נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
מיה קרמר. גיליתי שיציאה מאזור הנוחות היא הדרך היחידה לצאת מהכאב והסבל שלי

לא נוח לכם? מצוין, עכשיו תתקדמו

מיה קרמר נכנסה לסאונת קור של מינוס 85 מעלות ולמדה למה כדאי ואיך אפשר לצאת מאזור הנוחות. עכשיו גם אתם יכולים לנסות

פורסם:
אני סובלת מהקור. כלומר ממש סובלת מהקור. אני סובלת מהקור עד כדי כך שאני לא מעזה לצאת החוצה בחורף ועושה לפחות שלוש אמבטיות חמות ביום. בשבוע שעבר מצאתי את עצמי עומדת בסאונת קור של מינוס 85 מעלות. מחוץ לדלת הזכוכית היה טיימר ענק שהציג שלוש דקות. איך לעזאזל אני אמורה לשרוד במינוס 85 מעלות שלוש דקות?! שלא לדבר על 5 שניות? שאפתי אוויר ונכנסתי עם ביטחון שאני יכולה לעשות את זה. בדקה הראשונה הרגשתי אמיצה וחזקה, ואז "אי הנוחות" בעטה. המוח שלי התחיל להתנגד- למה אני פה בכלל? אני יכולה פשוט לפתוח את דלת הזכוכית ולצאת החוצה לנוחות של טמפרטורת חדר נעימה.
אבל אז אמרתי לעצמי - מיה, את יכולה לעשות את זה. עברת תקופות קשות בחייך - עברת מצבים מפחידים - אפילו קפצת בנג'י מהגשר הגבוה בעולם בניגוד לרצונך. אמרתי לעצמי שאני חזקה מספיק כדי לעבור את זה. הזכרתי לעצמי למה נכנסתי לכאן מלכתחילה - כדי לחיות חיים בריאים יותר, מלאי אנרגיה וחיות. ממש דיברתי לעצמי - להיות בקוביית הקרח הזו זה עוזר לגוף ולנפש. השהות כאן תסייע בהפחתת דלקתיות, תשפר את המטבוליזם שלך ותשחרר בגופך אנדורפינים אשר ידועים ביכולתם לשכך כאבים ולהרים את מצב הרוח. הסתכלתי על השעון - 30 שניות נוספות. קַל! יצאתי החוצה והרגשתי מדהים, מלאת חיים, אנרגיה ועוצמה. ואתם יודעים מה? אני מתכננת לסבב נוזף, והפעם של שש, שמונה ואולי אפילו עשר דקות.
עוד טורים של מיה:
לאורך השנים גיליתי שיציאה מאזור הנוחות היא הדרך היחידה לצאת מהכאב והסבל שלי. כשאני מרגישה שאני בנקודה שבה יש אי-נוחות רצינית ואני רוצה לברוח, אני מבינה שכאן בדיוק אני צריכה להישאר. בעיניי, לצאת מאזור הנוחות זהו סוד הצמיחה. כך נוכל להגיע לאושר, לשפע ולחופש.

גלו את מקור הכאב

מהו כאב פיזי? דניאל מקסימוב, מטפל בספורט, מאמן ומאמן חיים מסביר: "כאב הוא שידור מהגוף לנפש שאומר 'היי תסתכל כאן - יש משהו שאתה צריך להיות מודע אליו".
כאשר אתם מרגישים כאב, - שאלו את שתי השאלות הבאות:
  • מה הכאב מנסה להגיד לי?
  • מה הכאב מבקש ממני?
ישנם גורמים שונים לכאב - לחץ יתר, שימוש יתר, מתח, רעב, עייפות וכו'. אחרי שתבינו מאיפה זה מגיע, התבוננו פנימה ובדקו מה אתם יכולים לעשות כדי להסיט את הכאב. מה אתם יכולים לשנות? נסו לא להיות מוצפים מהתחושה אלא לחקור מה מסתתר מתחת. ההבנה הנפשית של מקור הכאב תעזור למוח להקל עליו. כך אפשר לעבור את אי הנוחות ולהגיע לריפוי.
מיה קרמר

פיתחו את הלב

פתיחות לב מלאה, פתיחות לאהבה ולמערכות יחסים, יכולה לגרום לאי נוחות רבה אצל רובנו מכיוון שהיא מאלצת אותנו לגדול ולהתמודד עם האתגרים הרגשיים שלנו. אם אתם רוצים להרגיש את המלאות והשמחה שמגיעים עם האהבה, נסו לשחרר את הפחדים ולהיות פגיעים יותר. אחרי שנים שבהן חקרה קשרים אנושיים, הסוציולוגית ד"ר ברנה בראון מדברת על פגיעות כחווית הבסיס לאומץ.
שתפו ברגשות האמיתיים שלכם או בחרו לתת למישהו הזדמנות במקום שבדרך כלל הייתם נמנעים מכך בגלל פחד. אל תמציאו תירוצים, רק היו כנים. כך תהיו במקום טוב יותר להתעמת עם מה שבאמת מפריע לכם ולהגדיל את הסיכוי להתקדם.

