ליסה זייצ'יק קניאל. "חלומות מתגשמים רק אם מדברים אותם"

"ההחלטה לעלות לישראל לבד בגיל 17 שינתה לי את החיים"

הן הגשימו את חלומות הילדות שלהן, הגיעו לעמדות בכירות בקריירה, ועכשיו הן מרצות בהתנדבות בפני מתבגרות במסגרת "שבוע הנערה" כדי להראות להן שהכל אפשרי. הסיפור של ליסה זייצ'יק קניאל

כרמל קרמן, בשיתוף עם עמותת "שוות"
עודכן:
ליסה זייצ'יק קניאל (38), סמנכ"לית הון אנושי ואופרציה בחברת ההייטק AppsFlyer, נשואה + 3 (ומצפה לילד נוסף) מהרצליה
"גדלתי באוקראינה הפוסט־סובייטית בשנות ה־90. הוריי נלחמו על פרנסתנו, והיו זמנים לא קלים לאנשים רבים בסביבתי", נזכרת ליסה זייצ'יק קניאל. "תמיד חלמתי לטייל בארצות אחרות, קראתי המון ספרים כדי להכיר את העולם טוב יותר, ודמיינתי איך אני טסה לגלות מקומות אחרים.
"תמיד היו לי שאיפות גבוהות ואהבתי ללכת במסלול הלא שגרתי, לאתגר את המוסכמות. ההחלטה לעלות לישראל לבד בגיל 17, בלי משפחה, שינתה לי את החיים. התבגרתי תוך 24 שעות ולקחתי אחריות על החיים שלי. בצחוק הייתי אומרת שיום אחד תהיה לי אימפריה. בכל צחוק יש טיפת צחוק - הרוב הוא האמת, והיום אני מבינה שחלומות מתגשמים רק אם מדברים אותם. אני לא מאמינה בחלומות למגירה".
איזו עצה את מצטערת שלא אימצת בנעורייך?
"הייתי תלמידה טובה וסקרנית, אבל יש דברים שלא העמקתי בהם מספיק. לא הייתה לי סבלנות ללמוד היסטוריה, ואני מרגישה שזה חסר לי לפעמים. מי שמבין טוב את העבר יכול להבין טוב יותר את ההווה ובמידה מסוימת אפילו לנבא את העתיד. למרות כל מה שהשגתי, אני עדיין מצטערת שלא השקעתי יותר בלימודים. לכן, היום אני מתעניינת בתחומים רבים, קוראת מאמרים ושומעת פודקאסטים מגוונים. אני משקיעה המון בעידוד למידה וסקרנות אצל הילדים שלי, ולומדת דברים חדשים יחד איתם".
"תמיד היו לי שאיפות גבוהות ואהבתי ללכת במסלול הלא שגרתי, לאתגר את המוסכמות"
איזו עצה טובה את יכולה לתת כיום?
"החיים הם מסע חווייתי ומעצים של עליות וירידות, כישלונות והצלחות, שאיפה לצמיחה ולשיפור וחיפוש מתמיד אחר אתגר. יש הצעות רבות שתקבלו בחיים, אך המילים הכי חשובות הן אלה שאתן אומרות לעצמכן - כשאתן מתייחסות לעצמכן בכבוד, בביטחון עצמי ובחמלה, מרימות את עצמכן ומעודדות אחרות כשהן למטה, כשאתן מסרבות להתייאש גם כשקשה. הקשיבו לקול הפנימי שדוחף אתכן להתעלות, להיות טובות לאחרים ולצמוח".
כשהיית נערה, מי הייתה ההשראה שלך?
"אמא שלי, אישה חזקה שהקדישה את חייה לילדיה. בדיעבד הבנתי איזה מחיר אישי היא שילמה כדי לתמוך בשלושה ילדים בתקופה הקשה שחיינו בה. למדתי ממנה הרבה על עסקים ועל יצירתיות, על כוח התמדה, חמלה ועזרה לחלשים". 
האם לדעתך לנערות היום עדיין יש חסמים בהשוואה לנערים?
"לצערי כן. למרות התקדמות משמעותית בלא מעט תחומים - עדיין חסר ייצוג נשי. הסטריאוטיפים נמצאים כמעט בכל מקום, במגרש הספורט של בית הספר, בספרות, על מסך הטלוויזיה ובסביבה הקרובה. אפילו הייצוג הנשי בממשלה שלנו שואף לאפס. נערה לא יכולה להיות מישהי שהיא לא רואה - You Can't Be What You Can't See.

לפרטים נוספים: https://girlsweek.shavot.org/powerpose
  • צילום: שי קדם, שיער: מיכאל צבייגנבאום, איפור: מיכל אחדות
פורסם לראשונה: 09:19, 11.12.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button