סנדי בר. "אני מאמינה שעיצוב הוא מעין תרגום של הנפש, ומוזיקה לוקחת את זה עוד צעד, היא חודרת ישר פנימה"

סנדי בר: "אני די אוכלת מה שבא לי, אבל באופן טבעי בא לי מעט"

אחת הכוכבות הגדולות מאז הניינטיז (מילקי, "רוקדים עם כוכבים") היא היום מעצבת פנים מצליחה (עם חיבור מיוחד לטבע), יוגיסטית (עם חיבור עמוק לנפש) וצמחונית (עם חיבור לאקולוגיה). בריאיון שער למנטה היא חושפת את ההרגלים הקטנים מאחורי המראה הצעיר שלה בגיל 47 - ויש לה גם טיפים בשבילכם

פורסם:
"אני מעצבת תחושות", אומרת סנדי בר (47). בגיל צעיר היא התגלתה במקרה ובעקבות זאת פיתחה קריירה בעולם היופי, הדוגמנות והמשחק. בר כיכבה בקמפיינים נחשקים, שיחקה בסדרות ובסרטים בארץ ובחו"ל, אך בשנים האחרונים גלשה לתחום אחר של אסתטיקה – עיצוב פנים. למרות המעבר הזה בקריירה, היא לא ויתרה על העולם שבו פעלה כל כך הרבה שנים. לפני שנה השתתפה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים", ובימים אלה היא מככבת זו השנה השנייה ברציפות בקמפיין של רשת מלונות ידועה.
עוד מכתבות השער של מנטה:
במקביל היא עובדת על פרויקטים של עיצוב, ובנייד שלה שמורות תמונות של בתים שעיצבה, רובם מבוססים על הרבה מאוד חומרים טבעיים והתייחסות למבנה הקיים ולסביבה הנשקפת מהחלונות. "מבחינתי בית הוא לא מוזיאון", היא מסבירה בריאיון עמה. "בית הוא מקום שצריך שתהיה בו פשטות. מקום שאפשר לנוע ולנוח בו בחופשיות, להרגיש נוח".

בית עם מחשבה

ביתה העכשווי בנוף ים עונה על ההגדרה הזאת. בית ותיק, קטן וחמים, עם חצר מכוסה דשא ומוקפת עצים. "מבנים ישנים מרטיטים את לבי", היא אומרת. "אמנם בהתחלה לא הייתי בטוחה לגבי הבית הזה, לקחתי סיכון מסוים, אבל הוא נהיה קסום בעיניי". בבית שני חדרי שינה, אחד שלה ואחד של ליאם, בנה בן ה־17, שמחלק את זמנו בין ביתה לביתו של אביו, אקי אבני. בסלון הקטן פסנתר, שבר חזרה לנגן עליו לאחר שנים ארוכות של הפסקה ("אני מוצאת אקורדים ברשת ומלווה את עצמי שרה"), על אחד הקירות נשענת הגיטרה של אביה, איציק, סולן להקת "הדיפלומטים" שפעלה בשנות ה־70. מול ספת הפשתן הלבנה ניצב כיסא שזלונג של המאסטר קורבוזיה, מאחוריו ניצבת ספריית עץ מובנית בקיר עמוסה בספרים, ועל הקירות תלויים ציורים מעשי ידיה של בר צילומים.
5 צפייה בגלריה
סנדי בר
סנדי בר
סנדי בר בצילום לשער מנטה. כורסה במטבח
(צילום: שי יחזקאל, סטיילינג: תום רוזיליו)
על שניים מקירות הסלון תלויים ענפים שמצאו חן בעיניה והיא הביאה הביתה, וענפים נוספים מונחים בקערה על שידה ליד שולחן האוכל. לצד הספרייה מונחת ערימת ספרים כשהם מסודרים זה על זה מהגדול לקטן, עליהם מונחים שני פסלונים ומאחוריהם – זוג נעלי עקב שחורות. "זה לא משהו מקרי", היא מסבירה כשהיא עוקבת אחר מבטי. "כל דבר כאן נעשה עם המון מחשבה". אהיל הקש בסלון מכוסה בד לבן שקוף שבר מתכננת ליצור ממנו אהיל חדש, ומשני צדי הספה מונחים שני אהילים נוספים משנות ה־20. "אני מאוד אוהבת 'פיסים', בעיקר עם ניחוח של פעם", היא אומרת.
"פסיכולוגיה מתעסקת בפנים ועיצוב מתעסק בחוץ, אבל אני חושבת שבעצם המקום החיצוני משקף ומייצר מצבים פנימיים. הסביבה שלנו משפיעה מאוד על העולם הפנימי"
רצפת הבית מחופה בשטיח חבל, ועליו שוכבות שתי הכלבות, אמא ובת (קוקוס וג'אז), שקופצות מדי פעם לסשן ליטופים על הספה. "השטיח הזה עבר שישה גורים שנמסרו עם הזמן לבתים אחרים", מספרת בר, "ועכשיו אני מחכה לשטיח חדש מאותו חומר אבל שמנמן ועשיר יותר". על קיר אחד של המטבח שנשקף מהסלון עומדת לה כורסה. "לא מצאתי את מקומה בבית ושמתי אותה במטבח כפתרון זמני אבל אז גיליתי שזה מיקום נוח מאוד", היא מסבירה. "זה מתחבר לי למה שראיתי באיטליה, שם בהרבה מטבחים יש אח עם פינת ישיבה קטנה לשני אנשים. זה היה גם קסום וגם פרקטי".

