האימונים, המזונות והתוספים החמים. תחזית הוולנס לשנה הקרובה

יהיה טוב: שבעה טרנדים בריאים ולוהטים שנפגוש בעולמות התזונה והכושר ב-2024

בורגר טבעוני היישר מהאדמה, אימוני כושר מבוססי בינה, אקדחי עיסוי מפנקים בספא, משקאות אנרגיה עם רשימת רכיבים הרבה יותר נקייה, תוספי מזון באריזה סקסית של אבקה ועוד מגמות וולנס בינלאומיות שנפגוש בעתיד הקרוב. תתחילו לשנן!

עודכן:
כמדי שנה, אנחנו מסמנים את מגמות הבריאות והוולנס הבולטות שיכבשו את השוק הבינלאומי. את ניצניהן, כבר אפשר לפגוש על מדפי הסופרמרקט, במכוני הכושר ובבתי הספר ברחבי העולם והתחזית היא שרובן יקפצו כיתה ונראה אותן בעתיד הקרוב בכל מקום. לישראל, מן הסתם, ייקח קצת יותר זמן לעשות עליהן וי. נמשיך לצפות בתקווה. אז מה נאכל, איך נתאמן ומה יעזור לנו להתאושש ב-2024? הנה שבע ממגמות מתזונה והכושר המובילות לשנה בקרובה.

1. Beyond Lab: המבורגר נקי, ולא מהמעבדה

אם הלכתם רגע לחמם במיקרו את הבורגר הטבעוני המהונדס שלכם או את נתחוני ה"עוף" מתחליף בשר מעובד, כדאי שתסתכלו שוב על רשימת הרכיבים. אחרי שנות צמיחה של קטגוריית החלופות מהצומח - ורגע אחרי נחיתתו של הסלמון המתורבת בצלחת במסעדה הקרובה לביתכם - נראה שהמזון מבוסס הצמחים (Plant Based) חוזר לשורשים. לצד כל פיתוחי המעבדה ותעשיית הפודטק שיספקו לנו מזון חדשני או מתחדש, ניהנה מחלופות טבעיות ובריאות יותר. תחליפי הבשר ומשקאות החלב מהצומח יהיו עם רשימת רכיבים הרבה פחות ארוכה, מזוהה ולא מעובדת, ונפגוש יותר חומרי גלם אמיתיים מהצומח כמו פטריות, אגוזי מלך, טמפה וקטניות.
מה בתפריט: בורגר ירוק, שניצל מפטריות, חלב שקדים אורגני ולא ממותק.
תובנה לדרך: מבחינתנו מדובר במגמה מבורכת לא רק לעולם המזון הטבעוני (שלעתים כל קשר בינו ובין רכיבים טבעיים מקרי בהחלט), אלא גם לבריאות שלנו, שהיא פועל יוצא של מקורות המזון שלנו. או כפי שהסופר המדעי מייקל פולן ניסח זאת בספרו "איך לאכול מה?": אם סבתא שלכם לא הייתה מזהה את זה - אל תאכלו את זה.

2. קוסמת־על: הכוסמת יוצאת מהקרפ

תגידו: "אבל כבר שנים אנחנו מכינים קרפ כוסמת מ'אבא חטוב' או לחם כוסמת מ'אמא חטובה'". צודקים, אפילו סבתא לפטינית. הבשורה מגזרת הכוסמת היא שהיא כל כך פופולרית ונחשבת למזון־על (שמכיל חלבון, פחמימות וסיבים ובנוסף גם נטול גלוטן), כך שבקרוב נפגוש אותה בעוד המון מוצרי מדף מלבד אטריות הסובה וסוג אחד של פריכיות.
מה צפוי לנו: מגוון גדול יותר של קרקרים ופריכיות מכוסמת, גרנולה מכוסמת, חלופות חלב צמחי על בסיס כוסמת, תערובות לפנקייק, עוגיות ועוד מוצרים שיעזרו לנו לשמור על הגזרה וגם לחוש שובע. או סובה.

3. שוקו בו: קקאו שמקיים

אם עד כה הקקאו היה החבר הבריא שבדקנו את האחוזים שלו בטבלת השוקולד המריר שלנו (וכל המרבה הרי זה משובח), בשנה הקרובה נראה אותו מצטרף לחוג הקיימות הקרוב לביתנו. כדי למנוע בזבוז של תוצרי לוואי מתעשיית המזון ייעשה שימוש בכל רכיביו של הפוֹל, לרבות שימוש בעיסת הקקאו שלרוב מושלכת, וגם נראה שימוש באבקת קקאו כאלטרנטיבה חדשה ומתוחכמת לסוכר.
מה צפוי לנו: מי קקאו, גרנולה, דגני בוקר וחטיפי שוקולד עם קקאו ופולי קקאו מכוסים בשוקולד.

