שיר אלמליח. "אני חולת ניקיון ועושה ספורט תוך כדי שאני מנקה את הבית"

שיר אלמליח: "אחרי מה שעברתי, אני מעדיפה להיות לבד"

כאם חד־הורית לשני פעוטות עם קריירה עמוסה, הדוגמנית והיזמית בת ה-32 החליפה את ה"ביקיני בודי" בבורקסים מזדמנים, בקושי מוצאת זמן להכין סלט ועושה כושר תוך כדי שטיפת כלים. זוגיות חדשה? "יש לי שני ילדים, ואני לא אכניס סתם אנשים לבית שלי"

פורסם:
מאחורי הקלעים: צפו באלמליח בצילומי השער
( צילום: אריק מרמור)
הרבה מים זרמו מאז ששיר אלמליח (32) השיקה אצלנו את מיזם הביקיני בודי שלה בשנת 2016. היום, כאם חד־הורית לשני פעוטות עם קריירה עמוסה, היא בקושי מוצאת זמן להכין סלט, מג'נגלת תרגילים תוך כדי שטיפת כלים ומודה שהיא "לא אוהבת קיץ ולא להשתזף", ומעדיפה להישאר במזגן עם אייס קפה ("אני מכורה לקפה ויכולה לשתות 5־6 כוסות ביום”). אלמליח היא דוגמנית, מגישה ויזמית. גרושה פעמיים ואם לשניים, רפאל (שנתיים וחצי) וגבריאל (חמישה חודשים). את רפאל הביאה לעולם כשהייתה נשואה למייקל זנזורי, ואת גבריאל הם ילדו בהחלטה משותפת לאחר גירושיהם. היא פרזנטורית של משרד התיירות ובעלת תוכנית יוטיוב בשם "קול אישה", שבה ניתנת במה לנשים נפגעות אלימות.
עוד סלבס במנטה:

אני עושה כושר בכל מצב

"כושר זה דבר שמאוד מדבר אליי. אני מתאמנת כבר יותר מעשור. אפשר להגיד שאני מתאמנת כל יום, לפחות פעמיים בשבוע בחדר הכושר וכשעה ביום אימוני בית, שהם העיקר. אני מאוד סומכת על עצמי ועל המשמעת העצמית, שיש לי ממנה הרבה. יש לי בבית ציוד מכל הסוגים - משקולות, גומיות, כל מה שצריך".

אפילו עם תינוק במנשא בחדר הכושר

"אם יש לי יום עמוס ואני לא מספיקה ללכת למכון, אני יודעת שאני מגיעה הביתה ומקצה לזה זמן. כשרפאל, הבן הבכור, נמצא בגן ואני עם גבריאל (התינוק), אני לוקחת אותו לחדר הכושר, שמה אותו במנשא ועושה איתו אימוני ידיים ורגליים, ואז כשאני מגיעה הביתה אני עובדת על הבטן וכך מאזנת. אין לי חשש שאזלזל או לא אתמיד כי אני מהמכורים לכושר. גם בהיריון התאמנתי".

או בבית תוך כדי שטיפת כלים

"השגרה שלי מאוד אינטנסיבית. אני כל הזמן מצלמת - יש לי תוכנית שלי, שהיא נטו תרומה, וגם דוגמנות ושיתופי פעולה באינסטגרם, כי כל הקמפיינים עברו לשם. מכיוון שיש לי עומס והמון משימות, לימדתי את עצמי להתייעל. אני עושה ספורט תוך כדי שאני מנקה את הבית. אני חולת ניקיון ומנקה את הבית כל יום, ולכן כדי להספיק הכל אני חייבת לשלב. אני עושה תרגילים אפילו תוך כדי שטיפת כלים. אני מיומנת ומכירה תרגילים שווים ויעילים. כבר יותר משנה שאני מתאמנת לבד בלי מאמנת. המאמנת שלי בעצמה אמרה לי שאני יודעת לבד ושאני לא צריכה אותה. קשה לי לקבוע אימון לפי שעות עם הלו"ז הצפוף שלי".

