37% אינם שבעי רצון מחיי המין שלהם

מגלי הלם ועד חומצה היאלורונית: החידושים הכי חמים לסקס טוב יותר

לא מסופקים מיחסי המין? אולי כדאי שתכניסו למיטה את החידושים החמים בתחום הבריאות המינית, שישפרו לכם את החיכוך, השיכוך, החשק וגם יאריכו את המֶשֶׁך, כולל כדור חדש בהשראת הוויאגרה. "בסופו של יום, כשחיי המין שלנו לא טובים זה עלול לחלחל לזוגיות", מזהיר הסקסולוג ד"ר דניאל דריי

פורסם:
בפברואר האחרון פרסם ה־IPSOS, ממכוני המחקר הגדולים בארצות הברית, את תוצאותיו של מחקר שעסק בשביעות רצון מינית בקרב נשים וגברים מ־32 מדינות ברחבי העולם. מהמחקר עולה כי 63% מתוך המשתתפים מרוצים מחיי המין שלהם, ובתוך הקבוצה הזאת מצבת הגברים והנשים הייתה שווה. אבל הנתון הזה משאיר אותנו עם 37% הנותרים - שאינם שבעי רצון מחיי המין שלהם. במספרים מוחלטים מדובר בלא מעט גברים ונשים מתוסכלים. "אין זוגיות טובה בלי מיניות טובה או מספקת", חורץ ד"ר דניאל דריי, רופא, סקסולוג ומטפל זוגי. "בסופו של יום, כשחיי המין שלנו לא טובים זה עלול לחלחל לזוגיות. לרוב זוגות הטרוסקסואליים בוחרים את בני הזוג לפי מידת ההתאמה שלהם לאופי שלהם, לרצון שלהם בחיי משפחה, אבל באיזשהו מקום זו קצת טעות".
עוד בנושא:
ואם זה נשמע מעט קונטרוברסלי ביחס למה שלימדו אתכם על סיכויי ההצלחה של קשרים זוגיים, ד"ר דריי ממש לא עוצר כאן. "דווקא בנושא הזה יש לנו המון מה ללמוד מהקהילה הגאה", הוא מסביר. "לרוב בקהילה הגאה הקשר הרומנטי מתחיל בפגישה מינית, ואז אם יש סקס טוב יש מעין אור ירוק לכך שגם הקשר הרומנטי עשוי להיות טוב. שם בדרך כלל 'מנסים את הסחורה' מראש ובודקים אם יש התאמה מינית ואם הבחירה טובה".
אוקיי, אבל האם באמת הבחירה הטובה הזאת מעידה בהכרח על חיי מין טובים לעד? "לא, בחיים כמו בחיים יש תקלות. למשל, אצל נשים יכול להיות מעין מעגל קסמים מיני - הן לא מגיעות לאורגזמה ואז הן פחות נהנות ויש להן גם פחות מוטיבציה לקיים מין. אם נוסיף לכך גם את העובדה שלפעמים האקט כואב, קשה מאוד לפרוץ את מעגל הקסמים הזה והחשק המיני יורד".
5 צפייה בגלריה
ד"ר דניאל דריי
ד"ר דניאל דריי
"מתוך מאה גברים רק 30% יחזיקו מעמד יותר מ-5 דקות". ד"ר דניאל דריי
(צילום: ינאי יחיאל)
חייבים לגמור כדי ליהנות? "בוא נסתכל על זה רגע מהזווית הגברית. לרוב הסקס נקבע לפי הגבר - אם הוא גמר, אז נגמר הסיפור, ואם לא, אף אחד או אחת לא ילכו לישון עד שהוא יגמור. אצל נשים זה אחרת. מבחינת חלק מהגברים יכול להיות שהיא נהנתה ולא נורא שהיא לא גמרה. זו בעיה בתפיסה".
למה זה קורה בעצם? לנשים קשה יותר להגיע לסיפוק? "לא בדיוק. יש מחקר מעניין שמראה שבסיפוק עצמי אישה גומרת באותה המהירות שבה גבר גומר. אבל כשמכניסים את הגבר למשוואה, זה כבר מעכב את הסיפור. המחקר מראה שהבעיה היא אפילו לא בהכרח פיזית אלא תודעתית. למשל, אם האישה כרגע נמצאת ב'זמן עצמי', והיא יודעת שהגבר יודע שהיא בזמן כזה, הגמירה שלה תתעכב. התודעה משפיעה עליה, והידיעה שהוא יודע, ממתין ומצפה רק מסבכת את כל הסיפור".
אבל לדברי ד"ר דריי, לצד המורכבות המנטלית הזאת, רבים מאיתנו, נשים וגברים, עלולים לסבול מבעיות נוספות בבריאות המינית - פיזיולוגיות ותפקודיות - שעלולות לפגום בחשק ובהנאה, כמו למשל ירידה בחשק המיני וכאבים בעת קיום יחסי מין בנשים או אישיוז עם גודל איבר המין ובעיות בתפקוד בקרב גברים. לבעיות כמו אלה מוצעים כיום טכנולוגיות רפואיות חדשות או טיפולים שהגיעו לתחום המיני מתחומים אחרים, כמו למשל חומצה היאלורונית ולייזר מעולם האסתטיקה הרפואית או טיפול בפלזמה עשירה בטסיות (PRP) מהאורתופדיה. הנה כמה מהם, חלקם כבר נגישים וחלקם עדיין בשלבי פיתוח, אך לכולם שאיפה דומה - לשפר את איכות חיי המין, שהם חלק אינטגרלי מהבריאות המינית ומאיכות החיים של כל הנשים והגברים.