החיצוני משקף את הפנימי

לפני שהתחילה ללמוד היא התלבטה בין עיצוב לפסיכולוגיה. "זה מעניין כי פסיכולוגיה מתעסקת בפנים ועיצוב מתעסק בחוץ, אבל אני חושבת שבעצם המקום החיצוני משקף ומייצר מצבים פנימיים", היא מסבירה. "הסביבה שלנו משפיעה מאוד על העולם הפנימי. גם בדוגמנות או במשחק המקום שאני נמצאת בו משפיע על ההתנהלות שלי ועל החיבור שלי למה שאני עושה. כשמדובר בבית שאנחנו חיים בו זה עוד יותר מהותי. הייתה למשל תקופה שגרתי בבית מודרני עם חללים גדולים מאוד, שהרגיש לי כמו גלריה יותר מאשר כמו בית. ובאמת זו הייתה תקופה שבה ציירתי המון. עיצוב הוא הרבה מעבר לאסתטיקה מבחינתי. זה דבר שמפעיל רגש. אסתטיקה מתחברת לי גם לסדר, שאני מאוד אוהבת. אני קמה בבוקר וישר מארגנת את הבית כי בלגן מפריע לי".

בר גדלה בגבעתיים, וכשהייתה בת עשר עברה עם משפחתה לצהלה. ליאם נולד כשאקי והיא התגוררו בלוס אנג'לס. היא תמיד גרה בבתים סמוכים לים, ולפני ארבע שנים עברה לביתה הנוכחי, גם הוא קרוב מאוד לחוף. "אני הולכת המון לים", היא מספרת. "חייבת לטבול לפחות שלוש פעמים בשבוע, בהתאם לעונה כמובן. המים נותנים לי הרגשה של חופש ומרחב, והשילוב של מים ושמש הוא שילוב מחיה ומעיר. ים ומוזיקה הם שני דברים מהותיים בנפש שלי".
אילו סוגי מוזיקה את אוהבת? "הכול. ממוזיקה קלאסית, דרך ג'אז ובלוז וכלה במוזיקה עכשווית. ליאם מנגן בגיטרה ואנחנו מנגנים ביחד לפעמים. אני מאמינה שעיצוב הוא מעין תרגום של הנפש, ומוזיקה לוקחת את זה עוד צעד, היא חודרת ישר פנימה".
יש דברים קבועים שאתם עושים כמשפחה? "יש לנו ארוחות משפחתיות פעם בשבועיים אצל אחותי, אחי או ההורים שלי. אבל חשוב לי כל שבוע לעשות איתו קידוש. לא משנה אם אנחנו לבד או לא".
5 צפייה בגלריה
סנדי בר
סנדי בר
בלגן מפריע לה. סנדי בר
(צילום: שי יחזקאל, סטיילינג: תום רוזיליו)