מאז שאני אמא התזונה שלי פחות "ביקיני בודי" (ויותר בורקס...)

"פעם הייתי ממש מקפידה על התזונה שלי. לאורך כל השנים אני שומרת, וזה אומר, למשל, להקפיד על שש ארוחות ביום. בעבר אפילו היה לי מיזם לחיטוב הגוף ותזונה נכונה בשם 'ביקיני בודי'. זה היה מוצלח, אבל בזמנו היו התפתחויות בקריירה ולא הגעתי לזה. באותה תקופה, וגם עד שהפכתי לאמא, הייתי ממש מקפידה. למשל, הייתי אוכלת נתח סלמון טוב עם סלט לצדו. באותה תקופה היה לי רק יום בשבוע שבו הרשיתי לעצמי כל מה שאני רוצה. מאז שאני אם לשניים, התפריט ואורח החיים שלי השתנו מאוד. אני יכולה לאכול כמה בורקסים במאפייה מזדמנת ולו רק כדי לאכול משהו - דבר שלא היה בעבר".
4 צפייה בגלריה
שיר אלמליח
שיר אלמליח
"אני יכולה לאכול כמה בורקסים במאפייה מזדמנת ולו רק כדי לאכול משהו"
(צילום: שי כהן־ארבל, סגנון: אייל אזרזר)

בינתיים אין לי זמן לחתוך סלט

"לצערי, ואני צריכה לשנות את זה, כבר אין לי זמן לחתוך סלט, לאכול נכון ולהשקיע. אולי אם הבן שלי היה אוכל דברים כאלה, היינו באווירה. אבל זה לא קורה. הוא אוכל שניצל ופסטה או פתיתים - ואני איתו. מה שכן, אני אף פעם לא מגזימה. אני יודעת ומרגישה את המינונים ותמיד מאזנת. אני כן מתבאסת שאני לא ממשיכה את הנוהל שלי בעבר בנושא התזונה, אבל אני גאה בכך שאני שותה המון מים, לפחות 2.5 ליטר ביום, שזה הכי חשוב בעיניי. אני מאמינה שלאט־לאט, כשגבריאל הקטן יהיה גם הוא במסגרת, אוכל לחזור לתזונה הבריאה".
סלט הבטטה של שיר
אמנם אין לה הרבה זמן לחתוך סלט. אבל הנה אחד שהיא אוהבת להכין כשיש לה קצת זמן להשקיע.
מה צריך:
  • 2 בצלים חתוכים לקוביות קטנות
  • 2 בטטות מבושלות וחתוכות לקוביות קטנות
  • 1 חבילת ערמונים בוואקום
  • 1 גמבה חתוכה לקוביות
  • 4 בצלים ירוקים, קצוצים
  • 1 כף שום כתוש
  • 1 כפית פלפל שחור גרוס
  • 1 כף דבש
  • 3 כפות לימון
  • 2 כפות חומץ בלסמי
  • מלח
מה עושים:
  1. מטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את הבטטה, הערמונים והגמבה ומטגנים קלות.
  2. מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים. מגישים חם או קר.

