תופעת היובש מחריפה בחורף ועלולה להתבטא באדמומיות ובגרד בעור ובקרקפת

השקיעו בציפית ושנו את הרגלי הכביסה: 6 דרכים מפתיעות לשמירה על לחות העור

הנטייה ליובש מחריפה בחורף ולא תמיד הקרמים לבדם עוזרים. איך הכביסה שאתם עושים משפיעה לרעה על מצב העור, למה מצעים מכותנה הם לא תמיד הבחירה הנכונה ואילו שינויים בהרגלי הרחצה והתזונה יכולים לשפר את המצב?

פורסם:
אם אתם סובלים מנטייה ליובש במשך כל השנה, בחורף התופעה מחריפה ועלולה להתבטא באדמומיות ובגרד בעור ובקרקפת. תורמים לכך מזג האוויר הקר והיבש שבחוץ והמזגנים שמחממים את החללים הסגורים. אפשר כמובן להשתמש בתכשירים עתירי לחות כמו קרמים עשירים וסרומים, אבל הנה עוד כמה דרכים מפתיעות להגברת מפלס הלחות בעור ובשיער.
עוד טיפוח חורפי במנטה:
1. הכניסו לחות לאוויר מחממים את הבית במיזוג? אל תשכחו להוסיף לחות לאוויר, למשל באמצעות מכשיר אידוי שיעלה את רמת הלחות באוויר ויפחית את תחושת היובש. הלחות חיונית לתפקוד תקין של השכבה הקרנית (שכבת העור העליונה) ומונעת פגיעה במחסום האפידרמלי ששומר על בריאות העור ועל הגמישות שלו.
2. שנו את הרגלי הכביסה מתגרדים? לא בטוח שזו רק תוצאה של יובש בעור. ייתכן שאתם בעלי עור רגיש, וכדאי לכם לבדוק באילו אבקות ומרככי כביסה אתם משתמשים. חומרי השימור בדטרגנטים עלולים להישאר על הכביסה ולגרום לגירוי בעור. לכן העדיפו מוצרים נקיים מכימיקלים, ללא מבשמים, צבעים או חומרי הלבנה מלאכותיים.
+ טיפ טבעי: רוצים להסיר כתמים קשים? ותרו על מלבינים. הם מכילים תוספי ניקוי אגרסיביים שעלולים להחמיר את היובש העורי. במקום זאת הוסיפו למכונה פקק אחד של חומץ טבעי. הוא יעשה את פעולת הניקוי הבגד בדיוק כמו דטרגנט, רק בלי לגרום לגרד.
3. השקיעו בציפיות לא מדובר בציפיות שלכם מהחיים אלא בציפית שעוטפת את הכרית שלכם, וליתר דיוק: בסוג הבד שממנו היא עשויה. למרות מה שנהוג לחשוב על האיכויות של הכותנה, ציפיות כותנה נוטות לספוג לחות מהעור והשיער ולהשאיר אותם מיובשים. לעומת זאת, ציפיות משי שומרות על לחות העור, והמגע החלקלק שלהן אף מסייע במניעת קמטים ואקנה, כמו גם בהפחתת קרזול השיער.
4. תרגיעו עם המקלחות החמות יוצאים מהמקלחת וחשים עקצוצים וגירוד בעור? כנראה נסחפתם עם הטמפרטורה. כשהמים חמים מאוד המלחים קשי־התמס שבהם נוטים להתמוסס יותר מאשר במים קרים ונטמעים יותר בעור ובשיער ומייבשים אותם. לכן, למרות התענוג, כדאי לוותר על מקלחת רותחת ולהתרחץ במים פושרים.
5. תאכלו סלט קר לכם לאכול סלט בחורף? חבל. ייתכן שהעור שלכם מפספס את הנוזלים המצויים בירקות הטריים עתירי המים.
+ עוד מזונות שכדאי להכניס לתפריט: זרעים ואגוזים (פשתן, שומשום, גרעיני חמניות, ערמונים) וקטניות (עדשים, שעועית, אפונה). הם מכילים שפע של פיטו־אסטרוגנים - תרכובות צמחיות שבין היתר מעשירות את הגוף בלחות.
6. שבצו מדיטציה בלו"ז למצבי סטרס יש ביטויים פיזיולוגיים על העור שאחד מהם הוא יובש. לכן נסו לאמץ לעצמכם הרגל מאזן, כמו למשל מדיטציית בוקר. רגיעה מוחלטת תסייע לכם לאפס את המצפן הפנימי, ושמירה על האיזון המנטלי תשפיע גם על האיזון הפיזיולוגי.
שיעור העשרה: 3 מוצרים עתירי לחות
טיפוח בחורף
1. קרם לחות לשפתיים עם תמצית שמן ורדים, שעוות דבורים וחמאת שיאה, NUXE 75 שקל, באתר סופר פארם ובאתר גילטי
2. חמאת גוף טבעונית המבוססת על חמאת שיאה ושמן קוקוס, Naturally Tribal 179 שקל, באתר ohglow.co.il
3. תרסיס לעיצוב וטיפוח השיער, טבעוני ומכיל פפאיה ואלוורה, Dr.pawpaw 59.90 שקל, ברשת סופר פארם
ייעוץ מקצועי: לאה רן, קוסמטיקאית, "נוי קוסמטיקס", גבעתיים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button