חשוב לנסות לאבחן תחילה את הסיבה לגירוי כדי לטפל נכון בעור

העור מגורה? ארבעה שלבים לעור רגוע ובריא

תקופת המעבר מביאה איתה שינויי מזג אוויר, ירידה בלחות ולעתים גם אלרגיות עונתיות שעלולות לגרום לעור יבש, מגורה ואדמומי. איך תאבחנו את סיבת הגירוי ומה צריך לעשות כדי להרגיע את המצב?

פורסם:
תקופת המעבר מביאה איתה שינויי מזג אוויר, ירידה בלחות ולעתים גם אלרגיות עונתיות שעלולות לגרום לעור יבש, מגורה ואדמומי. "מעבר לעניין העונתי עלולות להיות לגירוי בעור סיבות נוספות", אומרת ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, "ולכן חשוב לנסות לאבחן תחילה את הסיבה לגירוי כדי לטפל נכון בעור". איך תאבחנו את סיבת הגירוי ומה צריך לעשות כדי להרגיע את המצב?
עוד טיפוח במנטה:
1. אפסו את ההגדרות: העור נראה מגורה פתאום? לפני הכל, נסו להיזכר אם השתמשתם בתכשיר טיפוח חדש. קרם פנים או סרום שמכילים חומצות, למשל, עלולים לגרום לתגובה אלרגית בעור או למצבים של גירוי, אדמומיות ולעתים אפילו לפצעונים. לכן, אם הכנסתם תכשיר חדש לשגרת הטיפוח וכעבור ימים ספורים התפתחה תגובה כזו, יש להפסיק את השימוש בו באופן מיידי.
2. בדקו את מצב הלחות: כדאי להביא בחשבון שתנאי אקלים קיצוניים כמו יובש, קור או חשיפת יתר לשמש גורמים לעור לאובדן של לחות, וכתוצאה מכך הוא עלול להתייבש, להתקלף או להיות מלווה בגרד. במצב כזה הדבר הכי חשוב הוא להחזיר לו לחות על ידי הפחתת שטיפת העור בסבון ושימוש מוגבר בקרם לחות.
3. הגירוי חמור יותר? גשו לאבחון: אם המצב המגורה אינו נובע משימוש חיצוני בתכשיר חדש או מתנאי האקלים, אלא התפתח בעור ללא כל השפעה חיצונית, גשו לרופא עור כדי לאבחן את מצב העור. ייתכן שאתם סובלים מבעיה בעור או ממחלת עור, כמו למשל סבוריאה, רוזציאה, אטופיק דרמטיטיס ועוד. במקרה כזה יש לעקוב אחר המלצות הרופא ולעדכן גם את שגרת הטיפוח שלכם בהתאם.
4. חזקו את חומת המגן: יוצאים החוצה? במדינה שטופת שמש כשלנו, גם בעונת המעבר וגם בחורף, אל תשכחו למרוח לחות עם מקדם הגנה SPF50 כדי לשמור על העור, להגן עליו ולא לחשוף אותו לגירוי נוסף כתוצאה מהקרינה.
טיפ טיפה: נוטים לרענן את העור במים בכל פעם שהוא מרגיש יבש ומגורה? ותרו על ההרגל הזה. אמנם הוא מספק תחושת רעננות זמנית, אבל למעשה דווקא מייבש את העור ולא מלחלח אותו.

100% טבעי: מסכה מהירה להרגעת העור

מסכה מרגיעה ומשקמת לעור הפנים המעניקה לעור גמישות, הזנה ומראה בריא.
2 צפייה בגלריה
טיפוח עור מגורה
טיפוח עור מגורה
טיפוח לעור מגורה
(צילום: shhtterstock)
מה צריך:
  • 1 כף אבקת חמר לבן
  • 2 כפות תה קמומיל פושר
  • 1 כפית דבש
  • 1 כפית שמן זרעי ענבים או שמן זית
מה עושים:
  1. מערבבים את המרכיבים עד לקבלת מרקם אחיד ומשחתי. במידת הצורך מוסיפים מעט תה קמומיל לקבלת מרקם משחתי.
  2. מורחים את המסכה על עור הפנים והצוואר, ממתינים 10 דקות ושוטפים במים פושרים. נהנים מעור רגוע ונינוח.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button