שיטת המטאיזם מלמדת להסתכל על המציאות כעל סוג של ברומטר. פריידי מרגלית ואלימור הניג

כשתבינו שאין כלום בחוץ - רק אז תוכלו לשנות את המציאות

שיטת המטאיזם מלמדת שהכול בראש, בתודעה שלנו. גם הגוף הפיזי, חשבון הבנק, הבית, המשכנתא והילדים. איך אפשר לפענח את ההתרחשות מעבר למה שנתפש בחושים? שנה לפודקאסט "שיחות בגן עדן" | האזינו

פריידי מרגלית, אלימור הניג
פורסם:

בעידן המודרני, התודעה זוכה לתשומת ליבם של חוקרים, נוירולוגים ופילוסופים רבים. גישות מגוונות מתחקות אחרי יסודות התודעה ושאלותיה המרתקות. הפודקאסט "שיחות בגן עדן", המשודר ב-ynet כבר שנה (עם יותר מ-50 תוכניות), מאפשר הצצה שבועית מעמיקה לשיטת המטאיזם, המאמינה כי "אין כלום בחוץ" – המציאות שסביבנו, אמיתית ככל שהיא נתפסת על ידי החושים, היא בסך הכול הולוגרמה, הדמיה, המשקפת את המתרחש בתוכנו.
שיטת המטאיזם מלמדת שהכול, אבל הכול, בראש, בתודעה שלנו. גם "המבנים" שלכאורה נראים לנו מוצקים ואמיתיים, כמו הגוף הפיזי, חשבון הבנק, הבית, המשכנתא והילדים, הם אינם אלא השתקפויות המוקרנות על מסך החיים. ובדיוק כשם שאנחנו לא מתווכחים עם סרט על המסך, ומבינים שאם לא נוח לנו, כדאי להחליף ערוץ, כך אנחנו לא רבים עם המציאות. היא רק עדות למצב התודעה שלנו. ההשתקפות והמראה המדויקת למתחולל אצלנו מאחורי הקלעים.
יותר מזה, שיטת המטאיזם מלמדת להסתכל על המציאות כעל סוג של ברומטר. מד שעוזר לנו להבין מה מתרחש אצלנו בפנים, בלא-מודע. אם, לדוגמה, דוחים אותך שוב ושוב, כדאי לחקור מה בתוכך מייצר את זה. או אם אתה בהישרדות כלכלית, כדאי להבין מה בך מחולל זאת.
2 צפייה בגלריה
פריידי מרגלית ואלימור הניג
פריידי מרגלית ואלימור הניג
שיטת המטאיזם מלמדת להסתכל על המציאות כעל סוג של ברומטר. פריידי מרגלית ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)
ואני לא מדברת על סיבות חיצוניות כמו יוקר המחיה או המשבר העולמי, אלא על הסיבות הפנימיות בתוכך שהביאו לכך. כך גם המצב הזוגי, הבריאות, ההיריון הנחשק או כל דבר אחר שפוגש אותנו בחוץ. ההבנה כי "אין כלום בחוץ" והאירועים הללו אינם אלא ייצוג מדויק למתרחש פנימה בתוכנו - היא העיקרון הראשון בשיטה, ולאחריה ייפתח לנו חלון הזדמנויות לשינוי הקוד או לעריכת התכנות.
"עד שלא תהפוך את תת המודע שלך למודע, הוא ינהל את חייך ואתה תקרא לזה גורל" (קארל יונג)
מבט שטחי על חיינו לא יחשוף מעבר למה שנראה לעין. אבל אם נלמד להסיט את המבט פנימה ולהתבונן אל נבכי התודעה, נוכל לקבל גישה ישירה ועצמאית אל "חדר העריכה", נוכל להחזיר את המושכות לידיים ולערוך את התסריט שבהמשך יוקרן על מסך חיינו ויהפוך למציאות הממשית והאמיתית שלנו. אחרת, כל עוד המבט שלנו מופנה החוצה, אנחנו נבכה על מר גורלנו, נאשים את הגנים, את ההורים או את נסיבות חיינו, ולא נבין שזהו הלא-מודע שלנו עצמנו, שגוזר עלינו את גורלנו.

להסיט את המבט פנימה

המשימה היא לפענח את ההתרחשות מעבר למה שנראה בעיניים, כמו גם בשאר חושינו הפיזיים המאוששים את תעתוע המוח שנתפס אצלנו כאשליית המציאות. מה שנראה ונחווה לנו כמציאות אובייקטיבית, אינו אלא הקרנה ישירה של התודעה.
כשאנחנו מסתכלים החוצה, על ההקרנה, ומתבאסים ממנה, הניסיון לשנות אותה הוא כישלון ידוע מראש. רק בהסטת המבט פנימה, והבנה שאת העבודה יש לעשות פנימה בתוכנו, ניתן לערוך ולשנות את הסרט. כמו שאמר קארל יונג: "מי שמסתכל החוצה - חולם, מי שמסתכל פנימה - מתעורר".
2 צפייה בגלריה
השמנה
השמנה
אם את מרגישה דחייה או סלידה מהגוף בכל פעם שאת עולה על המשקל או מסתכלת במראה, מה את מצפה לראות?
(צילום: Shutterstock)
מבט החוצה רק מאפשר לקבל אינדיקציה על המצב הנתון. אם, למשל, את מרגישה דחייה או סלידה מהגוף בכל פעם שאת עולה על המשקל (ברומטר חיצוני) או מסתכלת במראה, מה את מצפה לראות? ברור שתקבלי שחזור של השנאה העצמית שאת חשה, ואף קיבוע שלה. כך גם לגבי מצב חשבון הבנק או כל צורך באישור מגורם חיצוני אחר. הניסיון להתמלא ממקור חיצוני, כמוהו כאשליה. כאשר אנחנו רוצים להתמלא במשהו, בין אם זה אהבה, שפע, הערכה או הכרה, עלינו למלא את עצמנו מבפנים, וכך גם המראה תשקף לנו מלאות. כשאנחנו לומדים להסתכל פנימה במקום החוצה, אנחנו משנים את נקודת המבט ומחזירים לעצמנו את המושכות לניהול החיים. או כמו שאומרת שיטת המטאיזם "שינוי קטן בפנים – שינוי גדול בחוץ".

שנה עברית חדשה בפתח, זמן מיטבי לבחירות חדשות

כל יום הוא יום טוב לבחירות מודעות. בכל יום אנחנו מחויבים למשוך בחוטים ולייצר לנו גן עדן של חיים. אבל אחת לשנה, לקראת ראש השנה, נפתחת לנו האפשרות להיכנס פנימה, אל מאחורי הקלעים, לפתוח את ספרי החיים, את החוזים התודעתיים והלא מודעים, לקרוא את האותיות הקטנות ולעדכן את ההסכמות, במידת הצורך. מהו חוזה תודעה? איך נכנסים אליו? האם כל אחד יכול? לחצו כאן להשתתפות באירוע וירטואלי שיעזור לכם להעמיק ולגלות עוד.
פריידי מרגלית מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. אם אהבתם את הכתבה אתם מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה. זו הדרך שלנו לייצר כאן עולם טוב יותר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button