אבל חשוב לי לעזור לאמהות אחרות

"בחודשים האחרונים יש לי את פרויקט 'מאמא לאמא'. כשהייתי בהיריון של רפאל כל הזמן הציעו לי דברים בחינם תמורת תיוג בסטורי או פרסום בפיד, ותמיד אמרתי לא. אני לא אוהבת את המסחור הזה באינסטגרם. בעמוד שלי אני אוהבת דברים שהם אמיתיים, ואם אני כבר עושה משהו ממוסחר אז זה חייב להיות משהו שאני מאמינה בו באמת. אחרי שסירבתי הרבה מאוד פעמים, פתאום הייתה לי הארה ואמרתי לעצמי - יש כל כך הרבה נשים שידן אינה משגת, ואני באמת לא יכולה לחשוב על אמא שאין לה. מזעזע אותי לחשוב שהיא רוצה לקנות משהו לילד שלה והיא לא יכולה. אז החלטתי שאת חדר הילדים שרוצים לתת לי, את העגלות וגם את כל הדברים הגדולים יותר, אתרום לאמהות שזקוקות לכך ולאותם מותגים אתן את הפרסום הראוי. מאז אנשים פונים ומספרים לי שיש להם דברים לתרומה, ואני כבר מכירה מקרוב עמותות וכתובות שיכולות לכוון אל הנזקקים".
"עוד משהו שלא היה בי בעבר זה היכולת והידע לנשום עמוק. לפני עשור לא ידעתי לנשום. הייתי כל הזמן בלחץ לעשות, להספיק, להשיג. אני כבר לגמרי לא שם. אני מאוד קשובה לעצמי ולצרכים שלי, אני לוקחת הכל בפרופורציה"

אני לומדת כרגע אימון (ומקווה שבעתיד גם פסיכותרפיה)

"למעני, לצערי אני עושה קצת פחות בגלל חוסר זמן ומכיוון שאני מתעסקת המון בדברים שקשורים בקריירה שלי ובילדים. אפשר להשתפר בזה, אבל הנה, אני לומדת אימון אצל מעיין בן ציון ושם אני מקבלת המון כלים שבוודאי עוזרים לי גם ברמה האישית, כמו חשיבה חיובית וכדומה. טיפול תמיד עניין אותי. אז אני לא הולכת לפתוח בקרוב קליניקה, אבל אני נהנית מכל רגע ובהמשך אשמח ללמוד גם פסיכותרפיה. אני גם בונה הרצאה על הסיפור שלי שבמרכזו הרעיון ללכת אחרי הלב שזה הדבר הכי משמעותי לי".
4 צפייה בגלריה
שיר אלמליח
שיר אלמליח
"אם אני כבר עושה משהו ממוסחר אז זה חייב להיות משהו שאני מאמינה בו באמת"
(צילום: שי כהן־ארבל, סגנון: אייל אזרזר)

אני משקיעה בטיפול רגשי

"ללא ספק החיים שלי מאוד עמוסים, ולפני הכל אני מפרגנת לעצמי פעם בשבוע או שבועיים טיפול רגשי. יש לי מטפלת שהיא פסיכותרפיסטית הוליסטית ואני מאוד מעריכה אותה. השיחות איתה עושות לי ממש טוב, זה מסז' לנפש, ואני לא מוותרת על זה. עוד משהו שלא היה בי בעבר זה היכולת והידע לנשום עמוק. לפני עשור לא ידעתי לנשום. הייתי כל הזמן בלחץ לעשות, להספיק, להשיג. צילמתי את הקמפיין הזה, סיימנו את השער הזה, ומה הדבר הבא? אני כבר לגמרי לא שם. אני מאוד קשובה לעצמי ולצרכים שלי".

ולוקחת הכל בפרופורציה

"אני מבינה שמה שצריך להיות שלי יהיה שלי ומה שלא לא, ומדובר בשנים של עבודה עצמית. לא נשכח שעברתי דבר או שניים בחיים. אני צעירה ועברתי פעמיים גירושים, והנה אני אם חד־הורית עם שני ילדים, ולפעמים צריך לעבור את כל זה כדי להבין שהלחץ לא עוזר ולא שווה כלום. אני צריכה לדאוג לבריאות שלי, ובעיקר להיות בריאה ומאושרת עבור ילדיי".
4 צפייה בגלריה
שיר אלמליח
שיר אלמליח
"כאמא אני מאוד רגועה, הכי לא חרדתית אבל כן מעורבת"
(צילום: שי כהן־ארבל, סגנון: אייל אזרזר)

