את המים תמלאו מהברז בבית. חומרי ניקוי בני קיימא מהולנד

סיפור נקי: למה חומרי הניקוי האקולוגיים שלכם לא באמת טובים לסביבה

מה קורה כשקיימוּת פוגשת מעצב מוצר שמבין שדרושה מהפכה במוצרי הניקוי - המכילים 90% מים ו-10% חומר פעיל בלבד? הסיפור של מותג האינדי ההולנדי לחומרי ניקוי שתוכלו להציג גם על המזנון בסלון

דורית קרבצ'יק
פורסם:
באחר צהריים שגרתי אחד בת זוגו של רדה ג'וארי, מעצב מוצר הולנדי, ביקשה ממנו בקשה פשוטה למדי – לקפוץ לסופרמרקט ולהביא לה משם חומרי ניקוי אקולוגיים לבית. בקשה שהתיישבה היטב עם העובדה שכבר כמה שנים טובות היא הקפידה על אורח חיים נקי מכימיקלים ומתחשב בכדור הארץ ככל האפשר.
עוד סביבה במנטה:
רדה נענה לבקשה בשמחה, אבל כשמצא את עצמו מול המדף הוא הבין שיש כאן בעיה. "כשעמדתי שם התאכזבתי מהמוצרים", הוא מספר. "חלקם היו יקרים מאוד, ולמרות שנטען שהם בני קיימא - כולם שווקו בבקבוקי פלסטיק, הגם אם ממוחזר. בסופו של דבר אפילו פלסטיק ממוחזר יגיע לסוף חייו השימושיים במזבלה או במשרפה. מעבר לזה, מבחינה עיצובית הבנתי למה מעולם לא זכיתי לראות את הבקבוקים האלה על השיש במטבח או על השולחן בסלון - נראה שלא הוקדשה מחשבה למראה שלהם כלל".
מוצרי הניקוי הקיימים בשוק, גם האקולוגיים, מכילים כ־90% מים וכ־10% חומר פעיל בלבד! המשמעות היא שינוע של המון בקבוקי מים שגובה מחיר לא קטן מאיתנו ומכדור הארץ
בתום הביקור הקצר הזה בסופר יצא רדה לדרך חדשה, שבהמשך הולידה את Kinfil - מותג ייחודי לחומרי ניקוי בני קיימא. "החלטתי למצוא דרך להפוך את הקיימות לנגישה ויפה ובכך לתת השראה לאנשים לחיות נקי יותר ולזהם פחות את כדור הארץ", הוא מסביר.

90% מים ופלסטיק

רדה הבין שמעבר למראה ולאריזת הפלסטיק, אחת הבעיות המרכזיות במוצרי הניקוי האקולוגיים הקיימים בשוק נעוצה בעובדה הפשוטה שהם מכילים 90% מים ו־10% חומר פעיל בלבד. המשמעות היא שינוע של המון בקבוקי מים שגובה מחיר כבד מכדור הארץ.
הפתרון של רדה היה פשוט: במקום פלסטיק - בקבוק רב־פעמי שעשוי מזכוכית איטלקית איכותית הניתנת למיחזור אינסופי. במקום לשנע מים – לשנע אך ורק את תמציות הניקוי במכלים קטנטנים הניתנים למיחזור מלא. ומה עם המים? אותם כבר תמלאו בעצמכם מהברזים שבבית, כי רק ככה תקבלו מוצר ניקוי שהוא 100% בר קיימא.
2 צפייה בגלריה
מוצרי ניקוי בני קיימא מהולנד
מוצרי ניקוי בני קיימא מהולנד
אורח חיים נקי (לנו ולסביבה) בלי לוותר על הסטייל
(צילומים: יח"צ Kinfil)
העיצוב הנורדי של בקבוקי הניקוי מהווה מהפכה תפיסתית של ממש. לא רק שאין צורך להסתיר אותם עוד, אפשר להניח אותם בגאון בכל פינה בבית והם יספקו טאץ' עיצובי למרחב הביתי. סוגיית העיצוב משרתת לא רק את הצורה אלא גם את רוח המותג: רצון להביא לשינוי, לעורר בנו השראה לניהול אורח חיים נקי (לנו ולסביבה) בלי לוותר על הסטייל. לדברי רדה, כדי להעמיק עוד יותר את הערך של העיצוב הם עובדים עם אמנים הולנדים שונים על סדרות ייחודיות וככל הנראה יעבדו בקרוב גם עם אמנים ישראלים.

בלי פראבנים, עם ריחות מהארומתרפיה

תמציות הניקוי, שיעילותן נבדקה, פותחו מחומרים טבעיים על ידי כימאי החברה, והן חפות לחלוטין מכימיקלים ומחומרים מזיקים כמו שמן דקלים, אלומיניום, פורמלדהיד, פתלטים, שמנים מינרליים, פראבנים, סיליקון, נתרן לאוריל סולפט (SLS), סולפט, טולואן או סבון. סדרת המוצרים כוללת שש ערכות ניקוי: רב תכליתית (למגוון משטחים), למראות ולזכוכית, לכל סוגי המרצפות, לאמבטיה ולאריחים, למטבח ולשטיפת כלים.
ערך מפתח נוסף בחוויית השימוש ממלאים הריחות שלהם יש השפעה עמוקה עלינו. ביכולתם לעורר זיכרונות ורגשות ולהשפיע על מצב הרוח ואפילו על ההתנהגות שלנו. "כשמדובר במוצרי ניקוי, השימוש בריחות יכול להיות חשוב במיוחד", מסביר רדה. "זה הופך את החוויה למהנה יותר ומייצר סוג של טביעת אצבע לבית שלנו. לכן יצרנו ריחות שונים לחלוטין מריחות הניקוי המוכרים והשאובים מעולמות הבישום הטבעי, הארומתרפי. כל הריחות נוצרו על ידי רוקחי בשמים". בקולקציה ארבעה ריחות ייחודיים - מניחוחות עציים ועשירים ועד לפירותיים ורעננים. המותג משיק גם ניחוח במהדורה מוגבלת פעמיים בשנה.
ואיך מותג אינדי הולנדי קטן מצא את דרכו לישראל? התשובה לכך טמונה במילת מפתח קטנה: אג'נדה. כשדנה זילברשטיין, מנכ"לית ובעלים משותפים של חברת DNO שבבעלותה פלטפורמת האיקומרס OH!GLOW, נתקלה בתכשירי הניקוי של Kinfil, היא הבינה שזה צריך להיות הבית שלהם. הפלטפורמה, המאגדת מוצרי ביוטי, טיפוח ולייף סטייל מרחבי העולם, תומכת במותגים קטנים, עצמאיים, נישתיים ועם אג׳נדות חברתיות וסביבתיות. כולם ללא ניסויים בבעלי חיים ובתנאי סחר הוגן. מוצרי Kinfil משווקים בארץ גם בסניפי רשת Tollman's.
הכותבת הייתה אורחת חברת OH!GLOW במשרדי Kinfil שברוטרדם, הולנד
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button