שתף קטע נבחר

ב"כולנו" מגיבים להכרעת היועמ"ש, גל האנטישמיות נמשך. חדשות השבת

אלמונים השחיתו אנדרטה בצרפת לזכר בית כנסת שהציתו הנאצים. האתר של שרת התרבות נפרץ, וגולשים נתקלו בקמפיין שמריץ אותה לראשות הממשלה. פעילים מחו נגד נתניהו עקב הכרעת היועמ"ש, וב"כולנו" התייחסו לראשונה לאישומים - וגיבו את ראש הממשלה

 

אנדרטה לזכר בית הכנסת היהודי בשטרסבורג, צרפת (מתוך עמוד הפייסבוק של סגן ראש העיר בשטרסבורג )
האנדרטה שהושחתה הלילה בשטרסבורג, צרפת(מתוך עמוד הפייסבוק של סגן ראש העיר בשטרסבורג )

גל האנטישמיות נמשך: כמעט שבועיים לאחר ש-80 קברים יהודים חוללו בעיר שטרסבורג שבצרפת, אלמונים השחיתו הלילה (בין שישי לשבת) את האנדרטה העירונית לזכר בית הכנסת שנבזז והוצת ע"י הנאצים במלחמת העולם השנייה. סגן ראש העיר, אלן פונטנל, אמר כי "ככל הנראה מדובר בתקרית אנטישמית חדשה בעיר שלנו. יחד עם המשטרה נעשה כל שביכולותינו כדי למצוא את האחראים לכך ולהעמידם לדין".

 חברת הכנסת ד
השרה יפעת שאשא-ביטון(צילום: דיאגו מיטלברג )

 

 

בכולנו מגבים את נתניהו: שרת השיכון, יפעת שאשא-ביטון (כולנו), התייחסה היום להכרעת היועמ"ש בתיקי נתניהו - הראשונה לעשות זאת בקרב מפלגתו של משה כחלון. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע אמרה שאשא-ביטון: "לא נשתתף בחגיגה ובריקוד על הדם של ראש הממשלה. עמדתנו בנושא ברורה ונאמרה לאורך כל הדרך: 'אין על מה לדבר עד לאחר השימוע'. מעבר לכך, אני בטוחה שראש הממשלה יבחר נכון לאחר השימוע".

חלק מקמפיין הבחירות של מירי רגב (מתוך האתר
האתר הפרוץ של מירי רגב(מתוך האתר "מירי רגב-נאמנה לישראל")

אתר האינטרנט של שרת התרבות מירי רגב נפרץ לאחרונה - וכל מי שניסה ליצור קשר עם השרה דרך הפייסבוק או הגיע לאתר בדרכים אחרות - נתקל בקמפיין שמריץ אותה לראשות הממשלה. לפי צוות הלשכה של השרה, מדובר בפעם השנייה שבה האתר נפרץ בחודשיים האחרונים, והדבר נעשה לדבריהם על-מנת לפגוע בה בתקופת הבחירות.

 

תמונותיה האחרונות של גלילה ביטון, אחת ההרוגות בתאונת השיט בצ'ילה (צילום: מוטי ביטון)
"לא מאמין שהחצי השני שלי כבה". מוטי וגלילה ביטון(צילום: מוטי ביטון)

מוטי ביטון, שאיבד את אשתו גלילה בתאונת השיט בדרום צ'ילה ונפצע בה באורח בינוני-קשה, נפרד אמש בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק: "גלילה איננה איתנו. אכן, טרגדיה איומה בצ'ילה, ואין מילים. לא מאמין שהחצי השני שלי כבה. בוכה ומתייסר על האובדן המיותר והטרגי. הכאב הפיזי שלי רב, ומקווה לחזרה במהרה. בין כאביי ובכיי, בין רנטגן לסי-טי, בין שתי בנותיי ושפה זרה, יש זמן להרהורים. יבואו גם ההספדים". במהלך השבוע הקרוב, בכפוף להחלטת הצוות הרפואי בצ'ילה, הוא ישוב לישראל.

 

 

שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), תקף הבוקר את מפלגת הליכוד לקראת הבחירות והאשים אותה בכניעה למפלגות החרדיות. "הליכוד הפכה למפלגה חצי חרדית. אם אני הולך ליסודות - גם הרצל, פינסקר, ז'בוטינסקי וטרומפלדור נסעו בשבת, ופעם בכמה זמן גם אכלו כשר". באירוע "שבת תרבות" בתיאטרון הבימה בתל אביב, ליברמן הוסיף כי מצבו בסקרים האחרונים לא מפריע לו, והבהיר כי "אין סיכוי שאצטרף לממשלה בראשות בני גנץ".

  

מחאה נגד נתניהו: אתמול, יום אחרי פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדבר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד בנימין נתניהו בתיקים 1000, 2000 (מרמה והפרת אמונים) ו-4000 (שוחד ומרמה והפרת אמונים), נסעה שיירה של 60 רכבים מטעם מפלגת העבודה לכיוון מעונו של נתניהו בירושלים, תוך שהם מנופפים בדגלים שחורים וקוראים לנתניהו להתפטר. עם הגעתה של השיירה אל מחוץ למעון, הוסבר להם שלא יוכלו לחסום את התנועה וההפגנה פוזרה תוך זמן קצר.

