יוזמות אקולוגיות

מתיק "עור" מקקטוס ועד מלון נטול פלסטיק: 10 יוזמות אקולוגיות שכיף לאמץ

איזה מלון ייטע על שמכם עץ בכל פעם שתזמינו חדר, איך תחפפו את השיער ב"חלוקי נחל" ואיפה תשיגו תיקים ונעליים מקקטוס או מפטריות? כך תאמצו שיק בר קיימא שיעשה לכם חשק להציל את כדור הארץ

פורסם:
אם הפרדת אשפה, בגדי יד-שנייה וחֲצִימְחוֹנוּת (לפחות) אתם כבר מתרגלים, הכירו כמה יוזמות אקולוגיות חדשות שממש עושות חשק לאמץ שיק בר קיימא ולעזור להציל את כדור הארץ.
עוד אקו-לוגי במנטה:

1. אבוקדו ביוטי
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
קולקציית איפור טבעונית בהשראת מנות מוכרות מן הצומח
(צילום: יח"צ)

אחרי שהספיק להשתלט על תפריטי מסעדות אופנתיים, לככב כאייקון בעיצובים ירוקים ולהצמיח שורשים על כל קיסם של חובבי עציצים, מגיע האבוקדו גם לתיק האיפור. באופן מפתיע מי שהרימה את הכפפה הירוקה היא דווקא רשת מזון מהיר אמריקאית בשם צ'יפוטלה, שהשיקה יחד עם מותג הביוטי E.L.F קולקציית איפור טבעונית בהשראת מנות מוכרות מן הצומח מהמטבח המקסיקני. לצד ספוגית האבוקדו והגוון הירקרק הנחשק, מככבים בפלטת הצלליות גוונים כמו שעועית, פהיטה, אורז וחסה, והליפסטיק בגוון סלסה לוהט.
2. הכל כלול (חוץ מהפלסטיק)
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
כשתזמינו שם חדר, המלון גם ייטע עץ מטעמכם
(צילום: יח"צ)

כשרואים את החצר הירוקה והזרועה בצמחייה של מלון הבוטיק הדני Coco, ששוכן בלב קופנהגן, קשה שלא לתהות איך מדינה שמזג האוויר שלה לא ממש ידידותי יודעת להפוך את החוץ שלה לכל כך חמים. אבל לא רק המראה ידידותי אלא גם הגישה. למלון חווה סולארית משלו בגודל של כתשעה מגרשי כדורגל שמאפשרת לו לייצר את האנרגיה בעצמו, בית הקפה שלו שייך לקולקטיב של מסעדות "פארם טו טייבל", הוא נטול פלסטיק כמעט לחלוטין (אין מפתחות כרטיסי פלסטיק!), והמצעים והמגבות מכותנה אורגנית. ואם כל זה לא מספיק, כשתזמינו שם חדר, המלון גם ייטע עץ מטעמכם.
3. אינעל העולם
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
עשויות מפוליאסטר ממוחזר. סטן סמית' של אדידס
(צילום: יח"צ)

אם קרמיט הצפרדע והענק הירוק בסביבה, זה כנראה אייקון פופ נצחי ובר קיימא! את הדמויות הירוקות המפורסמות האלה תמצאו בימים אלה על נעלי הטניס־ספורט האייקוניות של אדידס, "סטן סמית'", בגרסה ירוקה שהושקה ממש לאחרונה. אם תהיתם למה דווקא הן, אז מדובר במהלך בגוון ירוק בוהק שהחברה מובילה לעבר אופנת ספורט בת קיימא, שתחליף בהדרגה את הפלסטיק המזיק. הן עשויות מפוליאסטר ממוחזר, וכדי לעודד את האכפתיות לכדור הארץ הן מתהדרות גם בשלל אייקונים נוספים וידידותיים כמו פרחים רקומים, גלובוסים וכוכבי לכת.
4. גם יפה וגם קפה
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
כל זוג נעליים תרם למיחזור של 26 כוסות קפה ושישה בקבוקי פלסטיק
(צילום: יח"צ)

מה דעתכם על כוסית אספרסו איכותית ונעלי ספורט חדשות? סביר להניח שהתשובה היא כן, רק שתעדיפו לקבל כל אחת מהן בנפרד. אבל צמד מעצבים עם אג'נדה ירוקה החליט דווקא לשלב בין השתיים. הוא מצא דרך טכנולוגית לנצל את שאריות הקפה שתורמות להתחממות הכדור (על ידי פליטת גז מתאן) וייצר מהן נעלי ספורט ידידותיות לסביבה מחוטי פוליאסטר־קפה תחת המותג "רנס". מעבר למראה המגניב שלהן, שווה לדעת שכל זוג נעליים תרם למיחזור של 26 כוסות קפה ושישה בקבוקי פלסטיק.
5. שוחים בחומר
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
קולקציית "אייקון": קו בגדי הים הראשון של נייקי מבדים בני קיימא
(צילום: יח"צ)