האימהות זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים

"אם היית שואלת אותי שנה לפני שנולד רפאל הבכור אם ארצה להיות אמא, זה בכלל לא היה בראש שלי. רציתי להיות אמא מאה אחוז ולא תוך כדי או עם מטפלת. תהיתי איך אעשה זאת. כשהכרתי את מייקל, פתאום הגיע החשק לילד, ומאז אני הכי מאושרת שזה קרה לי. מייקל ואני התגרשנו אחרי שנה והכל קרה מהר מאוד. נכנסנו למעין מערבולת מטורפת, וכשרפאל היה בן שנה הייתי בריאיון בטלוויזיה ודיברו איתי על האפשרות שיהיה אח לרפאל. אמרתי להם שאם זה יקרה הייתי רוצה שזה יהיה מאותו אבא. מייקל צפה בריאיון הזה והחלטנו ביחד לעשות זאת".

והכניסה לי הרבה רוגע לחיים

"כאמא אני מאוד רגועה, הכי לא חרדתית אבל כן מעורבת. אני אמא שמשרה רוגע ושלווה, ולדעתי זה נהדר שזה מה שהילדים חווים. אין צורך להלחיץ. זה לא תורם להתפתחות. הכי מאתגר באימהות שאת צריכה לחלק את עצמך לכמה חלקים ועם זאת לא לוותר על החלומות ועל הקריירה. אבל הנה, צולחים את זה. אם להשוות בין שיר שלפני האימהות לזו שאחרי, זה בעיקר ברוגע. אני שלמה ושלווה, הרבה יותר משוחררת, לא דוחפת לשום דבר. בזכותם נפתחתי מאוד לאהבה וזכיתי להיות נאהבת על ידי הילדים שלי. אני מקבלת מהם אהבה מהסוג שלא חוויתי מימיי. זה שאני חושבת קודם על הילדים שלי ורק אחר כך על כל השאר, זה מה שהשתנה בי".

כאם חד־הורית אני לא אוהבת להיות תלויה באחרים

"אני לא אוהבת להיות תלויה באחרים. אני נעזרת בבייביסיטר פה ושם וגם בהורים שלי שמגיעים מרחוק פעם בשבוע, אבל אני סופר עצמאית. כאם חד־הורית ישנה תמיד המחשבה איך אפשר הכי להתקדם ולאפשר איכות חיים לי ולהם, וברור שבשגרת חיים כזו אינטנסיבית של שילוב קריירה והורות, זה יותר מאתגר. אבל כן, אני נמצאת בעשייה, שזה הדבר החשוב ביותר, ואין לי דאגות כלכליות. חשוב לי שלא יחסר בבית כלום".

כרגע אני מעדיפה להיות לבד

"אחרי מה שעברתי בתחום הזוגיות, אני יכולה להגיד שאם זה לא משהו טוב והכי־הכי נכון לי, אני מעדיפה להיות לבד. אני לא רוצה להיפגע שוב או להתאכזב. יש לי שני ילדים, ואני לא אכניס סתם אנשים לבית שלי. המערכות הזוגיות המתוקשרות שלי הן כמספר המערכות שהיו לי בחיים. אני לא טיפוס של דייטים ולא מעניין אותי. אם אין אמון וחברות טובה, אז אין טעם לזוגיות. אני מאמינה שאת בן הזוג שלי אמצא על הדרך, ואני לא בנויה לאפליקציות וכאלה. בשבילי זוגיות זה בית, ומכיוון שלא מצאתי את הזוגיות המושלמת, אני לא יכולה להגיד בפה מלא מה זו באמת זוגיות בשבילי".
איפור: אדם משאלי ל"סולו" במוצרי CHANEL /// שיער: חן כחלון /// ע. צלם: רונן חריסטופורוב /// בגד ים: שני שמר, מוסקינו ל״ונדום אונליין״; מכנסונים וז'קט: מוגלר ל"פקטורי 54"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button