מירן בוזגלו. "היוגה לימדה אותי לנשום ולשלוט בגוף ובנפש. היא נתנה לי אפשרות להתחבר לעצמי ולהתחזק"

מירן בוזגלו: "מאז שהיוגה בחיי לא היו לי התקפי חרדה"

אחרי שנים שבהן סבלה מהתקפי חרדה ("שלוש פעמים פינו אותי באמבולנס") וחיים על ציפרלקס, גילתה מירן בוזגלו ("הבוזגלוס") את היוגה, שגם הפכה אותה השנה לגורו מצליחה וגם הצילה את חייה: "התאהבתי והתמכרתי. מבחורה שבחייה לא עשתה ספורט, זה הפך להיות עיקר העיסוק שלי"

פורסם:
מירן ומאור בוזגלו מצטלמים לשער מנטה: "הבוגזלוס עשה טוב לזוגיות שלנו כי אנחנו צריכים להתרכך מהק"
( צילום: ירון ברנר)
מירן בוזגלו (34), אם לארבעה (שני זוגות תאומים בני עשר ובני חמש), נשואה למאור, כדורגלן בעבר ודי. ג'יי בהווה. בעלת תוכנית אונליין לאורח חיים בריא, כוכבת סדרת הדוקו "הבוזגלוס" (יס) וקוסמטיקאית המתמחה בשיטת השערה ואיפור קבוע. בנוסף היא מתחזקת עמוד אינסטגרם עם מאות אלפי עוקבים.
קראו עוד:

פינו אותי באמבולנס והתברר שסבלתי מחרדה

"עוד לפני ההיריון הראשון התחלתי לסבול מהתקפי חרדה. בהתחלה לא ידעתי שמדובר בחרדה. חשבתי שמשהו לא תקין אצלי בבריאות ועשיתי כל מיני בדיקות. שלוש פעמים פינו אותי באמבולנס. בקושי הצלחתי לאכול והייתי נורא רזה. אחרי בירורים הרופאים הבינו שאין כאן עניין בריאותי ושאני לא צריכה לדאוג מהבחינה הזאת ושמדובר במשהו רגשי".

טופלתי בכדורים פסיכיאטריים וחשוב לי לדבר על זה

"הופניתי על ידי חברה לפסיכולוגית שהגיעה למסקנה שיהיה לי טוב לקבל כדור להרגעה ולהפחתת החרדות. ואת זה, כידוע, יכול רק פסיכיאטר לתת. צריך להבין שמדובר בתקופה לפני יותר מ־11 שנה. זה לא היה טרנדי לדבר על ציפרלקס. זו הייתה בושה בזמנו. הייתי ניגשת לרוקח בפארם בבושת פנים, אבל לא הייתה ברירה. לקחתי וזה עזר לי פלאים. מהר מאוד חזרתי להיות אני. לכן עד היום אני מדברת על זה ברשת למען מי שצריכים לשמוע את זה. נטלתי את הכדור במשך כמעט שנה והיו לי שיחות עם עצמי. בכל פעם שבלעתי את הכדור הייתי אומרת לעצמי, 'רגע, כדור כזה קטן יכול כל כך לשנות אותי? לא יכול להיות שדבר כזה מסדר לי את הראש. אני יכולה לעזור לעצמי'".
"שלוש פעמים פינו אותי באמבולנס. הרופאים הבינו שאין כאן עניין בריאותי ושמדובר במשהו רגשי. אבל לפני יותר מ־11 שנה לא היה טרנדי לדבר על ציפרלקס. הייתי ניגשת לרוקח בבושת פנים"

הפסקתי עם הכדורים בהדרגה והתחלתי לעבוד על עצמי

"החלטתי להפסיק עם זה בהדרגה, ולא אומר שלא חששתי. היה בי פחד שזה יחזור, אבל האמנתי שזה משהו שאני יכולה לשלוט בו. ואכן הצלחתי. ההתקפים לא נעלמו כליל, מדי פעם היו לי נפילות קטנות, אבל למדתי את עצמי והכרתי את עצמי, כך שהצלחתי להתגבר בכל פעם מחדש. אני לא אומרת, חלילה, שבאופן גורף צריך להפסיק לקחת את הכדורים. גם בדיעבד בוודאי שהייתי לוקחת, אבל אני חושבת שלא כדאי להישען על זה ולסמוך על זה, כדאי במקביל לעשות עבודה עצמית ולא להיות תלותיים".
4 צפייה בגלריה
מירן בוזגלו
מירן בוזגלו
"אני לא בעד דיאטות נוקשות. הייתי שם פעם וזה עשה לי לא טוב"
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: ראובן כהן)