לעלות על הגל (הלם)

אובדן החשק המיני אצל נשים יכול לנבוע ממגוון סיבות. המרכזית שבהן היא נטילת גלולות. הגלולות למניעת היריון אמנם מסייעות לקיים מין בטוח, אך עלולות לשנות את כל המאזן ההורמונלי. המשחק במאזן ההורמונלי עלול להביא בתורו לאובדן החשק, ובמקרה כזה מומלץ לגשת לרופא ולשנות את הטיפול התרופתי. מלבד הגלולות חוסר חשק עשוי לנבוע גם מכאב ומחוסר גירוי במהלך קיום יחסי מין. "לא כל בעיה דורשת טיפול תרופתי", מדגיש ד"ר דריי. "יש כיום טכנולוגיות מתקדמות שעשויות לפתור את הבעיה. למשל, הגברת הגירוי וההנאה באמצעות טכנולוגיה חדשה של גלי הלם בנרתיק, שנכנסה לאחרונה לשימוש בנשים לאחר שהראתה שיפור חלקי בגברים. גל הלם הוא גל אקוסטי שניתן בנרתיק באופן מקומי, מרעיד אותו ובכך מייצר כלי דם חדשים. כלי הדם החדשים מייצרים יותר תחושה וכך מגבירים את הגירוי ואת ההנאה".
"גל הלם הוא גל אקוסטי שניתן בנרתיק באופן מקומי, מרעיד אותו ובכך מייצר כלי דם חדשים. כלי הדם החדשים מייצרים יותר תחושה וכך מגבירים את הגירוי ואת ההנאה"
עד כמה הטיפול הזה יעיל? בשנת 2021 חוקרים מאוניברסיטת צ׳ארלס שבפראג פרסמו בכתב העת Annals of Physical and Rehabilitation Medicine מחקר שכלל 61 נשים שסובלות מדיספרוניה (כאב שאישה חווה בנרתיק לפני קיום יחסי מין, במהלכם או לאחר מכן). הגורמים לכאב אינם ידועים, ולרוב מעריכים כי הם נגרמים בשל לחץ הנובע מעצם קיום יחסי המין או מחיכוך לא נעים. הנשים חולקו לשלוש קבוצות בהתאם לרמת הכאב. מעבר לחלוקה הזאת הן חולקו לשתי קבוצות־על: קבוצת הפלצבו וקבוצת הטיפול. הנשים בקבוצת הטיפול קיבלו 4,000 שוקים בשבוע במשך ארבעה שבועות. נמצא כי הנשים בקבוצת הטיפול דיווחו על ירידה של יותר מ־30% בכאב בזמן קיום יחסי מין לעומת קבוצת הפלצבו. נכון להיום הטיפול הזה ניתן במרפאות על ידי מומחים, אך התקווה היא שבעתיד הלא רחוק תתפתח הטכנולוגיה הזאת לכדי מכשיר ביתי שיסייע לנשים הזקוקות לו.

