נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
החזקתי בתוכי הרבה מילים ומדי פעם הייתי מתפוצצת וכועסת, בעיקר על עצמי, על כך שלא דיברתי קודם. מיה קרמר

איך הצלחתי לפתוח את החסימה בגרון ולהחזיר את הקול האמיתי שלי

מיה קרמר, דברנית לא קטנה, גילתה שדווקא בזמן כעס או כשיש צורך בהצבת גבולות – היא לא מצליחה להתבטא. 9 כלים שעזרו לה לנקות את צ'אקרת הגרון ומומלצים גם לכם

פורסם:
עברתי מישראל לניו יורק בגיל חמש ולא ידעתי מילה באנגלית. הוריי רשמו אותי לקייטנת קיץ ובגלל שלא הייתה לי ברירה, למדתי את השפה מהר. הייתי ילדה תוססת וחברתית אז התחלתי לדבר ולדבר... ומאז לא הפסקתי. תמיד אמרו לי שאני אנרגטית ודברנית ולא אחת הייתי מסתבכת בבית הספר בגלל שדיברתי יותר מדי. אבל הייתה בעיה אחת: ברגע שהייתי כועסת או מבקשת להציב גבולות – גיליתי שהגרון שלי נחסם. דווקא במקומות האלה לא הצלחתי לדבר. ניסיתי כמה פעמים אבל לרוב הייתי מסתבכת, ואנשים היו נעלבים או נפגעים - גם אם זו לא הייתה הכוונה שלי. מה עשיתי? פשוט הפסקתי לומר את האמת שלי.
החזקתי בתוכי הרבה מילים ומדי פעם הייתי מתפוצצת וכועסת, בעיקר על עצמי, על כך שלא דיברתי קודם. לא הצלחתי לשלוט בזה וזה היה הגורם לרוב הפרידות במערכות היחסים שהיו לי או לריבים עם חברים ובני משפחה. אחרי הרבה שנים של עבודה פנימית וריפוי, החלטתי שהגיע הזמן לדבר. לצורך כך היה עלי לנקות את צ'אקרת הגרון (Vishuddha), המחוברת ליכולת לתקשר ולדבר את האמת הפנימית שלנו.
עוד טורים של מיה במנטה:
כאשר צ'אקרת הגרון שלנו לא מאוזנת או חסומה, אנו עלול לחוות תסמינים שליליים הקשורים לתקשורת ולביטוי עצמי. אלו כוללים גרון צרוד, כאב גרון כרוני, כיבים בפה, מחלת חניכיים, דלקת גרון, בעיות בבלוטת התריס והפרעות דנטליות שעלולות לגרום לקושי לתקשר, להביע את המחשבות, ואף לגרום לחוסר ביטחון ולחרדה חברתית.
אם גם אתם מרגישים תקועים עם המילים או שאתם לא מבטאים את עצמכם בצורה מלאה ואמיתית - הנה כמה כלים שהחזירו לי את קולי. את הקול האמיתי שלי.

1. תרגלו תנוחות יוגה

יוגה היא דרך מצוינת לשחרר מתח מאזור הגרון ולעזור לזרימת האנרגיה.
תנוחת הקיר (Viparita Karani)
תנוחה זו מורגשת במיוחד במרכז הגרון. קרבו את עצם הזנב לקיר. הרימו את הרגליים והשעינו אותן על הקיר במקביל אליו. תנו לעמוד השדרה לשקוע לכיוון הרצפה. הניחו לראש ליפול מטה. עצמו עיניים ושחררו. דמיינו שאתם משחררים בלוקים של חסימות בגרון, תוך כדי עשר נשימות עמוקות ואיטיות. כדי לצאת מהתנוחה, כופפו את הברכיים, התגלגלו לצד אחד והתרחקו מהקיר.
5 צפייה בגלריה
תנוחות יוגה
תנוחות יוגה
תנוחת הקיר
(צילום: אוהד רומנו)
תנוחת חצי מחרשה (Ardha Halasana)
שכבו על הגב, הניחו מתחת לגב העליון שמיכה מקופלת, כך שראשכם מונח על השמיכה והיא מסתיימת בשקע הצוואר. תוך כדי נשיפה, משכו את הבטן התחתונה אל עמוד השדרה והצמידו את הגב אל הרצפה. בעזרת הידיים לחצו את הרצפה, שאפו אוויר והרימו את הרגליים מעל הראש לכיוון כיסא או קיר. הדקו את השכמות זו לזו, השאירו את הסנטר מעט למעלה והניחו את הידיים על הגב התחתון לתמיכה. הישארו בתנוחה בין חמש לעשר נשימות.
תנוחת הדג (Matsyasana)
שכבו על מזרן, ועלו על האמות כאשר הן שטוחות על המזרן והזרועות העליונות מאונכות לרצפה. נפחו את החזה על ידי גלגול הכתפיים לאחור וקירוב השכמות זו אל זו. לחצו את כפות הידיים אל המזרן, כאשר אפשר גם למקם אותן מתחת לישבן, אם זה מרגיש לכם נעים ויציב. כעת הורידו את הכתר (הצ'קרה העליונה, שנמצאת בקודקוד הראש) של הראש לאחור עד שהוא מגיע לרצפה ופותח את הגרון. שמרו על מתיחה ברגליים ובבהונות לאורך כל התרגיל.
5 צפייה בגלריה
תנוחת הדג
תנוחת הדג
תנוחת הדג
(צילום: shutterstock)