בקורונה התחלתי להתעניין ביוגה

"היוגה נכנסה לי לחיים בדיוק לפני שנתיים, עם פרוץ הקורונה. חברה זרקה לי שיכול להתאים לי לעשות יוגה. התחלתי להתעניין, חיפשתי דברים שקשורים ליוגה באינסטגרם, ופתאום אני רואה ומבינה שזה משהו שאני אוהבת - קלטתי שמה שכולן עושות עם הגוף ביוגה, זה מה שאני מחפשת - השליטה בגוף, הכוח, החיטוב, הנשיות, העדינות, היציבות. זה תפס אותי".
"התחלתי לתרגל באונליין בכיף שלי, התאהבתי והתמכרתי. מבחורה שבחייה לא עשתה ספורט, זה הפך להיות עיקר העיסוק שלי, והיום אני מתרגלת לפחות 4־5 פעמים בשבוע במשך 45 דקות. בהתחלה המדריכה שמצאתי ברשת עשתה איתי יוגה בזום. אחרי כמה שיעורים היא התחילה לשלוח לי לטלפון הקלטות של שיעורים וגיליתי עולם. ברור שבאותו שלב גיליתי גם כמה אני 'חלודה' - אפס גמישות, אפס כוח, אבל אהבתי את זה ולא ויתרתי. שלוש פעמים בשבוע הייתי עולה לקומה השנייה, גם כשהילדים בבית, ופשוט התמדתי. זה היה הזמן שלי לגוף שלי".
"קלטתי שמה שכולן עושות עם הגוף ביוגה, זה מה שאני מחפשת - השליטה בגוף, הכוח, החיטוב, הנשיות, העדינות, היציבות. התחלתי לתרגל"

עד שהגעתי ליוגה שנאתי ספורט

"מעולם לא התעסקתי בספורט לפני זה. למרות שאצלנו בבית הייתה אווירה אמיתית של כושר וספורט בזכות מאור, זה לא היה בכלל בראש שלי. לא אהבתי את זה ולא נמשכתי לזה, גם כשהוא היה מעודד אותי להצטרף לאימוני כוח. כשנעניתי, הייתי רק מחכה שזה ייגמר ותמיד הייתי מתפללת כל הדרך שהמאמן לא יגיע. לא מצאתי שם את עצמי בכלל. ביוגה פתאום הצלחתי להתגמש ולעשות דברים שלא האמנתי שאצליח ומצאתי שם את התשוקה. הבנתי שאני לא צריכה משמעת עצמית כי אני ממש אוהבת את זה ורואה מיום ליום איך היכולות שלי משתפרות, וזה עושה לי טוב. זה הגביר בי את המוטיבציה. אני תמיד מנסה להתאהב בעוד משהו ספורטיבי אבל מגלה בכל פעם מחדש שזה לא בשבילי".
4 צפייה בגלריה
מירן בוזגלו
מירן בוזגלו
"ברור לי שבהמשך, בעוד כמה שנים, אעשה הזרקות". מירן בוזגלו
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: ראובן כהן)

בזכות היוגה נפסקו גם התקפי החרדה

"היוגה לימדה אותי לנשום ולשלוט בגוף ובנפש. היא נתנה לי אפשרות להתחבר לעצמי ולהתחזק. לפני שהתחלתי לתרגל היו לי מדי פעם התקפי חרדה קטנים, אבל מאז שהיוגה בחיי לדעתי לא היו לי התקפים".
"לפני כמה חודשים החלטתי שאני רוצה ללמוד את זה כמו שצריך ונרשמתי לשיעורי הוראת יוגה. רציתי להיות הכי טובה בזה ולא למדתי דווקא כדי להיות מורה. הנקודה שבה החלטתי לייצר בעצמי תוכנית ולהעביר את הכל לאפליקציה ייעודית הייתה דקה לפני שהתחלתי את הלימודים. נוכחתי לראות שאין ברשת, ובטח שלא ביוטיוב, מענה למי שרוצה לתרגל יוגה כמו שצריך. בתוך חצי שנה השותף שלי, שי פריאל, ואני תקתקנו אפליקציה מטורפת עם אלפי משתתפות. עשינו ימי צילום ויצרנו שיעורים מדהימים".