להזריק גם לנרתיק

בעוד הטיפול בגלי הלם מסייע בשיכוך כאב - הוא אינו משפר את החיכוך, מרכיב נוסף בהנאה המינית. אצל נשים, החל בגילאי ה־30 המאוחרים אפשר לראות יובש ורפיון בנרתיק הגורמים להפחתה בחיכוך שגורמת בתורה לירידה בהנאה בעת קיום יחסי מין. בשל כך המוטיבציה לקיום יחסי מין יורדת גם כן. אז מה עושים? משאילים טכנולוגיות מהתחום הקוסמטי. "אפשרות שאפשר לשקול היא הזרקה של חומצה היאלורונית לדופנות הנרתיק", מסביר ד"ר דריי. "הזרקת החומצה מעניקה נפח לדפנות וכך החיכוך מגביר את התחושה ואפילו מפחית מעט את רמת הכאב".
5 צפייה בגלריה
חומצה היאלורונית
חומצה היאלורונית
חומצה היאלורונית. מעניקה מעניקה נפח לדפנות הנרתיק
(צילום: Kunstzeug/shutterstock)
מחקר שנערך על ידי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת ג׳נואה שבאיטליה ופורסם בסוף 2021 בכתב העת Annals of Medicine בחן את ההשפעה של הזרקת חומצה היאלורונית לנרתיק. 60 הנשים שהשתתפו במחקר חולקו לשתי קבוצות: אחת שקיבלה את הטיפול ואחת לבקרה. בקבוצת הטיפול הוזרקה חומצה היאלורונית לנרתיק בכל שלושה ימים במשך 12 שבועות. התוצאות הראו, לפי שאלונים ומדדים נוספים, כי בקבוצת החומצה ההיאלורונית השתפרה ההנאה של הנשים. עם זאת, ד"ר דריי מסייג ומציין כי הטכנולוגיה עדיין נמצאת בבחינה: "אני לא יודע אם הייתי רץ אליה, אבל היא בהחלט מסמנת כיוון חדש".
ד"ר דניאל דריי: "אם יגיעו אלי מאה גברים לקליניקה ואשאל אותם בתוך כמה זמן האקט מסתיים מבחינתם, סביר להניח ש־5% יגידו שעוד לפני החדירה, 30% בתוך פחות מ־2 דקות, 35% בתוך 2־5 דקות, ו־30% הנותרים יחזיקו יותר"
אפשרות נוספת לרתימת הטכנולוגיה לתחום הטיפול המיני היא הלייזר. הלייזר משמש אותנו כיום בתחומים מגוונים, החל בתעשיות ביטחוניות ועד להסרת שיער עיקש, אך האם הוא יכול לשפר גם את יחסי המין שלנו? ובכן, קבוצת חוקרים מבית החולים רמב"ם ניסתה לענות על השאלה הזאת במחקר שפורסם בשנת 2022 בכתב העת The Journal of Sexual Medicine. בניסוי נכללו 123 משתתפות בנות 35־52 שדיווחו על רפיון בנרתיק ועל ירידה בתחושה. הן חולקו לשתי קבוצות: קבוצת הטיפול וקבוצת הפלצבו. בקבוצת הטיפול קיבלו המשתתפות טיפול שאורכו כ־5 דקות במכשיר לייזר בתדירות שנקבעה על ידי החוקרים. נמצא כי בשלושת החודשים שלאחר הטיפול קיימו הנשים בקבוצת הטיפול יותר יחסי מין, ואף דיווחו על תחושת הנאה מוגברת ביחס לקבוצת הפלצבו. עם זאת, לאחר שישה חודשים המצב חזר לקדמותו, מה שמוכיח שטיפול כזה אינו חד־פעמי וחייב להיות מתוחזק באופן שוטף.

