עבודת צוות. כבדו דעות של אחרים, גם אם אלה אינן לרוחכם

שימו לרגע את האגו בצד: 10 דרכים שיהפכו אתכם לשחקני צוות מוצלחים

מלקיחת אחריות על טעויות ועד פרגון לשאר חברי הצוות: כך תשכללו את מיומנויות ההתנהגות והתקשורת הבינאישית שלכם כדי להפוך לשחקני מפתח בכל קבוצה או צוות עבודה

פורסם:
החיים מזמנים לנו לא מעט אינטראקציות עם אחרים - ולא אחת מצוותים אותנו לקבוצה. אם אתם חלק מקבוצה או מצוות - בעבודה, באימוני הכושר או בפעילות קהילתית - כדאי שתתחילו לשכלל את המיומנויות הרכות (Soft Skills), אותן תכונות שעוסקות בהתנהגות ובתקשורת בינאישית, ויש להן תרומה והשפעה מכרעת על היכולת שלכם לבלוט בקבוצה ולסייע בהצלחתה ובהשגת יעדיה. סמדר רצון, יועצת קריירה ומאמנת אישית ודוקטורנטית בסוציולוגיה, מונה עשר מיומנויות שיסללו עבורכם את הדרך לבלוט ולהצליח בקבוצה. אז קדימה, גו טים!
קראו עוד:
1. למדו את הקבוצה והכירו את חבריה
בין אם הקבוצה עדיין בהתהוות ובין אם היא צברה קילומטרז', נסו לבדוק אם אתם מבינים היטב את מהותה, את ה־DNA שלה: האם אתם יודעים מהי מטרתה, כיצד היא פועלת, ומהם הערכים שעליהם היא מושתתת? כמו כן האם אתם מכירים היטב את כל חברי הקבוצה ויודעים מה הייחוד של כל אחד מהמשתתפים?
אין לכם תשובות מספקות לשאלות האלה? זה הזמן להשלים פערי ידע.
2. טפחו את התפקיד שלכם בקבוצה
כדי שצוות או קבוצה יהיו חזקים ויעילים, חשוב שכל אחד מהחברים יידע מהי הגדרת התפקיד שלו ומה מצופה ממנו כמשתתף בקבוצה. ומה איתכם? את התפקיד שלכם עשו על הצד הטוב ביותר, מה שאומר: להישאר ממוקדים, מעודכנים ולחזק את המיומנות שלכם.
ציטוט לדרך: "שניים הם יותר משניים ואחד הוא פחות מאחד" (שמעון פרס, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל)
3. גלו ערנות למצוקה של חברי הקבוצה, והציעו עזרה במידת הצורך
אם אתם מזהים שאחד מחברי הקבוצה חש מנותק, לא מוצא את עצמו, לא ממש מסתדר עם משימה שקיבל - פנו אליו ושאלו כיצד תוכלו לסייע לו. אם אתם אלה שזקוקים לעזרה, הניחו לרגע את האגו בצד ופשוט בקשו אותה.
4. אל תחששו להביע את דעתכם, גם אם זו כואבת
לעתים הבעת דעה או שיתוף החברים בתחושה אישית, בפרט אם הם אינם עולים בקנה אחד עם תפיסת הרוב, עלולים לעורר אנטגוניזם ולייצר אווירה מתוחה ומטלטלת. אל תחששו מכך. אם תשמרו את הדעות ואת הרגשות הכואבים שלכם בבטן, יהיה לכם מורכב מדי להתמסר לקבוצה ולפתח נאמנות. יתרה מכך, תחושת הטלטלה הנוצרת בעקבות אמירת הדברים מספקת הזדמנות לטהר את האווירה, לרענן את הערכים של הקבוצה ולהסדיר מחדש את הנהלים ואת היחסים הבינאישיים.
5. כבדו דעות של אחרים, גם אם אלה אינן לרוחכם
בכל מקום שיש בו אנשים טבעי שיהיו בו גם דעות שונות. בסיטואציות שונות תמצאו שכמעט לכל אדם יש מה לומר או רעיון שהוא רוצה לקדם. אתם מאמינים שבידיכם הפתרון הטוב ביותר לבעיה שהתעוררה בקבוצה? דאגו תחילה להקשיב לשאר הרעיונות המוצעים על ידי האחרים, בלי למתוח ביקורת ובלי לזלזל. לאחר מכן שתפו אותם ברעיון שלכם. נסו לשכנע אותם בדרככם, תוך מתן כבוד והקשבה להסתייגויות שנשמעות מפי האחרים. לעתים פשרה או "הכלאה" בין הרעיונות השונים שנשמעים בקבוצה עשויות להניב תוצאה נהדרת, תחושת סיפוק והגברת השייכות.
6. הקשיבו לחברי הקבוצה באופן פעיל
הקשבה פעילה פירושה לשמוע את מה שיש לחברי הקבוצה לומר, ולהגיב לנאמר באופן ממוקד וענייני.
7. קחו אחריות על הטעויות שלכם
לטעות זה אנושי. להכיר בטעות, להבין כיצד היא השפיעה על הדינמיקה בקבוצה ולחפש דרכים לצמצם נזקים, זו תבונה שנוטה לעורר סביבה אמפתיה וכבוד מצד השותפים.
8. למדו לפרגן לשאר חברי הצוות
זכיתם למילות הערכה על פרויקט שביצעתם או על הישג מרשים? לעולם אל תשכחו לציין שמות של שאר חברי הצוות, ללא קשר למידת תרומתם. המעשה הפשוט הזה יתרום לתחושת שותפות ושמחה בקרב שאר החברים, ויבליט אתכם כאנשים שיודעים לתת קרדיט.
9. שמרו על גמישות
קיבלתם משימה מראש הקבוצה ואין לכם חשק לבצע אותה? נסו לשנות את הדיסק ולראות את החצי המלא של הכוס. המשימה שקיבלתם יכולה לספק לכם הזדמנות ללמוד משהו חדש או לסייע לשאר חברי הקבוצה בדרך נוספת. מבחינת ראש הקבוצה, הוא עשוי לראות בכם אנשים שאפשר לסמוך עליהם בעת הצורך. עם זאת, אם אתם מרגישים מנוצלים כי פעם אחר פעם "מפילים" עליכם את העבודה השחורה, זה הזמן לבקש לבצע רוטציה עם שאר החברים.
10. התחייבו לקבוצה
אם תשמרו על אווירה חיובית, נטולת תככים ופלגנות ותוך העברת מסרים לחברים שאתם מאמינים בהם ובקבוצה עצמה - אתם תהיו שחקני מפתח נהדרים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button