בזכות היוגה התחלתי גם לאכול בריא יותר

"פעם מאוד אהבתי ג'אנק וצרכתי ממנו הרבה. בשנתיים וחצי האחרונות התחלתי לאכול בריא יותר, ובחמשת החודשים האחרונים אני אוכלת לפי תפריט מאוד מסודר שנותנת לי התזונאית, שגם היא בתוכנית האונליין שלי. הדגש בתזונה שלי הוא האיזון. אני לא בעד דיאטות נוקשות. הייתי שם פעם וזה עשה לי לא טוב. אני בעד הרגלים בריאים, משהו שאפשר לסגל לכל החיים. התזונה גם מותאמת לתרגולי היוגה שלי. אני חיה את זה ואוהבת את זה, כי אני לא עושה מזה משהו מסובך. מי שעוקב אחריי כבר מכיר את המתכונים הקלים שלי - להכניס הכל לסיר אחד וכדומה. למזלי אני אוהבת חזה עוף, דגים והרבה ירקות, שזה בהחלט בסיס לתזונה בריאה".

אני משתדלת לשמור על התזונה גם בשביל עור הפנים

"אני מאמינה שהתזונה הבריאה והמים משפיעים על מראה הפנים, חד־משמעית. מכיוון שאני באה מעולם הקוסמטיקה, יש לי מודעות גבוהה לטיפוח ולשמירה על עור הפנים. בבוקר אני שוטפת את הפנים בסבון, ואחר כך מורחת סרום, קרם פנים, קרם עיניים וקרם הגנה עם קצת גוון. אני לא זזה בלי קרם הגנה, ואם צריך אני הולכת עם כובע. אין סיכוי שאחשף לשמש".

אבל ברור לי שיבוא יום ואעשה הזרקות, זה חלק מהטבע היום

"אני עושה טיפול פנים פעם בחודשיים־שלושה וחושבת שזה חובה, כי לא מספיק למרוח קרמים. ברור לי שבהמשך, בעוד כמה שנים, אעשה הזרקות. היום זה חלק מהטבע - הפנים מתבגרות וזה משהו שאפשר ליהנות ממנו. אני חושבת שכל אישה צריכה לעשות מה שטוב לה ומיטיב עם המראה שלה. אני מעדיפה כמה שיותר טבעי, אבל מודעת לזה שיבוא יום וזה יהיה אילוץ".
"מכיוון שגדלתי בבית מסורתי גם בבית שלי יש מסורת ולא רק קידוש. אני שומרת על מצוות נידה, עושה הפרשת חלה כל שבוע ומדליקה נרות"

אני מתרגלת מדיטציה אבל גם השבת תורמת לרגיעה

"אני מאוד אוהבת מדיטציות בהקשר של נשימות - לא בקטע של תרגול רוחני, אלא נשימות למרגוע שאני עושה בדרך כלל לפני תרגול יוגה. מכיוון שגדלתי בבית מסורתי גם בבית שלי יש מסורת ולא רק קידוש. אני שומרת על מצוות נידה, עושה הפרשת חלה כל שבוע ומדליקה נרות. אני משתדלת מאוד להרחיק מידיי את מכשיר הטלפון לאורך השבת ככל האפשר. זה טוב לי לנפש".
"הבוגזלוס עשה טוב לזוגיות שלנו כי אנחנו צריכים להתרכך מהר. אם אנחנו בסיטואציה של ריב או עצבים ופתאום יש מצלמות, כבר שכחנו על מה רבנו"

