כשהשיעול נמשך זמן רב או מטריד יומם ולילה, הוא פוגע באיכות השינה, מתיש את הגוף ומפריע להתנהלות התקינה ולאיכות החיים

קצר, ממושך, יבש או רטוב: 8 דרכים טבעיות ויעילות להקלה על שיעול

מה כדאי לאכול וממה עדיף להימנע אם גם אתכם תפס שיעול טורדני שלא מרפה, אילו חליטות יעזרו להקל עליו ולמה כדאי ללכת לישון ליד בצל?

פורסם: 26.12.21, 08:51
גם אתכם תפס שיעול טורדני שלא מרפה? שיעול מהווה מנגנון פיזיולוגי חשוב לשמירה ולהגנה על מערכת כלי הנשימה, אך לעתים הוא עשוי להימשך זמן רב. שיעול אקוטי מוגדר כשיעול שנמשך פחות משלושה שבועות, ושיעול כרוני - ככזה שנמשך יותר משמונה שבועות. כשהשיעול נמשך זמן רב או מטריד יומם ולילה, הוא פוגע באיכות השינה, מתיש את הגוף ומפריע להתנהלות התקינה ולאיכות החיים. הנה כמה דרכים פשוטות וטבעיות שיסייעו לכם לעבור את זה קצת יותר בקלות.
עוד מארון התרופות הטבעי:
1. שתו חליטת תימין
התבלין המוכר עם הארומה הנפלאה הוא בעל פעילות אנטי זיהומית שמסייעת לטפל בשיעול ויראלי או חיידקי. הצמח נחקר קלינית, ונמצא כי הוא יעיל בטיפול בדלקות במערכת הנשימה ובברונכיטיס. הוא עוזר לכייח ליחה וכך מקל על שיעול רטוב ונוגד עוויתות.
מה עושים: מוסיפים כפית של תימין מיובש (ניתן לקנות בכל חנות תבלינים) לכוס מים רותחים, מחכים 10 דקות, מסננים ושותים. אפשר לשתות 3־4 כוסות ביום ולהמתיק במעט דבש.
2. תגברו במזונות עשירים בוויטמין C
זהו אחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר. הוא מעורב בתהליכים רבים בגוף ובהם גם במערכת החיסון. כדאי לצרוך אותו באופן קבוע, ובזמן מחלה רצוי להגביר את הצריכה שלו. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות התזונה, ובמילים פשוטות: לשלב כמה שיותר מזונות עשירים בוויטמין C בתפריט היומי.
4 צפייה בגלריה
טיפול טבעי בשיעול
טיפול טבעי בשיעול
(צילום: shutterstock)
3. קחו כף סירופ דבש ובצל
מדובר בסירופ שהוא לא הטעים ביותר (בלשון המעטה), אך הוא יעיל להקלה על שיעול ופשוט להכנה. הדבש מכיל רכיבים משככי גירוי ונוגדי דלקת, והבצל מסייע בסילוק הליחה מהגוף.
מה עושים: קוצצים בצל לתוך צנצנת, מכסים לגמרי בדבש וסוגרים. מניחים בארון למשך הלילה ובבוקר מתחילים לקחת כף אחת בכל כמה שעות.
4. שתו חליטת ג׳ינג׳ר
4 צפייה בגלריה
טיפול טבעי בשיעול
טיפול טבעי בשיעול
הג'ינג'ר מיטיב עם מערכת הנשימה ותורם להפחתת הליחה בגרון ובחלל הפה
(צילום: shutterstock)
הג'ינג'ר מיטיב עם מערכת הנשימה. הוא בעל תכונות נוגדות דלקת ותורם להפחתת הליחה בגרון ובחלל הפה. מומלץ לשתות את החליטה גם במצבים של מחלות חום וצינון.
מה עושים: חולטים כמה פרוסות שורש טרי קלוף בכוס מים רותחים, ממתיקים בדבש, מחכים 10 דקות ושותים.
5. אכלו אגסים מבושלים (ושתו את מי הבישול)
האגס מוכר היטב ברפואה המסורתית כתרופה לסילוק ליחה ממערכת הנשימה העליונה והתחתונה, ונוהגים לתת אותו במיוחד לתינוקות ולילדים משום שזהו פרי שאינו מעורר אלרגיות, קל להם לאכול אותו והוא אף מהווה תחליף למתן דבש לצורך הקלה על שיעול בתינוקות שטרם מלאה להם שנה.
4 צפייה בגלריה
טיפול טבעי בשיעול
טיפול טבעי בשיעול
לסילוק ליחה ממערכת הנשימה העליונה והתחתונה
(צילום: shutterstock)
מה עושים: מבשלים שני אגסים במים עד לריכוך ואחר כך אוכלים את הפרי ושותים את המים. אם מדובר בתינוק שעדיין לא אוכל מזון מוצק, אפשר להכניס את מי הבישול לבקבוק. לפעוט שכבר התחיל טעימות של מזון מוצק אפשר לתת את האגס המבושל מרוסק ואת מי הבישול בבקבוק.
6. לכו לישון ליד בצל
זה נשמע מאוד לא מפתה ואפילו מרתיע, אבל תופתעו לגלות עד כמה הצעד הזה יסייע להקל על הנשימה בשעות הלילה ולשפר את איכות השינה.
מה עושים: חותכים בצל לרבעים ומניחים בקערה לצד המיטה למשך הלילה. רק אל תשכחו לסלק אותו משם בבוקר ולאוורר את החדר.
7. גרגרו מי מלח
זו גם תרופת סבתא ידועה מאוד, ולא רק לשיעול. המלח מכייח ומחטא את אזור הגרון ואת חלל הפה.
מה עושים: מוסיפים 2 כפיות מלח לכוס מים פושרים, מגרגרים היטב ויורקים. אפשר לחזור על הפעולה בכל כמה שעות.
8. שתו חליטת זרעי בלנגו
זהו צמח פרסי בצורת גרגירים קטנים בצבע חום או שחור. הוא מסייע מאוד בטיפול במחלות של דרכי הנשימה כמו דלקת גרון ודלקת ריאות ובמצבים של ליחה מצטברת.
מה עושים: משרים כפית אחת של זרעי בלנגו בכוס מים רותחים (הזרעים מתנפחים במגע עם המים ומפרישים ריר), ולאחר 5־10 דקות שותים את המים יחד עם הזרעים. אפשר לשתות שלוש פעמים ביום ולהמתיק במעט דבש.

מעודדי ליחה: מאילו מזונות כדאי להימנע

לפי הנטורופתיה, בזמן שיעול מומלץ להימנע לפחות לכמה ימים מצריכת מוצרי חלב (חלב, גבינה, יוגורט, גלידה) מכיוון שהם גורמים לעודף ליחה. מומלץ להימנע גם ממזונות נוספים המעודדים ליחה כמו בוטנים, בננות וסויה ומוצריה.
כמו כן יש מקרים שבהם השיעול נגרם כתוצאה מחומציות יתר בקיבה ולא ממערכת הנשימה. במקרים אלה מומלץ להפחית לתקופה מסוימת מזונות מטוגנים, קפאין, אלכוהול, עגבניות ופירות הדר.
ייעוץ מקצועי: מיכל רוזנר, נטורופתית ורפלקסולוגית במכבי טבעי
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.