2. נשמו

Ha
נשימה אחת בלבד יכולה לשחרר מתח בגרון, אני קוראת לה נשימת Ha. הנשימה הזו עזרה לי כשהייתי צריכה לשחרר מתח נעול.
נשימת האריה
פעילות גופנית שימושית, מעוררת השראה ומהנה. בנוסף ליתרונות הטיפוליים שלה, היא עוזרת להשתחרר, להרפות וקצת ליהנות. פתחו את הפה לרווחה, הוציאו את הלשון, מתחו אותה כלפי מטה לכיוון הסנטר. ונשפו בכוח. בזמן הנשיפה, השמיע צליל "הא" שמגיע עמוק מהבטן. לאחר נשימה אחת נשמו באופן טבעי לכמה רגעים. חיזרו על נשימת האריה עד שבע פעמים.
שימו לב: אם חווים בחילה, חרדה או קוצר נשימה כדאי להפסיק את תרגילי הנשימה ולהתרכז בתשומת לב בנשימה הטבעית.

3. תרגלו אהבה עצמית

כשאתם אוהבים את עצמכם אתם מכבדים את הגבולות שלכם ויכולים לומר את האמת בלי לפחד ממה שאחרים חושבים או אומרים. אחת הדרכים להתחיל בתרגול אהבה עצמית היא אמירת הצהרות חיוביות יומיומיות ומילים טובות לעצמכם ועל אחרים. גם בסדנאות אהבה עצמית שאני מעבירה אפשר ללמוד להתחבר מחדש ללב.

4. השתמשו בשמנים אתריים

מניסיוני כארומתרפיסטית, לשמנים יכולה להיות השפעה משמעותית על מצב הרוח והריכוז. הנה כמה שמנים שמועילים לניקוי צ'אקרת הגרון:
  • לבונה (Frankincense) - בעל תדר רוחני גבוה ונחשב כשמן קדוש. מועיל במיוחד במקרים של תת פעילות של בלוטת התריס.
  • אקליפטוס - רענן ומרפא, בניחוח עצי. מרגיע דלקת במעברי האף ומנקה כאבי גרון וסינוסיטיס. האקליפטוס גם מקדם תחושת רווחה ומסייע כאשר מרגישים מוצפים או מכווצים בגלל הסביבה שלנו.
  • מנטה (Peppermint) – לריענון הנשימה, טיפול בזיהומים בדרכי הנשימה ולהקלה על כאבי ראש עקב גודש. ממריץ ומגרה את הנפש ומקדם יצירתיות וביטוי עצמי.
  • גרניום - משמש להרגעת כאבי גרון ולהנעת אנרגיה בגוף. יוצר תחושת ביטחון ועוזר להתחבר לחיים הפנימיים ולרגשות שלנו, ובכך מגביר את היכולת שלנו לתקשורת אינטימית ולביטוי עצמי.

5. עשו מתיחות לצוואר

מתיחות אלו פותחות את האזור שסביב הצוואר ועשויות לסייע באיזון צ'אקרת הגרון וכן במניעת הצטברות של מתח ולחץ באזור זה.
הורידו את הסנטר כלפי מטה, לכיוון החזה. הטו את הראש שמאלה. שימרו על הכתפיים רפויות, ונסו להמשיך ולהטות את הראש כך שאוזן שמאל תהיה קרובה ככל האפשר לכתף שמאל. אתם אמורים להרגיש מתיחה לאורך הצד הימני של הצוואר. החזיקו בתנוחה למשך 30 עד 60 שניות. לאחר מכן הזיזו את הראש בחזרה למטה אל החזה, וחיזרו על הפעולה בצד השני.

