרלמן. בנוסף אני משתתפת בסמינרים של קשת אילון לנגני כלי קשת מצטיינים".
נגה: "אני לומדת בחינוך ביתי אבל תופסת מעצמי ילדה רגילה. יש לי חברים מהארץ ומהעולם, אני אוהבת לצלם, לסרוג, לצייר ויש לי 17 חתולים שאני מבלה איתם"
מי ההשראה שלך?
"יצחק פרלמן הוא כמובן השראה גדולה מאוד, גם מרים פריד, כנרת בינלאומית ואחת המורות הגדולות בעולם, שמלמדת באקדמיה למוזיקה בבוסטון. אני לומדת אצלה פעמיים בשנה במשכנות שאננים. וכמובן, גם המורה שלי מילה פלדמן היא השראה גדולה".
את מצליחה למצוא זמן לדברים של נערה רגילה, טיקטוק, קניון?
"האמת היא שכן, אני תופסת מעצמי ילדה רגילה ויש לי עיסוקים של ילדה רגילה. אני אוהבת לסרוג, לשמוע מוזיקה, לצלם, לצייר. יש לי 17 חתולים, ואני מבלה איתם".
כמי שלמדה רוב שנותיה בחינוך ביתי, הצלחת ליצור חברויות?
"ברור, יש לי חברים מהארץ ומהעולם. אנשים שהכרתי בקונסרבטוריון, במשכנות שאננים ובניו־יורק. כל החברים שלי הם מוזיקאים קלאסיים".
מהי היצירה האהובה עלייך?
"זו שאלה קשה, המבחר לא קטן. הסונטה לכינור ופסנתר בלה מז׳ור של סזאר פרנק, שהיא תענוג וגם הפרטיטות והסונטות לכינור של באך, שהן הטופ, התנ"ך של הכנרים".
את שומעת גם מוזיקה אחרת?
"אני שומעת מוזיקה מכל הסוגים, אני אוהבת שירים מהאייטיז והניינטיז, קווין, הרולינג סטונז, ביטלס וגם שירים של יהודית רביץ".
משהו יותר עכשווי?
"אני שומעת גם פופ, כשאני עושה עם אבא שלי מדורה בחצר, אנחנו שמים שירים של נועה קירל ורוקדים. יש עכשיו גם שיר מאוד יפה, 'תיק קטן', של הראפרית נס".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"החיים שלי סובבים סביב הכינור, הוא מרכז חיי, לשם אני מכוונת".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button