לעכב את השפיכה

הבעיות בחדר המיטות לא מסתכמות רק בטיפולים שנשים צריכות לעבור. למעשה, לדברי ד"ר דריי, לגברים יש הרבה יותר מקום לשיפור מאשר לנשים. "אם יגיעו אלי מאה גברים לקליניקה ואשאל אותם בתוך כמה זמן האקט מסתיים מבחינתם, בהנחה שלא קיימו יחסי מין במשך 3־4 ימים, סביר להניח ש־5% יגידו שעוד לפני החדירה, 30% - שבתוך פחות מ־2 דקות, 35% - מעל 2 דקות (אבל ללא שליטה, כלומר עד 5 דקות), ושאר ה־30% יחזיקו יותר מכך, אך בתוכם יהיו אחוזים ספורים שלא יגיעו לסיפוק בכלל".
5 צפייה בגלריה
מין סקס גברים
מין סקס גברים
70% יגמרו תוך עד חמש דקות
(צילום: shutterstock)
עד כה הפתרונות שהוצעו לגברים בתחום השפיכה המוקדמת היו לא יעילים מספיק או לא נעימים מספיק - החל בטבעת שאמורה לעכב ועד לחומר מאלחש שעלול לפגום בהנאה לחלוטין. "אחד המוצרים שאנחנו מפתחים כעת הוא בהשראת כדור הוויאגרה המפורסם", מספר ד"ר דריי. "מדובר בכדור בשם Serojec שנמצא כעת במחקר קליני. הכדור מאט את פעולת המרכז העצבי שנמצא בגב התחתון ונותן את ההוראה לשרירים בצינור הזרע לבצע שפיכה. באמצעות עיכוב הפעולה הזאת הגבר יכול לחוש הנאה אך לא לגמור במהירות. העיכוב הזה גם מאפשר לגבר ללמוד איך לבצע כל מיני תרגילים שמסייעים לו להחזיק יותר זמן בעת האקט".
סוגיה נוספת שמטרידה לא מעט גברים (ואולי גם נשים) היא סוגיית הגודל. "במשך שנים רבות היה נהוג לא לדבר על הגודל של איבר המין הגברי", אומר ד"ר דריי. אך האם באמת הגודל לא קובע, או שמא זו איזו תפיסה רווחת שנועדה לא לפגוע בגברים? ובכן, לדברי ד"ר דריי, התשובה לשאלה הזאת מורכבת, מכיוון שחשוב להבין על איזה גודל מסתכלים. "האורך לא משמעותי מאוד כל עוד הוא אינו קטן מ־12 ס"מ או גדול מ־19 ס"מ", הוא מסביר. "בשני האורכים האלה אנו עשויים למצוא כי האישה לא חשה סיפוק, או להבדיל - חווה כאב משמעותי. למעשה כל גודל שנע בטווח של 12 עד 17 ס"מ הוא מספק באותה המידה. מה שחשוב יותר הוא העובי, כי רוב התחושות בנשים, כפי שכבר ציינו, נובעות מחיכוך".
אז מה עושים אם רוצים להגדיל? אחת האפשרויות היא לפנות לעזרתה של החומצה ההיאלורונית גם במקרה הזה. השימוש בחומצה היאלורונית מסייע להגדיל את אורך האיבר הגברי ב־3 ס"מ ואת עוביו ב־3 ס"מ, כך שמדובר בתוספת לא קטנה בכלל
