חומצות שומן MCT. מפחיתות את התיאבון ותורמות לתחושת שובע

הקטוגנית הסודית

רוצים ליהנות מיתרונות הדיאטה הקטוגנית בלי לגזור על עצמכם תפריט נוקשה ובלי לספור פחמימות כל היום? זה הזמן לגלות את אפקט ההרזיה של חומצת השומן המופלאה MCT

מוגש מטעם ג'מוקה
עודכן:
צריר להניח ששמעתם כבר על נפלאות הדיאטה הקטוגנית, סביר לא פחות להניח שאתם אפילו מכירים לפחות אדם אחד שכבר גזר על עצמו את התפריט הנוקשה של הדיאטה הזאת, שבה עיקר הקלוריות היומיות הנצרכות - 90%-70% מגיע משומן, 10%-20% מחלבון ורק 5% מפחמימות.
העיקרון המדעי: להשתמש בשומן כ"דלק"
הרעיון מאחורי הדיאטה הזאת פשוט: שינוי ה"דלק" שעליו פועל הגוף מגלוקוז לשומן. הגבלת צריכת הפחמימות והחלבון גורמת לגוף לחשוב שהוא בצום, להגיע למצב של קיטוזיס ולעבור להשתמש בשומן כמקור אנרגיה במקום בגלוקוז. התהליך הזה גורם לייצור מוגבר של גופי קטון שמקורם בתאי שומן, ומכאן השם "קטוגני".
מחקרים שנעשו הדגימו את היעילות של הדיאטה הקטוגנית להפחתת משקל ולאיזון סוכרת מסוג 2, ואנשים שניסו לרזות באמצעותה אף דיווחו שהם מרגישים פחות כבדים ועייפים, הרבה יותר אנרגטיים, ערניים וחדים ושהתשוקה למתוקים מתמתנת. העיקרון המדעי ברור, העדויות המחקריות תומכות, אך הבעיה היא שהתפריט הנוקשה הזה יוצר קושי להתמיד בדיאטה הזאת לאורך זמן.
MCT: גופי קיטון ללא דיאטה
יתרונות הדיאטה הקטוגנית קרצו גם לצמחונים, ולאחרונה התפתחה גם הגרסה הצמחונית שלה. בגרסה הזאת השומן מגיע ממקורות טבעיים איכותיים ומגוונים כמו שמן קוקוס אורגני, חמאה איכותית או גהי, ביצים אורגניות, אבוקדו ואגוזים גולמיים.
בין שלל השומנים האיכותיים שתורמים לתהליך הקטוגני (קיטוזיס) בולטת במיוחד MCT - קבוצת חומצות שומן רוויות (בינוניות שרשרת) המצויות בין היתר בשמן הקוקוס שנחשב לשומן רווי המיטיב עם הבריאות.
מה הסוד של חומצות השומן האלה? ה-MCT’s עוברות ישירות מהמעי למחזור הדם, משם הן זורמות ישירות לכבד ושם מומרות על ידו לגופי קיטון, כלומר מומרות ישירות לאנרגיה זמינה בדומה לפחמימה.
מחקרים הראו כי חומצות השומן האלה משפיעות על חימום הגוף ועל יכולתו להשתמש בשומן הצבור בגוף כמקור לאנרגיה במקום פחמימות. כמו כן, נמצא כי הן מסייעות לירידה במשקל בדרך נוספת: הן מפחיתות את התיאבון ותורמת לתחושת שובע ומלאות לאורך שעות רבות.
השורה התחתונה:
שימוש קבוע לאורך זמן ב-MCT יכול לאפשר לכם ליהנות מיתרונות הדיאטה הקטוגנית, עם הפחתה מתונה יותר של כמות הפחמימות ובלי הצורך להיצמד לתפריט נוקשה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשלב בתפריט היומי את חומצות השומן MCT בצורת שמן או אבקה.
טיפ: חשוב לוודא שה-MCT מגיעה ממקור של שמן קוקוס אורגני (ולא שמן דקלים), ומכילה 8C חומצה קפרילית ו-C10 חומצה קפרית. אם על המוצר שלכם לא רשום מהו מקור חומצות השומן, עדיף שתבררו זאת מול היצרן לפני שאתם ממהרים להשתמש בו.

קופון הנחה mct 5.7

MCT של ג'מוקה: בשמן או באבקה?
למעשה מדובר במוצרים זהים מבחינת ההשפעה ואת שניהם אנו מייבאים ממיטב היצרנים בעולם. ההבדל טמון באופן ונוחות השימוש.
השמן: מתאים יותר למאכלים נוזליים. הוא חסר טעם וריח וניתן להוסיף אותו בקלות למגוון של מנות ומשקאות - מרוטב לסלט עד לשייקים ומיצי ירקות.
האבקה: נוחה יותר לשימוש במאכלים יבשים, מתערבבת נהדר בשייקים ומוסיפה להם מרקם סמיך ונעים ונוחה לשימוש גם במאפים ועוגות.
הבדל נוסף בין השמן לאבקה הוא שהאבקה מכילה גם תוספת של סיבים תזונתיים ולכן קלה יותר לעיכול ומיטיבה מאוד עם חיידקי מערכת העיכול.

Bullet coffee – הקפה הקטוגני

============================
Bullet coffee הפך לטרנד פופולרי בקרב קטוגנים ויש לכך סיבות טובות. זה לא רק טעים, זו גם דרך טובה מאוד לפתוח את היום עם בוסט אנרגטי ותחושת שובע ממושכת. מה עושים? הכי פשוט: החליפו את החלב בקפה שלכם בכפית אבקת MCT ותוכלו ליהנות מקפה קרמי וטעים עם יתרונות ה- Bulletproof Coffee.

הדיאטה הקטגונית


מיונז MCT - מתכון של "למוריה קינוחי האור"
=====================================

הדיאטה הקטגונית

מה צריך?
160 גרם קשיו מושרה
65 גרם מים מסוננים/מינרלים
30 גרם שמן זית אורגני
30 גרם שמן MCT אורגני ג'מוקה
20 גרם חרדל דיג'ון איכותי
6 גרם (1 כפית) חומץ תפוחים אורגני
20 גרם (1.5 כפות) מיץ לימון סחוט טרי
רבע עד חצי כפית סירופ מייפל
רבע עד חצי כפית מלח + טאצ' קטן של מלח קאלה נמאק
פלפל שחור גרוס לפי הטעם
מה עושים?
השרו את הקשיו היבש בשפע של מים מסוננים בכלי סגור כ- 8 שעות (לילה) במקרר.
שטפו היטב וסננו את הקשיו המושרה. העבירו לבלנדר היי-ספיד.
הוסיפו את שאר חומרי הגלם: מים, שמן MCT, שצן זית, חרדל, חומץ תפוחים, מיץ לימון, סירופ אגבה, מלח ופלפל שחור.
טחנו את כל חומרי הגלם עד לקבלת מרקם חלק לחלוטין.
העבירו לכלי אטום למקרר להתקררות.
המיונז מחזיק כשבועיים במקרר בכלי סגור.

* האמור בכתבה אינו מהווה המלצה. לפני השימוש מומלץ להיוועץ עם רופא מומחה או עם תזונאי

* עוד מתכונים והצעות איך לשלב MCT בתזונה תמצאו בבלוג שלנו: Jammoka.com

* יש לכם שאלה? מוזמנים לדבר אתנו באתר, ב-F או בטל': 04-6363303,
להשיג בחנויות הטבע ובאתר ג'מוקה: www.jammoka.com
פורסם לראשונה: 11:21, 27.05.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button