בזמן המלחמה גיליתי את ההליכון מתחת לבגדים. תקוה גדעון

תקוה גדעון: "ה־7 באוקטובר היה התקף חרדה. לקח לי שבוע להתאושש, ואז התחלתי להתנדב"

השחקנית בת ה-35, שמככבת בימים אלה בבתוכנית "מה שתגידו" בכאן 11, מספרת על הביקורים אצל המפונים והלוחמים הפצועים ומסבירה איך סיפור הגבורה ששמעה מאחת הניצולות מהטבח במסיבת נובה גרם לה לעלות על ההליכון ולהתחיל לעשות כושר

פורסם:
תקוה גדעון (35), שחקנית, מרצה ומגישה, מככבת בימים אלה בתוכנית "מה שתגידו" בכאן 11, רווקה
קודם כול, איך את בימים הקשים האלה שעוברים עלינו?
"ה־7 באוקטובר היה כאפה לכולם. עברתי דברים בחיים שלי, אבל זה היה חתיכת התקף חרדה עמוק. לקח לי שבוע להתאושש, ואז התחלתי להתנדב. ביקרתי מפונים וחיילים יחד עם נטע ברזילי. שמעתי שם סיפורים מטלטלים, למשל מישהי שהייתה בממ"ד עם אבא שלה והוא קיבל שם דום לב והיא הייתה איתו ארבע שעות כשהוא כבר לא בין החיים. לא ידעתי מה להגיד לה, אבל הייתי שם - וזה מה שחשוב. מעבר לזה, אחי נמצא עכשיו בעזה".
איך את מתמודדת עם זה?
"באמצעות העשייה והנתינה. גם ההבנה שכולנו חווים את הקושי יחד מרגיעה אותי. אבל זה נורא קשה כי כל יום יש נפגעים נוספים. גם הפסיכולוג שלי עוזר לי מאוד".
את אופטימית בנוגע לאיך שזה ייגמר?
"אני אופטימית כי אני סומכת בעיקר על העם שלי".
ועכשיו קצת שגרה: מהו לו"ז הכושר השבועי שלך?
"אם היית מדבר איתי לפני המלחמה, הייתי נקרעת מצחוק ומנתקת את הטלפון. אבל בזמן המלחמה גיליתי הליכון מתחת לבגדים, ואחרי שראיתי מישהי מהמסיבה בנובה מתראיינת ומספרת שהיא נורתה ברגל ולמרות זאת המשיכה לרוץ, החלטתי לעלות עליו. עכשיו אני עושה שלוש פעמים בשבוע הליכה מהירה ולקראת הסוף מגבירה לריצה, ואחר כך עושה אימון ביתי שכולל כפיפות בטן, שכיבות סמיכה ועוד. בשנה האחרונה עברתי שינוי פנימי שגרם לי לשחרר באמת ולנסות דברים חדשים".
איזה אימון עשית והפסקת כי זה היה פשוט בלתי נסבל?
"כל אימון עם כל מאמן כושר שהיה לי. בכל פעם הפסקתי. אני כנראה לא מצליחה לפחד מספיק בשביל להתמיד".
השלימי: אם אני לא מתאמנת במשך שבוע, אני מרגישה...
"סבבה לגמרי. אני לא מהאנשים שכועסים על עצמם. אם תקעתי המבורגר, אני יודעת שמחר יום חדש. אני לא כועסת על עצמי, יש מספיק אנשים שיכעסו עלי".
מהם הרגלי התזונה שלך?
"אין לי הרגלי תזונה. כשאני קמה בבוקר אני לא יודעת מה אני אוכל בצהריים. מה שכן, אני לא אוכלת כל מה שבא לי. לאחרונה הכנסתי ירקות ופירות לתפריט וגם ארוחות חמות. פעם הייתי אוכלת בעיקר קרואסון ושוקולדים ושותה קפה. לאחרונה גם מחקתי אפליקציות של הזמנות והתחלתי להיכנס למטבח".
את מבשלת?
"כן, כל מה שאני רוצה. אין משהו שאני לא יודעת להכין".
איזה מאכל בריא את מכינה ממש טעים?
"מרק עדשים נחשב לבריא? השבוע למדתי גם להכין בורגול. זה יותר בריא מקוסקוס, לא ככה?".
מה הגילטי פלז'ר התזונתי שלך?
"רוב מה שאכלתי עד לאחרונה זה גילטי. אחרי שנים שטחנתי המבורגרים, ההתפרעות שלי זה ארוחה בריאה. היום אני מתלהבת מחזה עוף, אורז וסלט הרבה יותר מאשר מהמבורגר".
איזה תכשיר טיפוח תמיד יש לך בתיק?
"אודם ובושם".
איפה אפשר למצוא אותך בשבת בבוקר?
"אצל אמא שלי, אוכלת אוכל אתיופי. אנחנו עושים קידוש של יום עם פיטפיט (לחם אתיופי), אגוואט (תערובת גבינות ביתיות) וסלט. ויש קיק, שזה המאכל האהוב עלי, זה עדשים כתומות טחונות עם לחם. אמא שלי שומרת שבת אז אין טלוויזיה ואין טלפונים וזה זמן משפחה. יש משהו מדהים בזה".
מתי בפעם האחרונה כיבית את הסלולרי?
"אני מכבה רק כשאני מדליקה מחדש, אבל אני מתנתקת ממנו כשאני נפגשת עם אמא או עם חברים. זה חוק שלי עם עצמי".
מה הדבר הראשון שאת עושה בבוקר?
"אומרת מודה אני ואחרי זה נוטלת ידיים, ברכות השחר ואז מתחילה את היום או על ההליכון או בטלפון".
מה מרגיע אותך?
"שמים. לא משנה מה קורה, זה באמת מרגיע אותי להסתכל על השמים ועל העננים ועל שקיעה וזריחה.אני עדיין מתרגשת מזה כמו ילדה קטנה".
הרגל או טרנד בריא שאימצת?
"לא יודעת אם יש הרגל כזה, אפילו דפי אורז לא ניסיתי. אבל אני לא שותה שתייה מוגזת. זה נחשב טוב?".
הרגל לא בריא שתשמחי להיפטר ממנו?
"סיגריות. אני יודעת שאפטר מזה, אבל זה קצת בעייתי להפסיק בזמן מלחמה, כשאחי בעזה״.
מה נותן לך מוטיבציה?
"אנשים שזלזלו בי לאורך החיים. למשל, היה לי מחנך שכל בוקר היה אומר לי: בשביל מה את באה? גם ככה לא ייצא ממך כלום. בתור ילדה חסרת ביטחון שאבא שלה עזב את הבית, כל הישג שיש לי בחיים אני תוהה אם הוא יודע עליו. היום אמא שלי נותנת לי מוטיבציה כשהיא גאה בי, ובא לי לגרום לה להישאר גאה, למרות שגם אם אזכה באוסקר, היא עדיין תשאל אותי מתי אני מתחתנת".
מתי באמת?
"כשאתאהב. מתי זה יקרה? שאלה יפה. זה לא לחוץ לי, אני לא רוצה לעשות עסקה לחיים. אני רוצה להתאהב. בינתיים לא מפריע לי להיות לבד".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button