צמחונות, יוגה וסוסים

ארוחות השבת שהיא מכינה כוללות גם עוף, אך היא עצמה צמחונית מגיל אפס. "עד לפני שנתיים לא נגעתי בבשר בכלל. לפני שנתיים, לראשונה בחיי, אכלתי המבורגר בסיני כי לא מצאתי מה לאכול שם, ומאז אני מרשה לעצמי להתענג על המבורגר פעם בחודשיים־שלושה. זהו". לדבריה, כשהייתה תינוקת היא לא הסכימה לטעום את המרק שאמא שלה הכינה לה אם היה בו עוף. "בגיל חמש הצהרתי באופן מודע שאני לא רוצה חיות בצלחת שלי, אבל עוד קודם לכן משהו באינסטינקט שלי לא נתן לי לאכול בשר ועוף. הייתה לי רגישות גדולה לנושא הזה. אני זוכרת שכילדה הייתי רואה משאיות שהובילו עופות וזה נראה לי נורא. היום אני גם מתחברת לפן האקולוגי של העניין".
מה את אוכלת ביומיום? "בבוקר אני בדרך כלל שותה קפה ואוכלת קרואסון. לפעמים יכולה לאכול יוגורט עם שיבולת שועל. בהמשך היום אני אוכלת מה שבא לי פחות או יותר, אבל באופן טבעי בא לי מעט. סלט עם טונה או ביצים, קינואה עם ירוקים, אוכל קליל, פחות מבושל ועמוס בטעמים. אני מאוד מודעת למה שעושה לי טוב. הגוף שלי צריך להיות קליל. מבחינת שתייה - אנחנו שותים בעיקר מים".
כשחייתי בלוס אנג'לס נכנסתי חזק ליוגה. לפעמים הייתי עושה שני שיעורים ביום. היוגה הייתה בשבילי לא רק מסע גופני אלא גם רגשי
יש לך חטאים? "אני לא קוראת לזה חטאים אבל אני אוהבת שוקולד מריר וגלידות וגם מהם אני אוכלת מעט. יכולה גם לעשן סיגריה פה ושם, אבל זה ממש לא הרגל".
מה בנוגע לשינה? "אני משתדלת ללכת לישון באזור 23:00. זה לא קדוש, אבל תמיד אעדיף יציאה שמתחילה בשבע בערב. אני נעה עם הטבע גם בנושא הזה. שינה זה דבר מהותי בעיניי, שמשפיע מאוד על הגוף והנפש. אם אני ישנה חמש שעות קשה לי לתפקד למחרת".
5 צפייה בגלריה
סנדי בר
סנדי בר
"נהיו לי ריבועים בבטן שלא ידעתי שהם קיימים"
(צילום: שי יחזקאל, סטיילינג: תום רוזיליו)
איזה ספורט את עושה? "היום אני עושה את הדברים הכי פשוטים. אני צועדת בחורף, הולכת לים בקיץ, והתחלתי גם לרכוב על סוסים. אבל עשיתי הרבה ספורט בעבר ואני חושבת שהגוף שלי זוכר. בגיל 15 התחלתי ללכת למכון כושר, אחר כך שחיתי, ועכשיו התחלתי ללכת לשיעורים כי אני שוחה חזה טוב אבל צריכה להשתפר בחתירה. כשחייתי בלוס אנג'לס נכנסתי חזק ליוגה. לפעמים הייתי עושה שני שיעורים ביום. היוגה הייתה בשבילי לא רק מסע גופני אלא גם רגשי. החיבור לנשימות ולגוף, הנוכחות ברגע, המאמץ ואז ההרפיה. זה משהו שנשאר איתי עד היום. לפני שנה אמרתי לעצמי שאני רוצה לעשות ספורט קצת יותר אינטנסיבי, וכמו משמים הציעו לי להשתתף ב'רוקדים עם כוכבים'. זה היה כושר משוגע. נהיו לי ריבועים בבטן שלא ידעתי שהם קיימים".
מה עם טיפוח עור הפנים? "אני מנקה את הפנים בבוקר ובערב ומורחת קרם לחות. יש לי נטייה לפיגמנטציה ולכן תמיד אשים קרם הגנה לפני יציאה החוצה. אם אני הולכת לים אני מורחת שכבות של קרם וחובשת כובע. פעם בכמה זמן אני הולכת לטיפול קוסמטי כדי לשמור על אחידות במראה, ומדי פעם עושה גם מילוי עדין ששומר על מראה טבעי ואותנטי. הכול במינון".
עד כמה את אדם של הרגלים? "אני אדם של הרגלים עם הרבה חופש וגמישות. היום הייתי בים, ואחרי שיצאתי מהמים חברה שאלה אותי למה אני נכנסת כל כך עמוק. עניתי לה שכשיש גבולות, החופש גדול יותר. כשאני מול המציל, אני מרגישה שאני יכולה לאפשר לעצמי הרבה חופש. אני אוהבת לעבור את הגלים הגבוהים ואז להגיע לאזור הרגוע וזה מתחבר לי לחיים. אני אוהבת את הפראי והסוער, אבל אוהבת גם את הבית שלי ואת השקט שלי. תמיד ארצה להגיע בסוף למקום הרגוע".
5 צפייה בגלריה
סנדי בר
סנדי בר
הו סנדי!
(צילום: שי יחזקאל, סטיילינג: תום רוזיליו)

