הזרקות יופי. העדיפו רופא שיודע לשים לכם גבולות

9 דברים שכדאי לדעת לפני טיפולי הזרקות - כדי שיצליחו לזהות אתכם גם אחרי

עם שוק שמגלגל 15 מיליארד דולר, נתוני ההזרקות של השנה החולפת מלמדים שאנחנו מזריקים - והרבה. אז מה חשוב להביא בחשבון לפני שאתם מתמסרים למזרק? ועל מה חייבים להקפיד אחרי?

פורסם:
אם מוציאים לרגע את הפרצוף ההמום מהסטורי ומסתכלים על נתוני ההזרקות של השנה החולפת, הנתונים מלמדים שאנחנו מזריקים - והרבה. ממחקר שפרסמה חברת Grand View Research בינואר האחרון, בשנת 2020 שוק ההזרקות האסתטיות העולמי גלגל 13.4 מיליארד דולר. אבל היד שמנענעת את המזרק עוד נטויה - על פי התחזית ב־2021 אנחנו הולכים לבזבז על הזרקות כ־15.3 מיליארד דולר, והצפי הוא שעד שנת 2028 המספר הזה יגיע ל־27.7 מיליארד דולר.
בקיצור, אפשר לקבוע ש"להזריק או לא להזריק" היא כבר מזמן לא השאלה. אבל אין ספק שכמה ואיך להזריק כדי שלא רק תיראו רעננים יותר אלא שגם ימשיכו לזהות אתכם, היא לגמרי השאלה. ד"ר אירנה שנדשטיין, מומחית ברפואה אסתטית מסבירה מה חשוב להביא בחשבון לפני שאתם מתמסרים למזרק.
עוד טיפוח במנטה:

1. ודאו שמי שמטפל בכם הוסמך בתחום
אמנם הזרקות נתפסות כפרוצדורה "קלילה" (ע"ע "מסיבות בוטוקס"), אך מדובר בטיפול רפואי לכל דבר ועניין שצריך להתבצע אך ורק על ידי מי שהוסמך לכך. ודאו היטב שמי שעומד להזריק לכם הוא אכן רופא מוסמך ושזהו גם תחום ההתמחות שלו. כמו כן הקפידו לוודא שיש לרופא ביטוח שמהווה אסמכתא למקצועיות ולידע שלו לעסוק בתחום.
2. בדקו באילו חומרים הוא משתמש
כפי ששוק ההזרקות עלול להיות פרוץ, כך גם החומרים שמשמשים להזרקות. לכן הקפידו לבדוק באילו חומרים משתמשים בקליניקה ושהם מאושרים על ידי משרד הבריאות. כמו כן שימו לב אם המקום מקפיד על תנאי היגיינה מחמירים הכוללים שימוש בכפפות או באלכוהול לחיטוי.
3. הקפידו לפרט את מצבכם הרפואי
כמו בכל ביקור אצל רופא אל תדלגו על ההיסטוריה הרפואית שלכם ועל מצבכם הרפואי הנוכחי. יש מצבים רפואיים שלא מאפשרים טיפולי הזרקות, ובהם מחלות אוטואימוניות, טיפולי כימותרפיה או שימוש במדללי דם.
4. ערכו תיאום ציפיות
חשוב לערוך שיחת תיאום ציפיות עם הרופא שבחרתם ולהציג בפניו את השיפורים שאתם מעוניינים להשיג במראה שלכם. הקשיבו היטב למה שיש לו להגיד לכם בעניין התוצאות הצפויות ובקשו שיסביר לכם היטב את התהליך, את הסיבוכים האפשריים, את המועד הצפוי לקבלת התוצאות הסופיות וגם כמה זמן התוצאה צפויה להחזיק מעמד.
5. העדיפו רופא שיודע לשים לכם גבולות
רוצים תוצאה מוצלחת? ותרו על איש מקצוע שמוכן לעשות כל מה שאתם מבקשים, כמו למשל לנפח את השפתיים לממדים מוגזמים או להצעיר את הפנים בלי התייחסות לגילכם. חשוב לקבל את העובדה שאי אפשר לשנות את תווי הפנים או להעלים את הגיל אלא לעשות את המרב במסגרת הנתונים הקיימים
6. וגם יודע למצוא את הפתרון שמתאים לכם (ולאו דווקא זה שאתם חושבים שצריך)
איש המקצוע צריך לתכנן טיפול שישמור על המראה הטבעי שלכם, ומיקום ההזרקה אינו בהכרח מיקום ה"בעיה" שאתם רוצים לתקן. כך למשל, אם רוצים לשנות את מראה ה"בולדוג" הנפול של הסנטר, לא מזריקים לאזור הסנטר אלא בכלל בצדי עצמות הלחיים.
7. ותרו על טרנדים חולפים
השתדלו ככל האפשר לא להיכנע לטרנדים כמו למשל שפתיים נפוחות. העדיפו תמיד את המראה שמתאים לפרופורציות של הפנים שלכם.
3 צפייה בגלריה
הזרקות יופי
הזרקות יופי
אל תיכנעו לטרנדים
(צילום: Shutterstock)

8. הימנעו מהזרקה בבת אחת לכל אזורי הפנים
למרות הרצון לזרז את התהליך, לא מומלץ להזריק את כל הכמות הרצויה בפעם אחת אלא לעשות זאת בהדרגה. כך יהיה אפשר לבחון את התגובות הפיזיולוגיות שלכם לחומר המוזרק או אם יש לכם רגישות או אלרגיה אליו. כמו כן, לא מומלץ לערבב חומרים שונים בהזרקה אחת כדי שיהיה אפשר לבחון את ההשפעה של כל חומר שהוזרק בנפרד.
9. המתינו לפחות עשרה ימים בין הזרקה להזרקה
בחומצה היאלורונית אפשר לראות בתוך עשרה ימים אם יש תגובה אלרגית, וזה גם פחות או יותר טווח הזמן שבו יורדת הנפיחות. בבוטולינום טוקסין יש להמתין שבועיים, מכיוון שזה הזמן הנדרש לתגובה של השרירים להזרקה, ורק אז אפשר להבחין בתוצאה הקבועה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button