4. מערבבים אתכם: תוספים באבקה

אם רשימת התוספים הארוכה שלכם נראית כמו ארוחה של אסטרונאוטים, ייתכן שאתם סובלים מ"עייפות גלולות". כדי להתאושש מהמונח האופנתי הזה ולהיות חיוניים יותר בשנה הקרובה, שימו עין על המגמה החדשה בשוק התוספים – אבקת All in One. המטרה היא גם להוציא אותנו מעומס הנטילות (רגע, זכרתי לקחת ויטמין C הבוקר ומגנזיום לפני השינה?) וגם לספק לנו נטילה כיפית יותר, תרופתית פחות ו"וולנסית" יותר של כמה תוספים בנוסחה אחת.

5. עורו אחים: משקאות אנרגיה נקיים

זה לא סוד שרוב משקאות האנרגיה הפופולריים הם לא בדיוק שיא הבריאות ולרוב עתירי קפאין וסוכר ומכילים רשימת רכיבים כימיים בלתי מזוהים. למרות זאת הביקוש למשקאות ממריצים נותר גבוה, כנראה בגלל עייפות היתר - תוצר של שוק העבודה המודרני וריבוי המשימות והגירויים הדיגיטליים. אבל גם בשוק רווי הג'אנק הזה ניכרת התעוררות חיובית בכל הקשור למודעות בריאותית.
מה צפוי לנו: בשנה הקרובה נפגוש יותר משקאות אנרגיה "נקיים" שבמקום לעורר באופן מלאכותי ומזיק יספקו בוסט טבעי ובריא לערנות ולריכוז שלנו. למשל, משקאות מבוססי קפאין טבעי (כמו תמצית עלי מנגו), משקאות אנרגיה מועשרים בפטריות מרפא, פרוביוטיקה ותוספי בריאות.

6. כושר מעבר לבינה: אימוני AI

השנה החולפת הייתה ללא ספק שנת הפריצה של הבינה המלאכותית לשימוש ההמונים עם ה־ChatGPT לכל פועל ותמונות הבינה המלאכותית מתוצרת בית שכבשו את הרשתות ביד נטויה עם שש אצבעות. בשנה הבאה פיתוחי הבינה המלאכותית צפויים להתרחב גם לעולם הכושר, ופרט לאפליקציות, לטכנולוגיות לבישות ולשעונים לניטור מדדים שכבר קיימים בשוק כמה שנים, נפגוש בעתיד הקרוב גם בוטים כמאמני כושר. אבל בשונה מהאפליקציות ומהאלגוריתמים הנוכחיים, שמציעים בשלב זה תוכניות כלליות המבוססות על חוכמת ההמונים, המאמנים המלאכותיים החדשים צפויים לספק לנו תוכניות בהתאמה אישית לצרכים ולמדדים שלנו, לצד עצות תזונה ובריאות לרפואה מונעת.
תובנה לדרך: נשמע כמו פתרון מושלם לאלה שמחפשים פחות אינטראקציות עם החבר'ה המיוזעים במכון הכושר.

7. עסו זאת בעצמכם: התאוששות כושר משופרת

ואם כבר מצפים שנטפל בעצמנו כל כך יפה וניקח את הבריאות שלנו לידיים ב־2024, הנה עוד מגמה שנראה בקרוב: התאוששות משודרגת מאימוני הכושר. זה אולי לא ניוז שלשיקום הגוף לאחר האימונים יש חשיבות עליונה בניהול שגרת כושר (מחקרים רבים הוכיחו שהתאוששות נכונה משפרת את הביצועים ומפחיתה את הסיכון לפציעות), אבל בשנה הקרובה לא נסתפק בסתם מקלחת חמה ובארוחת פחמימות לאחר האימון שלנו.
מה צפוי לנו: טיפולי קריותרפיה (סאונת קור) וסאונות אינפרא אדום לשיפור ההתאוששות ולשיקום, אבל גם למניעת תהליכים דלקתיים בגוף ולשמירה על הבריאות שמעבר לכושר - כשהבשורה היא כניסה של מתקני סאונה בטכנולוגיות מתקדמות גם לבתים. אין לכם זמן, מקום או תקציב? נסו אקדח עיסוי. עולה הרבה פחות ואפקטיבי לשיקום הרקמות.
פורסם לראשונה: 08:03, 08.01.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button