קחו הפסקה

כמה קל לברוח לרשתות החברתיות שלנו ולהישאב אליה שעות על גבי שעות. שימו לב מה קורה כשאנחנו לא נכנעים לדחף לרוץ לטלפון להסחת דעת? נסו להתאפק כשעולה צורך לברוח, מבלי לבדוק הודעות או לצפות בסרטונים - ושימו לב מה מופיע ואיך אתם מרגישים? אני בטוחה שככל שתשהו בלי לענות על הדחף, תחוו יום נעים ופרודוקטיבי יותר.

עברו את הגבול

שינוי פיזי מתחיל בשנייה שבה הגוף מתחיל להרגיש מאותגר. דוריאל קובלנץ, מאמנת אישית ומורה ליוגה מסבירה: "כשאתה עובר את הגבול שלך, רק אז אתה מתחיל לבנות את השרירים שלך. כדי לעשות זאת, עליך ללמד את הגוף ליצור את עצמו מחדש על ידי הליכה אל מעבר למה שהוא רגיל אליו". היא מציעה לחזק את החשיבה המנטלית שלנו כדי לראות תוצאות פיזיות. "כאשר אתם מרגישים שהגעתם לשיא ולא רוצים ללכת רחוק יותר, הזכירו לעצמכם למה אתה שם, ושהכוחות שיש בכם מאפשרים ללכת רחוק יותר".
3 צפייה בגלריה
תנוחות יוגה
תנוחות יוגה
שינוי פיזי מתחיל בשנייה שבה הגוף מתחיל להרגיש מאותגר
(צילום: אוהד אומנו)
אפשר להתחיל לאט, על ידי אימון בספורט חדש או אתגר כושר של 30 יום, כמו ריצה או רכיבה על אופניים, ואפילו להחזיק את קרש החיתוך לירקות שהוצאתם מהארון במשך 10 שניות יותר ממה שאתם רגילים. המטרה היא לתרגל את המוח להבין שאנחנו מסוגלים ויכולים ללכת מעבר למה שאנחנו רגילים או חושבים שאנחנו יכולים. זה לא רק ירחיב את אזור הנוחות שלכם אלא גם ישפר את הבריאות והרווחה הפיזית.

שנו את הרגלי האכילה

שמעתם פעם על המונח 'אוכל מנחם'? המזונות שגורמים לנו להרגיש כל כך טוב, בטוח ונעים? החיסרון ברוב מזונות הנחמה הללו הוא שהם בדרך כלל עשירים בסוכר, שומן, מלח ופחמימות ולאו דווקא מיטיבים איתנו כמו שהיינו רוצים להאמין
כדי לצאת מהרגלי האכילה השליליים, עלינו לעבור, גם כאן, את השלב הלא נוח. החדשות הטובות הן שתגלו כמה מהר בלוטות הטעם וההרגלים שלכם יכולים להשתנות עם הזמן ובקלות. אני מציעה להתחיל בהדרגה עם צום לסירוגין, זו תוכנית אכילה שעוברת בין צום לאכילה בלוח זמנים קבוע ומיוחסים לה גם יתרונות בריאותיים רבים. ואם זה יותר מדי - אז להתחיל עם הפחתת הרגל לא בריא אחד, כמו סוכר או גלוטן ולהוסיף הרגל בריא חדש לשגרת התזונה, כמו שתיית מי לימון חמים על הבוקר.

השקיטו את המוח

אופיר ג'יי רוק, סולן להקת אנערף ומורה לפילוסופית הבודהיזם והדאו, מסביר כי במדיטציה וביוגה אנו מרגישים וחווים את אי הנוחות והרגשות השליליים. אבל כאשר אנו עוברים את שלב אי הנוחות, אנו הופכים מודעים לרגשות המתעוררים ואז יכולים לפתח כלים להזיז את הרגש השלילי, לדעת לשהות בו מבלי לחוות תסכול או סבל. "ככל שתהיה היכולת להיות בתוך אי נוחות או אי ידיעה - כך המציאות שלנו תהפוך לנוחה יותר וניצור יותר מודעות לרגשות שמתעוררים".
מדיטציה ויוגה עוזרות לנו להתמודד עם סיטואציות שלא יוצאות כפי שתכננו או ציפינו ומזכירות לנו שדברים משתנים כשאנחנו עוצרים ושוהים. כך אנחנו יוצרים לנו את המרחב לחוות רגשות במלואם ואז לתת להם ללכת.

