הגוף לא עובד בלהרפות אלא בלשרוד ולכן זקוק לעזרה כדי להירגע

משמן אתרי ועד פדים עם מגנזיום: 8 פריטים ללידה קצת יותר רגועה

מה כדאי לארוז עכשיו בתיק שאת מכינה למחלקת יולדות? רשימת הציוד שתעזור להרפות ולהרגיע את עצמך ואת גופך במהלך הלידה - וגם לאחריה

פורסם:
במשך תשעה חודשים את מחכה לרגע הזה. מתרגשת, מדמיינת, וגם יודעת שרגע הלידה הוא מרגש ומשמח, אבל באותה נשימה גם מלחיץ וכואב. בשלבי הלידה המתקדמים הגוף נמצא במאמץ רב, בסוג של מצב הישרדותי, והמערכת הסימפתטית, שאחראית לתגובה במצבי לחץ, פועלת ביתר שאת. כתוצאה מכך קצב הלב גובר ולחץ הדם עולה. הגוף לא עובד בלהרפות אלא בלשרוד ולכן זקוק לעזרה כדי להירגע, או ליתר דיוק: כדי להכניס לפעולה את המערכת ההפוכה — הפרא־סימפתטית.
עוד רפואה טבעית:
הנה כמה פריטים שיעזרו לך להרפות ולהרגיע את עצמך ואת גופך. כדאי שתארזי גם אותם בתיק הלידה שאת מכינה.
1. שמן אתרי לבנדר
הוא מכיל שני רכיבים שהוכחו במחקרים כתורמים להפחתת מתח וכאב ובכך להביא לרגיעה ולתחושה שלווה. יש יותר מ־30 זנים של לבנדר והשכיחים ביותר לשימוש הם לבנדר אנגלי, לבנדר ספייק ולבנדין. כמו כן, זהו השמן האתרי היחיד שאפשר למרוח אותו ישירות על העור והוא בטוח לשימוש בזמן ההיריון.
איך משתמשים: מטפטפים ישירות 2־3 טיפות מהשמן בנקודת הדופק המצויה בשורש כף היד.
2. שמן אתרי תפוז
הוא מופק ממיצוי ארומתי של קליפות הפרי בתהליך של כבישה קרה וגם הוא בטוח לשימוש בתקופת ההיריון. במחקרים נמצא כי הוא תורם לרגיעה ומשרה מצב רוח טוב.
3 צפייה בגלריה
פריטים ללידה רגועה
פריטים ללידה רגועה
נשים ששאפו שמן אתרי תפוז בזמן הלידה דיווחו על רמות נמוכות יותר של חרדה
(צילום: Shutterstock)
כך למשל, במחקר שפורסם בשנת 2015 בכתב עת מדעי למיילדות Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research נמצא כי נשים ששאפו שמן אתרי תפוז בזמן הלידה דיווחו על רמות נמוכות יותר של חרדה לעומת קבוצת הביקורת שהנשים בה שאפו מים מזוקקים.
איך משתמשים:
  • במריחה על העור: מערבבים 3 טיפות שמן אתרי תפוז עם 2 כפות שמן שקדים, מורחים מעט על כפות הידיים ומריחים אותן מדי פעם.
  • במבער שמנים או בדיפיוזר: מטפטפים 4־5 טיפות למכשיר.
  • בהרחה: מטפטפים 2־3 טיפות על גבי ממחטת נייר ומריחים אותה מדי פעם.
שימי לב! בשום אופן אל תשתמשי בשמן ישירות על העור אלא אך ורק בשילוב עם שמן נשא
3. רסקיו רמדי
מדובר בתכשיר טבעי המכיל תמציות של חמישה פרחי באך ומשמש להקלה ולהרגעה במצבי מתח. ככל שתהיי רגועה יותר במהלך הלידה, כך תקלי גם על הצירים וגם על מהלך הלידה עצמה. ניתן לרכוש את התמצית ללא מרשם רופא, והיא מתאימה גם לשימוש בהיריון.
איך משתמשים: על פי הוראות היצרן.
4. חמאת שיאה טבעית
אם את בוחרת ללדת עם אפידורל, בזמן שאת בהשפעה שלו, כשאת במצב שכיבה ולא יכולה לזוז יותר מדי, יהיה נעים לקבל עיסוי בכפות הרגליים עם חמאת שיאה שתרכך את כפות הרגליים ותזרים את הדם. בהרבה מקרים העיסוי אף עשוי לתרום לזירוז הלידה מכיוון שיש נקודה בקרסול, בחלק הפנימי שלו, שמקושרת לרחם.
איך משתמשים: הדריכי את המלווה שלך לעסות את כפות רגלייך בעדינות בעזרת החמאה, תוך התמקדות באזור הקרסול הפנימי.
3 צפייה בגלריה
פריטים ללידה רגועה
פריטים ללידה רגועה
להכניס לפעולה את המערכת ההפוכה — הפרא־סימפתטית
(צילום: Shutterstock)

5. בקבוק מים עם פייה
התייבשות, גם קלה, גורמת לצירים לכאוב עוד יותר, ולכן חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה במהלך הצירים. בקבוק מים עם פייה יעזור לך לשמור על משמעת מים בין ציר לציר.
6. אוזניות ופלייליסט אהוב
מחקרים שונים הדגימו את יכולתה של מוזיקה אהובה לתרום לרגיעה ולהסחת הדעת מכאב. לכן הכיני מראש פלייליסט שאת אוהבת ושעושה לך טוב, וכדי שהחוויה תהיה מושלמת הצטיידי גם בזוג אוזניות איכותיות.
7. פדים עם מגנזיום
להקלה על כאבי התפרים ולזירוז ההחלמה שלהם כדאי להצטייד בפדים המכילים מגנזיום (אפשר גם לבקש מהאחות). המגנזיום הוא מינרל טבעי המסייע בשיקום פציעות בגוף, בספיחה של נוזלים ובהפחתת בצקות.
איך משתמשים: מקררים את הפד ומניחים על האזור הכאוב. ניתן להשיג בחנויות טבע ללידה.
8. סבון רחצה ארומתרפי
רחצה בסבון ארומתרפי טבעי שמכיל שמן לבנדר או כל שמן מרגיע אחר, כמו שמן אתרי אשכוליות ושמן אתרי גרניום, שגם מסייע לאיזון הורמונלי, עשויה לעזור להתמודד עם מצבי הרוח המשתנים וההורמונים של אחרי הלידה.
TIP: את כבר אחרי?
מזל טוב! להתאוששות שאחרי הלידה הצטיידי בפירות כמו ענבים, מלון, אבטיח, תמר או כל פרי עונתי אחר האהוב עלייך. הם מספקים אנרגיה זמינה, אינם מכבידים על העיכול, ויתרמו לגופך סיבים תזונתיים, כמו גם נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים חיוניים.
ייעוץ מקצועי: דנה קנר סיידה, מטפלת ברפואה סינית, דיקור קוסמטי וקוסמטיקה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button