אני אמא מאוד טוטאלית אבל יש לי רגשות אשם

אני אמא מאוד טוטאלית שחיה את ילדיה בכל דקה ביום. אני מתעוררת אליהם בבוקר ונמצאת איתם עד שהם יוצאים למסגרות, ואת השעות שהם במסגרות אני מקדישה לעצמי ולקריירה שלי. אני מאוד אימהית ומסורה וגם עושה מה שעושות כל האמהות - מסיעה לחוגים ובחזרה, מספרת סיפור לפני השינה. לא אגיד שאני לא נוגעת בטלפון כשהם איתי. זה חלק מהחיים שלנו והם יודעים. רגשות האשם האימהיים לא דילגו עליי וברור שאני חווה אותם, למשל כשאני חוזרת מאוחר מעבודה מחוץ לבית וכדומה, אבל אני יודעת שזה חלק מלהיות אמא. אמא שלי תמיד אומרת לי, 'תשחררי את זה. אל תהיי כמוני'”.
4 צפייה בגלריה
מירן בוזגלו
מירן בוזגלו
"במשך כל השנים הכל היה סביב מאור והקריירה שלו". מירן ומאור בוזגלו
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: ראובן כהן)

אחרי שנים שכל התקשורת הייתה סביב מאור, מצאתי את המקום שלי

"במשך כל השנים הכל היה סביב מאור והקריירה שלו - זה היה סדר היום שלנו ונהניתי מזה כמובן. אבל סירבתי להתראיין, לא התערבתי בכלל, והייתי רחוקה מאור הזרקורים. מאז שגם לי יש נוכחות בתקשורת, בעקבות הסדרה "הבוזגלוס", ברור שיש את המקום שלי. בשנתיים האחרונות, אחרי שהפכתי להיות מפורסמת ברשת, אני בהחלט נחשפת, אם זה בעניין של טיפולי הפוריות וההמתנה לילדים ואם זה בעניין התקפי החרדה והדיכאון. האינסטגרם שלי תפס תאוצה בעקבות השיתופים הכנים והחשופים. אני מדברת על הכל, משתפת, פותחת נושאים רגישים ואת הלב בלי פילטרים".

צ'יה, ג'וג'י ברי וכוסמין: התפריט היומי של מירן (כולל נימוקים!)

  • לפני הכל מתחילה עם כוס מים ולימון. קצת אחר כך זהו זמן הקפה שלי.
  • ארוחת בוקר (סביב 10:00) מעדן פרו עם פירות ושיבולת שועל, זרעי צ'יה, גוג'י ברי. או: לחם כוסמין/לחם מלא עם חביתה ואבוקדו - "חשוב שיהיו פחמימה וחלבון, וזה משתנה מיום ליום כדי לגוון".
  • צהריים חזה עוף/דג וסלט. "התזונה שלי היא התזונה של המשפחה. זה לא שאני מכינה רק לי. מה שאני מכינה בצהריים זה גם לילדים - הגדולים מגיעים בצהריים ואוכלים איתי. הם התרגלו לתזונה כזו וטוב להם איתה".
  • ביניים קפה בתוספת תמר או חטיף חלבון - "זה גורם לי להתעורר לקראת הגעת התאומים הקטנים".
  • ערב פשטידה, חביתה עם דפי אורז - "אני מכינה ארוחה לנו ולילדים".
  • שתייה "במהלך היום אני משתדלת לשתות 2 ליטר מים".
  • נשנושים "אין לנו חטיפים ואוכל לא בריא בבית. הכי לא בריא אצלנו זה בורקס מבצק פילו - פינוק לשבת".

מה יש בשייק שלה?

אם אני ממהרת ויודעת שאני צריכה לצאת מיד, אולי אפילו עם הארוחה ביד, אני מכינה לי שייק. זה השילוב הקיצי המועדף עלי. הוא משביע, מזין וטעים.
מה צריך:
  • 1/2 כוס מים
  • 1/2 כוס חלב סויה
  • 1/2 כוס שיבולת שועל
  • 2 תמרים
  • 1 בננה
  • 1 כף אבקת חלבון
  • 5 קוביות קרח
  • תוספות מתחלפות: גוג'י ברי, 1 כפית זרעי צ'יה, מנגו, מלון
מה עושים: טוחנים הכל בבלנדר, מוזגים לכוס ושותים.
איפור: טלי מואס /// שיער: לידור חדידה /// ע. צלם: בן יצחקי /// ע. סגנון: דפנה רחום /// מירן - בגד גוף ונעליים: זארה; טופ ומכנסיים: אדידס /// מאור - חליפה: אדידס
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button