כשמצטננים הריריות במערכת הנשימה מתייבשות וכך נוצרת סביבה שמעודדת התרבות ושגשוג של נגיפים

איך להקל על שפעת והצטננות? 10 שיטות טבעיות וקלות

המאכלים, המשקאות, התוספים ועוד כמה צעדים שיסייעו להקלה בגל המחלות הוויראליות שחזרו אלינו החורף - ומה הכי חשוב שלא תעשו בזמן שגוף שלכם נלחם בנגיפים

פורסם:
החורף הנוכחי מהווה אתגר לא פשוט למערכת החיסון שלנו. אחרי שבחורף הקודם מחלות החורף הוויראליות כמו שפעת עונתית והצטננות לקחו צעד אחורה בגלל הקורונה, בחורף הנוכחי הן שבו - ובגדול. אז מה אפשר לעשות כדי לסייע ולהקל במצבים של שפעת והצטננות?
מרגלית שילה, מנהלת תחום רפואה משולבת וקידום בריאות בלאומית שירותי בריאות, ממליצה לנקוט את הצעדים הבאים:
עוד רפואה טבעית בחורף:
1. עצרו הכל ולכו לנוח
הגוף שלכם נלחם עכשיו בנגיפים שפלשו אליו, וזה ממש לא הזמן להתעלם מאיתותי העייפות שהוא שולח. בזמן מנוחה, שינה, מדיטציה ודמיון מודרך הגוף משחרר תרכובות שמסייעות למערכת החיסון. אם תקשיבו לו, משך המחלה יתקצר, ותוכלו לשוב לפעילות סדירה מהר יותר. משתלם, לא?
2. הניחו קנקן עם חליטת צמחים, מיץ תפוזים או מיץ ירקות על השידה ליד המיטה
למרות שלא תמיד חשים צורך בשתייה בזמן הצטננות, חשוב לדעת שכשמצטננים הריריות במערכת הנשימה מתייבשות וכך נוצרת סביבה שמעודדת התרבות ושגשוג של נגיפים. לכן חשוב לאפשר לה סביבה לחה באמצעות שתייה מוגברת של תה צמחים, מיץ לימון או תפוזים סחוט טבעי או מיץ ירקות.
3. קומו וזוזו קצת מדי פעם
פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם וכך מסייעת למערכת החיסון להילחם בזיהומים. לא צריך כמובן להפוך את הבית למכון כושר, אבל כדאי לפתוח קצת חלון ולעשות תרגילים שיפעילו את הגוף באופן שמתאים ליכולות שלכם ולמצבכם הבריאותי.
4. קחו תוסף אכינצאה ופרופוליס
במקרה של שפעת (בילדים ובמבוגרים) שילוב של אכינצאה עם פרופוליס עשוי להקל על המחלה. החומרים המצויים ברמה גבוהה בדופן תאי צמח האכינצאה (פוליסכרידים וגליקוזידים שונים) תורמים לחיזוק המערכת החיסונית והתאית ולהמרצתן, וכן מגבירים את הייצור והתפעול של תאי הדם הלבנים.
הפרופוליס מכיל חומצות אורגניות, כמו חומצה קופאנית וחומצה פירולית, וכן ביופלבנואידים, חומרים נוגדי חמצון, ומכלול ויטמינים ומינרלים, ובזכותם הוא מסייע לטיפול בזיהומים ממקור חיידקי, ויראלי או פטרייתי ועוזר להקלה בהצטננויות, בשפעת ובדלקות גרון.
4 צפייה בגלריה
להתמודד עם שפעת והצטננות באופן טבעי
להתמודד עם שפעת והצטננות באופן טבעי
שילוב של אכינצאה עם פרופוליס עשוי להקל על שפעת והצטננות
(צילום: shutterstock)
5. אכלו מרק עוף או מיסו