ענקיות הספורט מבינות שכדי לקרוץ היום לקהל בעל מודעות צרכנית גבוהה, לא מספיק להפתיע בעיצוב ובחדשנות טכנולוגית, צריך גם אג'נדה והשקעה מיוחדת בפיתוח פריטים ידידותיים לסביבה. רגע לפני שנפתחת עונת הרחצה, קופצים ב־Nike Swim למים הירוקים ומשיקים את קולקציית "אייקון", קו בגדי הים הראשון של נייקי שמיוצר מבדים בני קיימא. בנוסף, הפריטים החדשים יהיו מצוידים גם בבטנה ממוחזרת, וחלקם מיועדים גם לפעילות נינוחה על החוף מעבר לפונקציונליות עבור שחייה.
6. חוק שימור החומר
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
חומרי אריזה עמידים ונטולי פלסטיק שמוחזרו מהפסולת של ענף המזון
(צילום: יח"צ)

אם חשבתם שאקולוגיה מתחברת בעיקר לצד ה"רוחניקי" של מחבקי עצים (לא שזה רע חלילה) וכל מיני תימהונים שאוספים מי גשמים בגיגית, קחו רגע צעד קדימה. כי הכוח המניע בחזית הקיימוּת שייך דווקא למדענים, למעצבים ולבעלי החזון הטכנולוגי. את אחת היוזמות המעניינות כרגע מובילים היזמים של MakeGrowLab שמחפשים דרכים יצירתיות במעבדת הפיתוח למנוע בזבוז משאבים. בין הפיתוחים שלהם אפשר למצוא את Scoby, חומרי אריזה עמידים ונטולי פלסטיק שמוחזרו מהפסולת של ענף המזון. התוצאה: אסתטיקה יוצאת דופן שתדבר לכל חובב וואבי סאבי.
7. קפסולה לשימור
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
קולקציית קפסולה להפסקת הכריתה של יערות האמזונס. סטלה מקרטני
(צילום: יח"צ)

אנחנו תופסים אתכם חודשיים אחרי יום כדור הארץ (22.4), אבל איך אומרים? מבחינתנו כל יום הוא יום שכדאי לחשוב בו איך אפשר לשפר את ההתנהלות שלנו על הכדור. אז בזמן שחגגתם, פנינו למעצבת סטלה מקרטני, שידועה בתרומתה לפיתוח אופנה בת קיימא ומייצרת בין השאר קולקציות אקולוגיות לאדידס, ושאלנו מה חדש. שמחנו מאוד לשמוע שהיא מוציאה ממש בימים אלה קולקציית קפסולה קטנה לתמיכה בקמפיין של גרינפיס להפסקת הכריתה של יערות האמזונס. הטי־שירטס האקטיביסטיות בסגנון וינטג' עשו לנו חשק לתמוך באופן מיוחד.
8. ללבוש קקטוס
ענקית האופנה‭ H&M ‬השיקה לאחרונה קולקציה בת קיימא של פריטי לבוש מ"עור" טבעוני מצמח הקקטוס' שזכה לתואר "אריג העתיד". נוסף על היותו ויגן פרנדלי ואורגני הוא גם אקולוגי כי גידול קקטוסים דורש מעט מאוד מים. ויש גם נעליים ותיקים.
9. עור ירוק
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
עור טבעוני על בסיס פטריות
(צילום: יח"צ)

אל העור הטבעוני שמיוצר מקקטוס מצטרף כעת גם ה־Mylo, עור טבעוני על בסיס פטריות שמככב אף הוא בעיצובים בני הקיימא של המעצבת סטלה מקרטני ופותח על ידי הסטארט־אפ הקליפורני Bolt Threads. מדובר בעור רך וגמיש, שמשך הזמן שלוקח לו לגדול הוא שבועיים בלבד, והוא מתעתד להחליף בתעשיית האופנה גם את העורות מן החי וגם אריגים דמויי עור ומבוססי פלסטיק - אפס אכזריות, בלי לוותר על הסטייל.
10 יוצא מהבקבוק
10 צפייה בגלריה
יוזמות אקולוגיות
יוזמות אקולוגיות
חלוקי נחל? לא, זה שמפו
(צילום: יח"צ)

סביר להניח שאת השמפו שלכם פגשתם בעיקר כנוזל בבקבוק. אם בכל זאת יצא לכם להתוודע לשמפו המוצק, ודאי שמעתם שהוא מוצר אקולוגי, מכיוון שהוא גם חוסך במים (הוא מוצק!) וגם מייתר את הצורך בבקבוק (פחות פלסטיק). אלא שעד כה הסקס־אפיל של הבלוק המוצק והמרובע הזכיר בחורצ'יק בסנדלי שורש - חביב, אבל מתאים בעיקר לשינה בקמפינג. עד שפגשנו את Superzero (השם קורץ לאפס פסולת), מותג שמפו מוצק, חתיך וחדש בשוק, שגם משקיע בקיימות בכל רמ"ח חומריו ומארזיו, וגם אוחז בסטייל של אמבט אורבני.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button