6. הקיפו את עצמכם בצבע כחול

הצבע המקושר לצ'אקרת הגרון הוא כחול. שילוב הצבע הכחול בחיי היומיום יכול לעזור למצוא בהירות במילים שלכם ובדרך שבה אתם מתקשרים. אפשר לעשות זאת דרך הבגדים, עיצוב הבית ותכשיטים. גם לביקור בים או להתבוננות בשמים הכחולים יש השפעה עמוקה על הגוף והנפש.
5 צפייה בגלריה
מיה קרמר
מיה קרמר
הצבע המקושר לצ'אקרת הגרון
(צילום: שמעון שושן )

7. היעזרו באבני חן וקריסטלים

אני עובדת הרבה עם קריסטלים ואבנים ומוצאת בהם כלי נפלא לריפוי הגוף והנפש. אבן צ'אקרת הגרון היא אבן חן המשמשת לפתיחת חסימה או איזון של צ'אקרת הגרון. ניתן להשתמש באבנים בכמה דרכים: לענוד אותן כתכשיט, להניח על בסיס הגרון בזמן מנוחה, לשאת אותן אתכם או להשתמש בהן כחלק מעיצוב הבית.
5 צפייה בגלריה
מיה קרמר
מיה קרמר
כלי נפלא לריפוי הגוף והנפש
(צילום: ליאת לרנר)
  • אמזונייט: קריסטל ירוק-כחלחל המסייע לאיזון רגשי ולהגנה מפני רגשות שליליים.
  • טורקיז: אבן חן כחולה-ירוקה אטומה. מיוחסות לה יכולות המסייעות לנו להביע את המחשבות שלנו.
  • תרשיש: קריסטל כחול בהיר עד ירוק-כחול. מנקה את המוח, מעודד כנות ועוזר להתחבר לרגשות נסתרים.
  • לאפיס לזולי: אבן כחולה המשמשת לקידום תקשורת. היא גם מעוררת ביטוי עצמי, יצירתיות ובהירות מחשבתית.

8. התחברו לתדר הנכון

תנודות קול הן כלים עתיקים ששימשו כדרך להתחבר לזרמי האנרגיה ביקום. אחת מהדרכים החזקות ביותר לרפא את הגרון ולשפר את התקשורת היא באמצעות תדר הקול- 741 הרץ (741HZ). זהו התדר שיוצא מהאדמה ויוצר חיבור מחדש עם חשיבה רוחנית וחיבור לטבע האמיתי שלכם ועוזר לראות את עצמכם בבהירות.
דרך נוספת להפעיל ולאזן את האנרגיה של הקול האמיתי שלכם היא באמצעות מנטרת הביג'ה. מנטרה זו של צ'קרת הגרון, היא צליל ארוך שנשמע כמו HUM. קחו שאיפה ובזמן שאתם נושפים החוצה, הניחו לצליל להתגלגל לאט. שמרו על עיניים עצומות והתחילו לשיר את המילה HUM, בקול רם או בשקט לעצמכם.
בזמן שאתם מזמרים, נסו לחוש את הרטט של הצליל סביב הגרון והצוואר. אל תהססו להתנסות בקצב ובנפח שמתאים לכם ולשיר בצורה שמהדהדת בכם. הקדישו לכך לפחות שתי דקות של צליל, ואפשר גם יותר אם תרצו.

9. שירו את האמת שלכם

תמיד אהבתי לשיר. יכולתי לשיר בלי לזייף אבל הקול שלי נשמע צרוד מאוד. ככל שניקיתי את צ'אקרת הגרון שלי, כך הצלחתי לשיר באופן צלול יותר. הקשר בין צ'אקרת הגרון לקול שלנו חזק במיוחד, מכיוון שתהליך הפקת הקול מתרחש במרכז האנרגיה של הגרון.
כשאנחנו שרים, אנחנו משתמשים בקול שלנו כדי להעביר רגשות. צ'אקרת גרון בריאה מאפשרת לעשות זאת בבהירות, וגם להיות אמיתיים בקול שלכם. לא צריך להיות ביונסה או סלין דיון כדי להביע את הקול שלכם באמצעות שירים. אני מוצאת בקריוקי ושירה במכוניות רגעים מופלאים ומרגיעים. מציעה גם לכם לנסות!
כרטיס ביקור נבחרת ה-Wellness וולנס מנטה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button