נסו משהו חדש

כשמנסים לעשות משהו חדש, לעתים קרובות אנחנו מפסיקים לפני שלמדנו לשלוט במיומנות, פשוט כי (ניחשתם נכון) זה גורם לאי-נוחות. אני מציעה להישאר עם אי הנוחות באזור חדש, ותוך זמן קצר תיהנו לעשות בדיוק את מה שכל כך רציתם. נסו ללמוד שפה חדשה, כלי נגינה, צניחה חופשית או אפילו להתחיל לצייר - כל מה שאתם מתחברים אליו אבל לא ניסיתם כי זה היה מחוץ לאזור הנוחות שלכם. תהיו אמיצים. ואחרי שהשתלטתם על הכלי החדש או שנסעתם ללמוד בחו"ל, נסו משהו חדש חדש אחר, ותרגלו שוב את אי הנוחות שתצוף.

אבל גם תשתעממו מדי פעם

כמה פעמים הרגשתם מתוסכלים, חסרי נחת או חסרי ביטחון כשלא היה לכם משהו לעשות? באופן מפתיע, הוכח שלהיות בשעמום משפר את הבריאות הנפשית ומגביר את היצירתיות - כל עוד אנחנו עוברים את אי הנוחות הראשונית.
דנה דאלי, מחנכת לגיל הרך ומאמנת לבריאות משפחתית מתייחסת ליחסים שלנו עם שעמום עוד מילדותנו ואומרת כך: "המפתח לאפשר יצירתיות, משחק ודמיון הוא לחוות שעמום. אם נמלא את כל הפערים הרגעיים האלה עם טלוויזיה, סרטים, משחקי וידאו, פעילויות מאורגנות וכו', אולי נימנע מלשמוע את הילדים שלנו אומרים שהם משועממים, אבל סביר להניח שנלמד אותם ששעמום הוא קללה ולא ברכה. בשעמום, אנו נותנים לילדים את ההזדמנות ליצור את הבילויים שלהם ולחקור את הסקרנות הפנימית, ההתמדה והשובבות שלהם. והכי חשוב, תהיו המודל לחיקוי עבור ילדכם. ודאו שאתם נהנים מזמן לא מובנה כך שגם ילדיכם יעריכו זאת".

תפסיקו לקחת את עצמכם ברצינות

בכל פעם שאני מנחה ריטריטים של יוגה, בשלב מסוים אני שמה לב שהתלמידים שלי מנסים להיות כל כך מושלמים בתנוחות יוגה, או להתרכז כל כך חזק בנשימות שלהם. ברגעים האלה אני מסיטה את המיקוד שלהם ומזכירה להם להפסיק לקחת את עצמם כל כך ברצינות. באותו הרגע, רואים איך המתח בפנים נרגע והחיוך עולה. אם אתה יכול לחייך תוך כדי אי-נוחות, אתה יכול ללמוד להיות מאושר ובנוח עם אי הנוחות. אז בפעם הבאה שאתם מרגישים אי-נוחות פיזית, נפשית או רגשית, חייכו! חזרו על תרגול זה מדי יום. זה יהיה מוזר, אולי קשה בהתחלה, אבל יותר מהר משחשבתם אזור הנוחות יתרחב, יגדל וישתכלל ויכלול בתוכו גם מצבים של אי-נוחות. ואז תוכלו ממש לשלוט ביקום.
ועוד שני דברים שיעזרו להתחיל את מערכת היחסים עם אי הנוחות:
1. הכירו את וים הוף (Wim Hof), ההולנדי בן השישים פלוס, המכונה איש הקרח וידוע גם בזכות השימוש בטכניקת הנשימה שלו. הוף עשה כמה דברים מטורפים כמו לטפס על האוורסט במכנסיים קצרים, לשבור שיאי גינס בשחייה מתחת לאגמים קפואים ולהישאר שקוע במי קרח לפרקי זמן ארוכים. אני לא מציעה לכם לקפוץ לדלי קרח מחר, אבל אתם יכולים להתחיל עם כמה מטכניקות הנשימה הפשוטות שאני מתרגלת מדי יום. למעוניינים להעמיק בנושא - סדנת יסודות שיטת וים הוף, כולל אמבטיית קרח.
3 צפייה בגלריה
אמבטיית קרח
אמבטיית קרח
מיה באמבטיית קרח
2. ערכו רשימה של "לא נוח". רשמו עשרה עד 20 דברים שאתם יכולים לעשות ושגורמים לכם להרגיש לא בנוח, ובחרו לעשות כמה דברים מהרשימה בכל יום. לדוגמה: להתעורר בחמש בבוקר, להתקלח במים קרים, לצאת לריצה, לרכוב על אופניים לסופר, לחייך לאנשים זרים. אמנו את עצמכם מעט בכל יום להיות בנוח עם הלא בנוח. ואם אתם רוצים עדים למעשים האמיצים שלכם ליציאה מאזור הנוחות, שתפו עם חבר או אפילו אותי.
כרטיס ביקור נבחרת ה-Wellness וולנס מנטה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button