 

 

פעילי מפלגת העבודה המשיכו במחאה ופרסו תמונות של ראש הממשלה נתניהו, רה"מ לשעבר אהוד אולמרט והאנס המורשע, הנשיא לשעבר משה קצב, בכיכר הבימה. במהלך הלילה, ניסו הפעילים לתלות את התמונות על הפסל "התרוממות" של מנשה קדישמן, המוצב בפתח התיאטרון, אך המשטרה מנעה זאת מהם.

 

  

תאונת דרכים לא שגרתית: רכב פרטי צנח הערב לתוך מרפסת דירה ברחוב אלכסנדר ינאי בחיפה. שלושה צוותי לוחמי אש הוזעקו לזירה וחילצו את שני הנוסעים שהיו ברכב. האירוע התרחש לאחר שהנהגת, נהגת חדשה בשנות ה-50 לחייה, איבדה שליטה על הרכב בעת שניסתה "לשפר חניה" - והוא נפל מהכביש. הנהגת ובעלה שישב לידה נפצעו באורח קל. 

תאונה תאונה דרכים רכב פרטי נכנס בדירת בדירה מרפסת חיפה  (צילום: דוברות המשטרה)
התאונה בחיפה(צילום: דוברות המשטרה)

מגישת החדשות לשעבר מיקי חיימוביץ', ששובצה במקום השביעי ברשימת "כחול לבן", התייחסה לטענה על הטרדה מינית מצד בני גנץ כלפי ישראלית לשעבר שפרסמה את הדברים בפייסבוק, ואמרה: "בני גנץ הכחיש את זה מכל וכל ותבע את אותה אישה. אני מאמינה לו. צריך לשאול על העיתוי, על הקשר של המתלוננת עם מירי רגב, ופרסום הדברים ביום שלאחר קמפיין המצבות שהסית נגד גנץ. צריך לחכות ולראות".

מיקי חיימוביץ'  (צילום: אבי מועלם)
"מאמינה לגנץ". מיקי חיימוביץ' (צילום: אבי מועלם)

"מחוות שלום" בקשמיר: פקיסטן החזירה אמש את הטייס ההודי ששבתה אחרי הפלת מטוסו בחבל קשמיר יומיים לפני כן. הוא הובא למעבר גבול בין שתי המדינות, והתקבל בברכות בצד ההודי. עם זאת, למרות החזרת הטייס, היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות עדיין מתוחים, ובחילופי אש הלילה והיום בין כוחות פקיסטניים להודיים באזור, נהרגו לפחות שישה אזרחים ושני חיילים פקיסטנים.

רגעי השחרור של הטייס ההודי שנלקח בשבי בפקיסטן (צילום: רויטרס)
רגעי השחרור של הטייס ההודי שנלקח בשבי בפקיסטן(צילום: רויטרס)

 

 

חברת SpaceX שיגרה הבוקר ניסוי ראשון בחללית בלתי מאוישת (Demo 1) לעבר תחנת החלל הבינלאומית, שאמורה לשאת בסופו של דבר בני אדם למשימות בחלל. זאת, במסגרת מאמץ משותף עם נאס"א להחזיר את היכולת של ארה"ב לשגר אסטרונאוטים לחלל מאדמתה, ולא להסתמך על רוסיה כפי שהיא עושה מאז 2011, אז קורקעו מעבורות החלל.

 

 

צעיר בן 20 נדקר אמש ברחובות, ככל הנראה במהלך קטטה. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה פינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים קפלן שבעיר כשמצבו מוגדר קשה.

 

העבודות להקמת גשר יהודית נמשכות - וגם החסימות: נתיבי איילון נחסמו לנוסעים מדרום לצפון ליממה, מאתמול ועד היום בשעה 17:00. התנועה דרומה נמשכה כסדרה.

 

גשר יהודית (צילום: מוטי קמחי)
העבודות להקמת גשר יהודית(צילום: מוטי קמחי)

הוריו של אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקני שמת לאחר שנכלא בבית סוהר צפון-קוריאני ועונה קשות, האשימו אתמול את משטרו של קים ג'ונג און במותו האכזרי של בנם. זאת, לאחר שהנשיא האמריקני דונלד טראמפ אמר במהלך הפסגה עם מנהיג צפון קוריאה בווייטנאם כי הוא "מאמין שקים לא היה מודע" ליחס שקיבל וורמבייר. "קים ומשטרו המרושע אחראים למותו של בננו, אוטו", אמרו ההורים הזועמים, פרד וסינדי וורמבייר. "אין תירוץ או דברי הסבר שיוכלו לשנות זאת".

 

 

למרות מזג האוויר החורפי, כ-40 אלף מטיילים יצאו השבת אל הטבע כדי לצפות בזרימות בנחלים ובפריחה.  מחר תחול התחממות קלה, אך בצפון עדיין ייתכן גשם מקומי. ביום שני יירד גשם מקומי גם במרכז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  דיאגו מיטלברג
יפעת שאשא ביטון
צילום: דיאגו מיטלברג
מומלצים