הפסקת אכילה עלולה להיות סימן לבעיה בריאותית או לבעיה במזון

הכלב פתאום מסרב לאכול: למה זה קורה ומה אפשר לעשות?

כלב שמסרב לגעת באוכל שלו היא אחת התלונות הנפוצות ביותר של בעלי חיות מחמד. שש שאלות חשובות שאתם חייבים לברר כדי לדעת האם הגיע הזמן לרענן לו (וגם לחתול) את הקערה

פורסם:
כלב שמסרב לגעת באוכל שלו היא אחת התלונות הנפוצות ביותר של בעלי כלבים. רובם נוטים לפרש זאת כפינוק, אבל כלבים בריאים בדרך כלל אוכלים את האוכל שלהם בתיאבון ונחשבים לחיה לא בררנית (בניגוד לחתולים, ראו למטה), ולכן לא אחת הפסקת אכילה עלולה להיות סימן לבעיה בריאותית או לבעיה במזון. אם הכלב מסרב לאכול, עלולות להיות לכך כמה סיבות שכדאי לברר אותן. לפני הכל, שימו לב אם בנוסף לחוסר התיאבון הבחנתם בתופעות נוספות כמו שלשולים, הקאות או אפתיות. במקרה כזה חשוב לקחת אותו מיד לבדיקה וטרינרית כי ייתכן שחוסר התיאבון הוא סימן לבעיה עמוקה יותר המצריכה טיפול. אם הכלב שמח וחיוני ורק לא רוצה לגעת באוכל שלו, הנה השאלות שכדאי לשאול, בדיוק לפי הסדר הבא:
עוד חיות מחמד במנטה:
1. האם הכלב שותה מים?
אם הכלב הפסיק לשתות מים, כדאי לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר, במיוחד אם עברו 24 שעות, כי הוא עלול להתייבש. אם הכלב שותה מים, זהו סימן טוב לכך שהוא מרגיש טוב ואפשר להמשיך לשאלה הבאה.
2. האם הכלב אוכל מזון שלא מחייב לעיסה?
נסו לתת לכלב מזון אחר ולא יבש שלא מחייב לעיסה, כמו אוכל רטוב, או הרטיבו את האוכל שלו במים רותחים והמתינו עד שהוא יתקרר. אם הכלב אוכל מזון רטוב, ייתכן שיש לו בעיה בשיניים או בעיה אחרת בפה שמקשה עליו את הלעיסה וכדאי לבדוק זאת, במיוחד כשמדובר בכלב מבוגר.
3. האם הכלב אוכל חטיף?
נסו להציע לכלב חטיף. אם הוא אוכל את החטיף, נסו לבדוק אם הוא קיבל יותר מדי אוכל ביתי או שאריות באותו היום. אם הילדים נתנו לו אוכל, ייתכן שהוא לא רעב, וגם כי האוכל הרגיל פחות טעים לו. במקרה כזה הפסיקו להאכיל אותו בשאריות מזון ביתי והחזירו אותו למזון לכלבים בלבד.
3 צפייה בגלריה
הכלב מסרב לאכול
הכלב מסרב לאכול
אם הוא אוכל את החטיף, נסו לבדוק אם הוא קיבל יותר מדי אוכל ביתי או שאריות באותו היום
(צילום: Shutterstock)

4. האם המזון נשמר במכל אטום?
אם הכלב מסרב לאכול, מלקק את האוכל, אבל לא ממש אוכל, ייתכן שהאוכל פשוט לא טעים לו. זה יכול להיות מכיוון שהאוכל היבש נשאר פתוח, ספח רטיבות והטעם שלו לא טרי. במצב כזה כדאי לפתוח שק אוכל חדש ולבדוק אם הכלב אוכל את המזון הטרי. חשוב לשמור את האוכל של הכלב בכלי אטום למניעת כניסת חרקים ולשמירה על טריות המזון. כשהריח של האוכל מתפוגג, הכלב יאכל בפחות תיאבון. אם אתם מתקשים לסגור את האוכל של הכלב היטב – קנו שקים קטנים יותר או שק גדול המחולק לאריזות קטנות וסגורות.
5. האם המזון לא פג תוקף?
בדקו את תאריך התפוגה של המזון לכלבים המסומן על האריזה. אם התאריך קרוב מדי או עבר זמנו, כדאי להחליף את האוכל כי סביר שהוא מקולקל או לא טעים לכלב.
6. האם האוכל נראה שונה או שיש לו ריח לא טוב?
הסתכלו על האוכל: האם יש לו גוון שונה? גרגירים מוזרים? האם הוא נראה שונה או שיש לו ריח לא טוב? הביאו בחשבון ששומן מעופש במזון של הכלב גורם לריח רע בדיוק כמו מזון מקולקל של בני אדם. אי אפשר לצפות מהכלב לאכול מזון כזה.
שימו לב: אסור להרעיב את הכלב בשום פנים ואופן. אם הכלב לא אוכל את האוכל שלו במשך 24 שעות, נסו אוכל אחר. בחנויות לממכר מזון לבעלי חיים נוטים להמליץ לבעלי כלבים לקחת את האוכל מהכלב ובפועל להרעיב את הכלב, אבל הביאו בחשבון שהיו לא מעט Recalls (הודעות על הורדת מוצרי מזון מהמדפים) למזון כלבים שהיה פגום וגרם למותם של כלבים, כך שכדאי להביא בחשבון שייתכן שמשהו אינו תקין באוכל ולכן הכלב לא אוכל אותו. מזון כלבים פגום עלול לפגוע בבריאות הכלב ולא מומלץ "להרעיב" אותו עד שיסכים לאכול אוכל שעלול לפגוע בבריאותו.

זהירות, חתול בררן!

בעוד שעם כלב שמסרב לאכול אפשר להמתין מעט (עד 24 שעות ולא יותר), לא מומלץ להתנהג כך בכל הקשור לחתולים. בניגוד לכלבים, חתולים עלולים לא לאכול עד כדי כך שהם יכולים לגרום לעצמם נזק כמו למשל פגיעה בכבד. לכן, אם חתול מסרב לאכול, כדאי לנסות ולהאכיל אותו במזון אחר כדי שהוא לא ירעיב את עצמו ויזיק לעצמו.
3 צפייה בגלריה
הכלב מסרב לאכול
הכלב מסרב לאכול
אם החלפתם לחתול את סוג האוכל והוא מסרב לאכול, כדאי לחזור להאכיל אותו באוכל הקודם
(צילום: Shutterstock)

חתולים נוטים להיות בררנים יותר באוכל שלהם בהשוואה לכלבים ונוטים להתרגל לסוג מסוים של מזון. לכן, אם החלפתם לחתול את סוג האוכל והוא מסרב לאכול, כדאי לחזור להאכיל אותו באוכל הקודם. מסיבה זו כדאי להרגיל גורי חתולים מגיל צעיר לאוכל יבש, שנחשב מאוזן ומומלץ יותר מרטוב, וגם להחליף להם מדי פעם את סוג המזון כדי שלא יתרגלו לסוג אחד ויסרבו לאכול משהו אחר.
  • ייעוץ מקצועי: ד"ר עדי אילון גלעד, וטרינרית ותזונאית חיות מחמד במפעל צמח תערובות
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button