ואם חשבתם שהדימוי העצמי של הגבר נבנה על מראה איבר מינו דווקא בזמן הזקפה, ד"ר דריי מנפץ את המיתוס הזה. לדבריו, הדימוי העצמי של הגבר נבנה דווקא כשאיבר מינו רפוי: "קוראים לזה 'תסמין המלתחה' והוא נפוץ בארץ מכיוון שאנחנו נחשפים לאיברים של גברים אחרים במקלחות בעיקר במהלך השירות הצבאי. ההשוואה והתחרות מורידות את הדימוי העצמי ועלולות להשפיע על התפקוד".
אז מה עושים אם רוצים להגדיל? אחת האפשרויות היא לפנות לעזרתה של החומצה ההיאלורונית גם במקרה הזה. השימוש בחומצה היאלורונית מסייע להגדיל את אורך האיבר הגברי ב־3 ס"מ ואת עוביו ב־3 ס"מ, כך שמדובר בתוספת לא קטנה בכלל. מעבר להגדלה הפיזית, השימוש בחומצה נמצא גם כתורם לשיפור ניכר בביטחון העצמי של הגבר ובכך גם כמעלה את המוטיבציה שלו לקיום יחסי מין. מעבר לאלה, אפשר להשתמש בחומצה ההיאלורונית גם באזור הגירוי בכיפת הפין, מה שמאפשר פתרון לבעיה שהוזכרה קודם – שפיכה מוקדמת. השימוש בחומצה ההיאלורונית הוא חד־פעמי מבחינת האורך, אך מבחינת העובי יש לתחזק את ההזרקה ואי אפשר להסתפק בהזרקה חד־פעמית. עם זאת, לאחר כמה הזרקות אפשר לראות שנוצרים כלי דם וסיבי קולגן באזור הפין שבונים את התוספת, כך שגם אם מפסיקים ישנה עלייה של כחצי ס"מ בקוטר.
5 צפייה בגלריה
השימוש בחומצה היאלורונית מסייע להגדיל את אורך האיבר הגברי ב־3 ס"מ ואת עוביו ב־3 ס"מ
השימוש בחומצה היאלורונית מסייע להגדיל את אורך האיבר הגברי ב־3 ס"מ ואת עוביו ב־3 ס"מ
השימוש בחומצה היאלורונית מסייע להגדיל את אורך האיבר הגברי ב־3 ס"מ ואת עוביו ב־3 ס"מ
(צילום: shutterstock)
אפשרות נוספת להגדלת האיבר הגברי היא באמצעות ה־PRP, טיפול הלקוח מתחום האורתופדיה. בטיפול הזה לוקחים דם ממטופל, מסרכזים בצנטריפוגה וכך נפרדים לשלום מתאי הדם הלבנים והאדומים ונשארים רק עם הפלזמה וטסיות הדם. טסיות הדם עשירות בפקטורי גדילה שמסייעים לרקמות להתחדש. באורתופדיה מזריקים את ה־PRP למפרק והוא מחדש אותו, אך כאמור מבצעים כיום את ה־PRP גם בתחומים אחרים, כמו למשל לאחר השתלת שיער וכן לצורך שיפור תפקוד איבר המין הגברי. מזריקים את ה־PRP לחלקים החלולים באיבר המין פעם בחודש, שלוש פעמים. לדברי ד"ר דריי, "בעקבות הטיפול איבר המין נראה גדול יותר, מתפקד טוב יותר, ובאופן מפתיע הטיפול גם הראה שיפור בתגובה לתרופות שהמטופל הגיב אליהן פחות טוב או לא הגיב כלל".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button