לינקדאין. פלטפורמה שכל מטרתה היא קידום עסקי

מילות מפתח, תיק עבודות ואפילו סטורי קצר: איך למקסמם את הפרופיל בלינקדאין

איך הופכים את הפרופיל שלכם לכזה שיעלה בחיפושים הרלוונטיים ויעשה את העבודה בשבילכם? אבי צדקה - הלא הוא ד"ר לינקדאין - בסדרת מדריכים לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים | כתבה שנייה

פורסם:
ברכות, פתחתם את פרופיל הלינקדאין שלכם. מילאתם אותו בדיוק כמו שצריך על פי ההנחיות אבל הוא עדיין לא מרגיש שלם. הוא נראה טוב, אבל הפניות לא מגיעות. בשביל להפוך את פרופיל הלינקדאין שלכם לשלם ומושלם, כזה שיעלה בחיפושים של קשרים רלוונטיים, מגייסות ומגייסות, אפילו בעלי תפקידים בכירים, יש כמה כלים שאתם חייבים לדעת להשתמש בהם. תמיד אומרים שחיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה, ובאמת, אם תשחקו עם הקלפים שלכם נכון, אתם בדרך הנכונה למציאת הקריירה הבאה שלכם.

5 צעדים לאופטימיזציה של הפרופיל שלכם

1. מילות מפתח בכל תחום שאנחנו מגיעים ממנו, מתמחים בו או שנרצה להיכנס אליו יש מילות מפתח רלוונטיות. מילות המפתח הן למעשה מילים חזקות שחוזרות על עצמן ומופיעות בתיאור המשרה. בין אם מדובר בשפות תוכנה, ביכולות בינאישיות, בניסיון במכירות או ביחסי אנוש, חשוב לבחור סט של 20 מילות מפתח, אותן נשתול לאורך הרובריקות של הפרופיל. מתוכן, 3-5 המילים החשובות ביותר צריכות להופיע בטייטל, ואת שאר המילים יש לשזור לאורך כל הפרופיל. כאמור, את חקר מילות המפתח אפשר לבצע בגוגל, בעזרת בינה מלאכותית וגם באופן ידני.
1 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
לינקדאין. פלטפורמה שכל מטרתה היא קידום עסקי
(צילום: Natee Meepian/shutterstock)
2. מעבר יסודי על כל הפרופיל אנשים רבים היום בונים פרופיל בלי לשים לב כיוון שהם רק רוצים שהוא יהיה מוכן, ולכן הם מפספסים לא מעט פרטים קריטיים. למה חשוב להקדיש להם תשומת לב? מכיוון שאנחנו לא רוצים שלינקדאין ידרג את הפרופיל שלנו כפרופיל מתחיל או כבינוני. המטרה שלנו היא להגיע לרמת "אולסטאר" ודרך כך לכמה שיותר אנשים בצורה אורגנית. לכן, כדאי לפנות זמן ולשבת לדייק את הפרופיל שלכם מא' ועד ת' - זה יהיה שווה כל דקה.
"אפשר לבנות פרופיל בסיסי ולהתחיל לשוטט בפלטפורמה, אבל אם לא נעניק תשומת לב מרבית לכל פרט ופרט שנכנס לפרופיל שלנו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם פרופיל המופיע אחרון בחיפושים שלא יקרב אותנו לעבודה הנכספת"
3. האזור המומלץ זהו אזור שנקרא Featured ונועד להראות ויזואליה שמעלה את הערך שלנו ומקשרת אותנו לתחום. מה מכניסים אליו? למשל קישור לאתר שלכם, קישור למקומות עבודה קודמים, תעודות טובות, תיק עבודות, סרטונים וכל מה שוויזואלי ורלוונטי. המטרה היא להשלים את הסיפור שלנו באופן כזה שייתן תחושה של היכרות מקיפה עם המועמד ויסווג אותנו כמועמדים מובילים למשרה, או למשרות אותן אנחנו מחפשים.
4. סטורי בלינקדאין? כמעט. נכון שאין סטורי בלינקדאין (עדיין), אבל לא הרבה יודעים שבתמונת הפרופיל, דרך האפליקציה, קיימת אפשרות להעלות סרטון של עד 30 שניות. חכו רגע, הכוונה היא לא לעדכן לגבי קוד קופון או על מצב הרוח שלכם היום, אלא להשתמש בה כצינור להיכרות מקדימה ולרושם ראשוני. כך למשל, אם אתם מחפשים עבודה ובעלי כושר ביטוי גבוה בדיבור- זה בדיוק המקום להראות זאת כדי ליצור רושם.
5. ליטוש אחרון הכלי האחרון לא ישפיע על הדירוג שלנו אמנם, אבל הוא יעזור ברגע שייכנסו אלינו לפרופיל. יש לא מעט אנשים עם שמות שקשה לבטא. דרך האפליקציה בלבד, יש אפשרות להקליט איך מבטאים את השם בצורה הנכונה, מה שיאפשר למי שרוצה ליצור קשר לעשות זאת בביטחון מלא וללא חשש להתבלבל בביטוי השם. בסופו של דבר יש פה אלגוריתם, אבל מי שנכנס אלינו לפרופיל הם בני אדם, והם רוצים לגשת אלינו בצורה נכונה. בואו נעזור להם.
הידעת? חשוב מאוד להוסיף לפרופיל שלכם את השפות שאתם מדברים. יש משרות שיכולות להתפספס בגלל הפרט הלכאורה קטן הזה, ולכן כדאי שכל מי שמגיע אליכם לפרופיל יידע בדיוק אילו שפות אתם מדברים.
תשאלו את ד"ר לינקדאין - המומחה שלכם לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים
אבי צדקהאבי צדקהצילום: אופיר לביא
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ולמינוף היכולות שלכם ברשת החברתית העסקית הזאת. מוזמנים לפנות אליו במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button