נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
רובנו מחפשים פתרונות מהירים לכאבים ולקשיים שלנו. מיה קרמר

תיהנו מהדרך: אתם לא צריכים להגיע לשום מקום

לחיות את ההווה ולהיות במקום לעשות: מיה קרמר למדה לשחרר את הדחף לקבל הכול ועכשיו ויש לה תשעה כלים שיאפשרו גם לכם ליהנות מהמסע

פורסם:
במהלך רוב שנות העשרה שלי עד תחילת שנות ה־30 לחיי די מיהרתי. אבל אחרי שנים של מאבק למדתי שאם אני באמת רוצה תוצאות ארוכות טווח, שלמות ושלווה בחיי, אני צריכה להתאזר בסבלנות. רובנו מחפשים פתרונות מהירים לכאבים ולקשיים שלנו - בעבודה, בזוגיות, בבריאות. אנחנו רוצים תשובות עכשיו ושהרגשות פשוט ייעלמו ברגע. אבל כמו בטבע, גם אצלנו דברים לוקחים זמן. הנה כמה כלים שעזרו לי, ויעזרו גם לכם, לשחרר את הדחף לקבל הכול ועכשיו (!) וללמוד ליהנות מהמסע לכל אורך הדרך.
עוד טורים של מיה קרמר:

1. לחיות בהווה

אל תתעכבו בעבר או תחשבו על העתיד ועל המשימה הבאה - תחיו את העכשיו. כמה דרכים שבהן אתם יכולים לתרגל נוכחות: למשל, להניח את הנייד בצד למשך שעה אחת בכל יום ולבלות זמן איכות עם עצמכם, עם הילדים, עם החברים או השותפים שלכם. דרך נוספת היא להתבונן במחשבות ובפעילויות שלכם באופן מודע. עצרו ושימו לב היכן אתם נמצאים ברגע הזה, שאלו את עצמכם מה אתם עושים ברגע הנוכחי, ואז נסו למצוא את ההנאה בכל מה שאתם עושים.
משפט השראה: "לנוסע טוב אין תוכניות קבועות, והוא אינו מתכוון להגיע" (לאו דזה)

2. להיות במקום לעשות

אני תמיד חושבת על רעיונות חדשים, מיזמים חדשים, דרכים חדשות להתרחב, ורוב הזמן אני מרגישה שאני בדחף יתר, כך שאני לא יכולה לקבל החלטות או לחשוב בבהירות. דבר אחד שאני עושה היום כדי לעצור את השטף הזה הוא פשוט לשבת על הכיסא הסגול שלי בבית ולא לעשות כלום. אני מתעלמת מהדחף לעשות ופשוט יושבת ולומדת להיות. זה לא היה קל וזה לקח זמן, אבל אחרי הרבה סבלנות המוח שלי התנקה והמציאות התבהרה.

3. להתחבר לאחרים

כשאני בסופר או נוסעת במונית, אני מתאמצת להשאיר את הנייד בתיק, להסתכל לאנשים בעיניים ולתת מחמאה או להתחיל שיחה קטנה, ללא הסחות דעת. המפגש עם המבט של מישהו גורם לנו להיות מודעים יותר גם אליו וגם אל עצמנו ולייצר תחושה של זהות משותפת.

4. להאמין שהכל אפשרי

האם שמעתם פעם את המשפט "זייף את זה עד שתצליח"? אם אנחנו יכולים להתחבר לאיך זה מרגיש לקבל את מה שאנחנו רוצים, למשל אהבה, עבודה, חופשה, שפע, אז אנחנו נמשוך אותם לתוך החיים שלנו. משמעות הדבר היא שאנו מוותרים על השאלות של איך, מתי, איפה ומי - ובוחרים לסמוך על כך שהכל בסדר בחיינו.

5. לנשום

לכאורה נראה כל כך פשוט לנשום - פשוט לשאוף ולנשוף. אבל לרבים מאיתנו קשה לנשום באמת כשאנחנו כל כך עסוקים במרוץ החיים. עבודת נשימה יכולה לרכז ולבסס אותנו, להרגיע את הנפש והגוף שלנו ולעזור לנו להתמקד ברגע ההווה. אז במשך 30 שניות עד דקה אחת התמקדו רק בנשימה. קחו שאיפה עמוקה, הרגישו את האוויר נכנס לגופכם וממלא את הבטן, ובזמן הנשיפה הרגישו את הלחץ יוצא.
אני אוהבת לנשום בעזרת קשית מבמבוק - כלי מועיל שגם נותן לי תזכורת לנשום לאט.

6. להתרכז במשימה אחת

הטיפ הזה מגיע ממלכת ריבוי המשימות. אפילו עכשיו, בזמן שאני כותבת מאמר זה, אני גם מתכננת את הסדנה הבאה שלי, יושבת עם חברה, בודקת מה שלום אמא שלי בניו יורק, מכינה ארוחת ערב ומזמינה ויטמינים ברשת. ועדיין, אני מדברת בשבחי האיטיות והנוכחות המלאה. כאשר אתם מרגישים דחף לעבור למשימות אחרות, עצרו, נשמו ומשכו את עצמכם לאחור, ולו לרגע אחד. זה נכון גם כאשר אתם מוצפים בהרבה רגשות. חשוב לקחת צעד אחורה, להתחבר ללב ולהתמקד בדבר אחד בכל פעם.

7. להתחבר לטבע

אנחנו יכולים ללמוד כל כך הרבה מהטבע. אין זמן טוב יותר מהאביב להיזכר אילו דברים יפים מתעוררים כשיש לנו סבלנות לחכות ולחוות את התהליך. בחרו לבלות יותר זמן בחוץ ולהעריך כל עץ, ציפור, צמח ועלה. התבוננו בטבע, קחו נשימה עמוקה של אוויר צח והתמסרו לשלוות המים, לציוץ הציפורים ולירוק בעיניים.

8. לעשות מדיטציה

לפני שאתם מדלגים על הטיפ הזה, דעו שמדיטציה היא למעשה כלי שימושי לכולם. היא פשוטה וחינמית/זולה, ואינה דורשת שום ציוד מיוחד. אפשר לתרגל אותה בכל מקום שבו נמצאים - בין אם אתם בתור לרופא, נוסעים באוטובוס או אפילו באמצע פגישה עסקית קשוחה.
2 צפייה בגלריה
מיה קרמר
מיה קרמר
אמצו את המדיטציה
(צילום: יואב דודקביץ)
זה נהדר במיוחד כשאתם מרגישים עייפים, עצבניים, חרדים או חולים. זו הדרך של הגוף לומר שהוא צריך פסק זמן והטענה מחדש. כאן תמצאו כמה סוגים של תרגול מדיטציה שתוכלו להכניס לשגרת היומיום שלכם, כדי להשיג נוכחות מודעת ושקטה.

9. לזכור שאתם לא צריכים להגיע לשום מקום

אין מטרה! יעדים מוגדרים בעתיד, אבל אנחנו כאן כדי לחוות את החיים בהווה. אם אתם חיים את החיים כדי להשיג תמיד מטרות עתידיות, לעולם לא תיהנו באמת מהתהליך ולעולם לא תרגישו הגשמה. בחרו לחיות את החיים מרגע לרגע בהכרת תודה ובחמלה עמוקה.
פשוט תהיו.
כרטיס ביקור נבחרת ה-Wellness וולנס מנטה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button