מרק עוף שבושל עם ירקות שורש ותובל בבצל, בפלפל או בקארי יסייע להקלה על תסמיני המחלה. כדי לתגבר את השפעתו אפשר להוסיף למרק שורש או שניים של אסטרגלוס, צמח המסייע לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף (ניתן להשיג בבתי הטבע).
לצמחונים מומלץ להיעזר במיסו כבסיס למרק במקום העוף. מדובר בתוצר של התססת פולי סויה, אורז או כל דגן אחר כמו כוסמת, שיפון ושעורה. המיסו עשיר בחיידקים פרוביוטיים התורמים לחיזוק מערכת החיסון (שכ־70% ממנה מצויים במעי), כמו גם בסיבים תזונתיים, אשלגן, חלבון, סידן, ברזל, מגנזיום, מנגן וויטמינים מקבוצות B.
4 צפייה בגלריה
להתמודד עם שפעת והצטננות באופן טבעי
להתמודד עם שפעת והצטננות באופן טבעי
המיסו עשיר בחיידקים פרוביוטיים התורמים לחיזוק מערכת החיסון (שכ־70% ממנה מצויים במעי)
(צילום: shutterstock)
6. התחממו בעזרת ירקות שורש וקטניות
ברפואה המשלימה יש מזונות שנחשבים מחממים ונחוצים לתקופת החורף. מדובר בעיקר בירקות שורש כמו גזר, צנון, לפת, סלק, בטטה, שורש חזרת וארטישוק ירושלמי.
דלעת, קישוא, כרשה וקולרבי גם הם נחשבים לירקות מחממים שיכולים לשמש כבסיס למרק, כמחית וכירקות מבושלים. גם קטניות, כמו חומוס, שעועית ועדשים, נחשבות למזון תומך לתקופת החורף.
7. הדיפו בחדר שמן אתרי אקליפטוס
השמן המופק מעלי האקליפטוס ידוע בתכונותיו כמשכך כאב, מחטא ומסייע לטיהור האוויר ולהקלה על דרכי הנשימה.
מה עושים: מטפטפים 4־5 טיפות למכשיר אדים או למבער שמנים המצויים בחדר שבו אתם שוהים.
שמנים אתריים נוספים המסייעים להקלת שפעת והצטננות: מנטה, לבנדר, בן אזוב רפואי, ברוש, ריחן, מליסה ורוזמרין.
4 צפייה בגלריה
להתמודד עם שפעת והצטננות באופן טבעי
להתמודד עם שפעת והצטננות באופן טבעי
משכך כאב, מחטא ומסייע לטיהור האוויר ולהקלה על דרכי הנשימה. שמן אקליפטוס
(צילום: shutterstock)
8. גרגרו חליטת מרווה
תרופת הסבתא הזאת תסייע להקלת כאב גרון ולסילוק ליחה.
מה עושים: חולטים חופן עלי מרווה טריים (רצוי עלים ירוקים וצעירים) בתוך ספל מים רתוחים, מוסיפים 2 כפות חומץ תפוחי עץ ו־1 כפית מלח ומגרגרים אחת לחצי שעה.
9. שטפו בתמיסת מלח ביתית
שיטה טובה לטיפול בנזלת שבה קיימות הפרשות הסותמות את דרכי הנשימה של האף ועלולות לגרום לסינוסיטיס ו/או לשיעול היא הכנת תמיסת מלח. התמיסה פותחת את דרכי הנשימה ומנקה את ההפרשות ביעילות. להקלה ממושכת רצוי לחזור על הפעולה כמה פעמים ביום.
מה עושים:
  • מערבבים 1/2 כפית מלח וקצת פחות מ־1/4 כפית אבקת סודה לשתייה בכוס של מים חמימים שעברו הרתחה. 
  • בעזרת מזרק של 50 מ"ל שואבים את התמיסה, מחדירים את קצה המזרק בעדינות לנחיר אחד ומזריקים. חוזרים על הפעולה גם בנחיר השני לסירוגין, עד לגמר התמיסה במזרק.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button