זוגות אוהבים סובלים פחות ממתח נפשי, ישנים טוב יותר ורגועים יותר

ממצב הרוח ועד למערכת החיסון: ארבע סיבות בריאות להשקיע בזוגיות

מחקרים מראים שאנשים שחיים בזוגיות יציבה וממושכת נהנים מבריאות טובה יותר. לרגל ט"ו באב בדקנו איך היא תורמת לבריאות והאם זה נכון שההתאהבות חולפת אחרי פרק זמן קצר

פורסם:
מרגישים לפעמים שבן או בת הזוג מקצרים לכם את החיים? ובכן, מחקרים מראים שההפך הוא הנכון ושאנשים שחיים בזוגיות יציבה וממושכת נהנים מבריאות טובה יותר. איך היא תורמת לבריאות שלהם?
עוד על אהבה, זוגיות ויחסים:

1. מרוממת את מצב הרוח

אנשים שנמצאים במערכת יחסים זוגית טובה סובלים פחות מדיכאון לעומת אלה שלא נמצאים במערכת יחסים זוגית אוהבת. ההשערה היא שהקשר והמגע המתמיד גורמים לשחרור כימיקלים התורמים לשיפור מצב הרוח.

2. מזכירה שדואגים לכם

אנשים שנמצאים בזוגיות ארוכת טווח נמצאו כבריאים יותר, בין השאר מכיוון שהם נוהגים לבקש מבני הזוג שלהם לאכול בריא יותר ומדרבנים אותם לבצע בדיקות תקופתיות.

3. מחזקת את מערכת החיסון

נמצא כי מערכת זוגית אוהבת וארוכת טווח מחזקת את מערכת החיסון, וכי בני הזוג גם חולים פחות במחלות וגם משך החיים שלהם ארוך יותר בהשוואה לסינגלס.

4. משרה רגיעה

במחקרים נמצא כי זוגות אוהבים סובלים פחות ממתח נפשי, ישנים טוב יותר ורגועים יותר, כי קשר ארוך טווח מספק יציבות ועקביות. עוד נמצא שלחץ הדם של אנשים שנמצאים בזוגיות יציבה נמוך במיוחד בנוכחות בן/בת הזוג, לא משנה מה הם עושים ביחד.
זוגיות

נכון / לא נכון: ההתאהבות חולפת אחרי פרק זמן קצר

לא נכון. בעבר נהוג היה לחשוב שהאופוריה שמאפיינת את תחילת היחסים הזוגיים חולפת כעבור ארבע שנים בערך. את התאוריה הזאת הגתה פרופ' הלן פישר, אנתרופולוגית וחוקרת התנהגות אנושית מאוניברסיטת ניו ג'רסי, אבל במחקרים עדכניים שלה היא מצאה שלהתאהבות אין תאריך תפוגה והיא יכולה להימשך גם יותר מ־‭20‬ שנה.
2 צפייה בגלריה
לבבות
לבבות
התאהבות יכולה להימשך גם יותר מ־‭20‬ שנה
(צילום: Shutterstock)
מחקריה הראו כי בסקירה מוחית של אנשים מאוהבים שחיים יחד זמן רב נרשמת פעילות חשמלית מוגברת בשני אזורים במוח הקשורים בציפייה לגמול שמופעלת גם לאחר נטילת קוקאין. עוד אזורים שהופכים לפעילים במוח הם גרעין הפוטמן והאינסולה. אזורי מוח אלה עשירים באוקסיטוצין, המכונה גם "הורמון האהבה" ומופרש בגוף גם בעת קיום יחסי מין או הנקה.
ייעוץ מקצועי: פרופ' צבי נאור, מומחה לביוכימיה והורמונים במוח ומחבר הספר "הכימיה של האהבה – גנים, הורמונים ואהבה"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button