החיפוש והחסר התמידי גוזרים על עצמנו "חורים" דרכם השפע נוזל ובורח

יש חור בדלי: חמישה חסמים שמונעים מאיתנו לחיות בשפע

קורבנות, חוסר נדיבות, מחלוקות וערך עצמי נמוך: פריידי מרגלית ואלימור על החסמים שצריך להוריד בדרך לחיים של שפע ושגשוג | האזינו

פריידי מרגלית, אלימור הנינג
פורסם:
שיחות בגן עדן
אנטי שפע | #38
45:59

לאחרונה עסקנו כאן במשבר הכלכלי ועל כך שלמרות המיתון בעולם אנחנו יכולים לחיות בשפע ושגשוג. בפרק הקודם דיברנו גם על השלבים בדרך לשפע מעשי, והפעם נרצה להתמקד בדפוסים של "אנטי שפע" – חמישה חסמים עיקריים המונעים מאיתנו לחיות בשפע.

1. קורבנות

החסם הראשון לשפע הינה התחושה שהכול קורה נגדי, חווית ה"אכלו לי, שתו לי". החיים נחווים לנו לא פעם כג'ונגל אימתני, ויש מי שמעדיף להאשים את כל העולם, את המצב, את הנסיבות, מאשר לעשות עבודה עמוקה ושינוי פנימי. הקורבנות במהותה דוחה שפע ומונעת מדברים טובים להיכנס לחיינו, כמו נבואה שמגשימה את עצמה.
מה עושים? לוקחים אחריות. במקום לחיות בחוויה שהחיים "קורים לי", אנחנו מחזירים את המושכות לידנו ומתחילים לנהל את העניינים.
2 צפייה בגלריה
מרגלית פריידי ואלימור הניג
מרגלית פריידי ואלימור הניג
לוקחות אחריות. מרגלית פריידי ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)

2. חור בדלי

החסם השני לשפע הוא היעדר גבולות. זה שלא יודע שובע וכל הזמן מחפש עוד ועוד. החיפוש והחסר התמידי גוזרים על עצמנו "חורים" דרכם השפע נוזל ובורח. דמו זאת לכלי סדוק, שלא משנה כמה תמלאו אותו, השפע זולג דרך החורים והסדקים.
מה עושים? שמים גבולות, כדי לסגור את הפריצות והנזילות, וללמוד לחוות מלאות פנימית כמענה לבור ללא תחתית. על זה אמר לאו צ'ה (ספר הטאו) "היודע מתי די, תמיד יש לו די".

3. חוסר נדיבות

אילו אנשים בהישרדות היו יודעים את כוחה של הנתינה, הם היו חולקים את הפרוטה האחרונה שלהם ודואגים לתת לאחרים. דווקא כשאין, זה הזמן לחפש היכן אנחנו לא מספיק בנתינה.
מה עושים: נותנים. "אין נתינה – כי אם נתינה לעצמנו!" לפי שיטת המטאיזם, כולם אינם אלא מראות ובבואות שלנו עצמנו. כך שבכל פעם שאנחנו פועלים בנדיבות לאחר, אנחנו למעשה מתרגלים נדיבות עם עצמנו.
ממש כמו מחזיר אור, אנחנו לא יכולים להעניק לאחר, מבלי שזה עובר דרכנו. הדבר דומה לנר שבאמצעותו מדליקים נרות נוספים. לא רק שהנר הראשון לא נגרע, אלא האור רק הולך ומתעצם. כך גם השפע. ככל שתתנו ותחלקו ממנו, הוא רק יגדל.

4. ערך עצמי נמוך

דימוי עצמי נמוך הוא אחד החסמים המשמעותיים לשפע. בדרך כלל רגשות כמו אשמה, חוסר הערכה עצמית וחינוך המטיף לצמצום והסתפקות במועט, יתכנתו את התודעה שלנו להישאר במצב הישרדותי בלבד. רובנו גדלנו בתחושה שאנחנו לא מספיק טובים, שיש טובים מאיתנו או שלא מגיע לנו. במצבי ערך עצמי נמוך, אנחנו כמו שוכחים את האוצר שיש בתוכנו, שאנחנו חלקיקים אלוהיים כל יכולים.
מה עושים: מלכות. לזכור מי אנחנו - "אבא שלנו הוא מלך העולם", כולנו יצורים כל יכולים, בוראים ויוצרים בעצמנו.

5. כעס ומחלוקת

החסם החמישי והאחרון לשפע הינו כעס ומחלוקת.
מה עושים: "לא מצא אלוהים כלי לשפע טוב יותר מהשלום". ככל שנמהר לסלוח, לוותר ולזכור שלכל אחד יש את האמת שלו, כך נצליח להיות כלי רחב ושלם לשפע. מובטח למי שוויתר בשביל השלום, שלא רק שלא יפסיד את מה שעליו ויתר, אלא אף יקבל כפל כפליים. ממש הבטחה לשפע גדול.
אם אתם מזהים אחד או יותר מהדפוסים המעכבים וחוסמים אתכם מלחיות שפע, זה הזמן להצטרף אלינו ולעשות עבודת עומק בנושא. פרוטוקול שפע יוצא לדרך ביום ראשון הקרוב. אל תפספסו את השפע שלכם. כל הפרטים כאן.
פריידי מרגלית מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. קהילה החיה שפע והגשמה כאורח חיים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button