סדר חדש | הטיפים של סנדי לעיצוב הסביבה הביתית

1. נסו לשחרר ולא לאגור "זה כל כך משמעותי בעיניי. זה התחיל בלוס אנג'לס לפני 20 שנה, היו לי המון בגדים והארון פשוט לא הכיל אותם. הוצאתי בגד־בגד ושאלתי את עצמי כמה זמן לא לבשתי אותו. בגד שלא לבשתי שנתיים – הנחתי בצד. נהייתה לי ערימה והבנתי שאני צריכה לשחרר אותה. שם התחלתי לדייק. היום אני מאמינה בכמה שפחות ובמה שבשימוש. אני לא אוספת ואוגרת כי אני מרגישה שזה יוצר עומס נפשי. הכלל שלי הוא שאם אתם לא משתמשים - תזיזו הצידה. המקום שיש לי ממסגר את כמות הדברים שאני צריכה. הדברים לא צריכים לנזול החוצה".
2. התייחסו למבנה הקיים "המבנה תמיד מוביל אותי. לא תמיד צריך להרוס הכול ולהתחיל מאפס, לפני כן אפשר להתייחס למה שקיים. בבית הנוכחי שלי, למשל, ארונות המטבח היו סגורים והחלטתי לפתוח אותם כדי ליצור משהו נקי ומאוורר יותר. תמיד צריך פרופורציה והתאמה לתנאים הקיימים, זה יוצר איזון".
3 הפכו את הבעיה ליתרון "גם כשיש אלמנט בעייתי בבית אפשר להשתמש בו כדי ליצור משהו חדש. בבית בפראג שעיצבתי, אורווה שהפכה לבית מגורים, לא היה חדר שירותים בקומת הכניסה. חשבתי הרבה איפה להחביא ולהצניע את החדר הזה, ובסוף החלטתי למקם קובייה דווקא במרכז חלל הכניסה. כך נוצר חוצץ חלל שיצר כניסה ועוד פינת טלוויזיה קטנה. זה היה ניצול של האתגר לטובה".
4. זכרו שמותר לעשות הכול "הכורסה שעומדת אצלי במטבח הגיעה לשם במקרה, אבל לאחר כמה זמן ליאם אמר לי שממש נוח שהיא שם. לרוב כורסה זה לא דבר שעומד במטבח, אבל לפעמים גם דבר שנראה בהתחלה לא שייך יכול לעבוד".
5. הכניסו הביתה צמחייה פשוטה "ענפים יכולים להיות תחליף נהדר לסידור פרחים, בטח בעונת הקיץ. כשזה בקנה מידה גדול זה מרשים במיוחד. אני פשוט מביאה הביתה ענפים ירוקים ומניחה אותם בכלי עם מים".
6. השקיעו בתאורה טבעית "תמיד אעדיף להשתמש בתאורה הטבעית, ובערב אף פעם לא יודלק פה אור חזק. דימרים לעמעום הם בגדר חובה בעיניי. בכל מקרה בלילה אני מדליקה הרבה נרות. אני אוהבת את האווירה שנוצרת עם נרות ומוזיקה. אני חושבת שהעיצוב מקבל את האפקט שלו בתאורה הנכונה. רק אז הסיפור שלם".
7. הכניסו גם את העבר הביתה "יש בחפצים מהעבר הרבה קסם. בכלל, יש בעבודה של אמנים, בעלי מלאכה מפעם, הרבה איכות. אני אוהבת ללקט ריהוט ייחודי בשווקים ולשלב אותו בעיצובים שלי".
8. בחרו מעצב/ת שמתאימ/ה לכם "כשבוחרים לעבוד עם מישהו או מישהי חשוב לקחת מישהו שמדבר בשפה שלך. אני מרגישה שאני ורסטילית ויכולה לעבוד בסגנונות שונים, אבל עדיין יש לי קו נקי משלי. רוב העיצובים שלי מבוססים על הרבה מאוד חומר טבעי כמו עץ ואבן. אין אצלי פלסטיק ונצנצים. הטבע שבחוץ חשוב בעיניי מאוד, וגם אם הקו יהיה נקי מאוד, אני יכולה להכניס אותו פנימה בקיר אבנים למשל".
איפור: אסף באבו /// שיער: לירז אגם /// ע. צלם: בן יצחקי /// הפקה: לבנת סולימני /// צולם ב"סאן יוגה" סטודיו בוטיק מסורתי ליוגה אשטנגה ברמת השרון, Sunyoga_studio@ /// חולצה: נואה /// מכנסיים: אייקון /// נעליים: קופרני ל"רויה מותגים", ראשון לציון //// חליפה: act n9 ל"רויה מותגים", ראשון לציון /// חליפה: ווי מאסט שופ /// תכשיטים: רויאלטי
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button