שתף קטע נבחר

קיה X-סיד בנהיגה ראשונה - תופסת גובה

המשפחתית האירופאית של קיה תשווק כאן תוך שבועות ספורים גם בגרסת פנאי. עם קצת יותר גובה, הרבה יותר עיצוב ואבזור והבטחה להצליח יותר מכל גרסאות סיד גם יחד. נהיגה ראשונה

במה נהגנו: קיה X-סיד

מתחרים: טויוטה C-HR, מאזדה CX30

מתי אצלנו: דצמבר 2019

מחיר משוער: 145 אלף שקל

 

 

בעד: עיצוב, אבזור, איכויות נסיעה

נגד: אין יחידה היברידית

 

קיה X-סיד (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

בגדול: קיה X-סיד הוא דגם רביעי שמציגה היצרנית הדרום קוריאנית על בסיס המשפחתית הפופולארית, כחלק מהחלטה להציע דגמים בעיצובים מקבילים למקובל בסגמנט היוקרה. כך למשל, בעוד הפרו סיד שואבת השראה ממרצדס CLA שוטינג בריק, ה-X-סיד מאמצת מראה דומה ל-GLA.

 

אבל מעבר להצהרות מסוג זה המלוות השקה של כל רכב חדש, עובדה מעניינת הרבה יותר היא שקיה צופה כי ה-X-סיד תהיה באירופה פופולארית יותר מכל גרסאות הסיד (האצ'בק, סטיישן ופרו-סיד) גם יחד. זאת למרות ששוק הרכב חווה הצפה של רכבי פנאי מכל סוג.

 

קיה X-סיד (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

עיצוב ותא נוסעים: ה-X-סיד מבוססת על הסיד האצ'בק (חמש דלתות), אבל פרט לדלתות כל חלקי המרכב ייחודים לה. בחרטום זהו פגוש, סבכה ויחידות תאורת לד אגרסיביים יותר למראה יחד עם מכסה מנוע גבוה משמעותית (ב-6.5 ס"מ). האחוריים משתפלים בחדות לאחור ליצירת מראה דמוי-קופה עם צמד מפלטים מדומים בפגוש.

 

לא נפקד כמובן מקומו של איפור קרבי בדמות מגני פלסטיק שחור סביב למרכב, צמד פסי גגון וחישוקי "18 בצביעה דו גונית. אלמנטים המסייעים להבליט עוד יותר את הצמיחה ברוחב (2.5 ס"מ) ובעיקר בגובה (כ-5 ס"מ) בהשוואה לסיד הרגילה. התוצאה היא מראה ייחודי, נאה ואלגנטי, במיוחד בצבע צהוב "קוואנטום" ייחודי לה.

 

קיה X-סיד ()

גם תא הנוסעים מרשים למראה, במיוחד ברכבי ההשקה עם גימורים ותפרים בצהוב זהה למרכב החיצוני, או מושבי המשלבים דיפוני עור משובץ סטייל אודי. המושבים מציעים נוחות ותמיכה טובה מאוד ולהגה טווח כיוון רחב, שניהם מאפשרים תנוחת נהיגה טובה - יותר בסגנון מכוניות משפחתית "רגילה" אגב, פחות רכב פנאי מוגבה.

 

שינוים נוספים ביחס לסיד המוכרת הם מסך מגע גדול ("10.25) בקונסולה המרכזי ולוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3), אבל למרות הרושם, תפעול התפריטים השונים באמצעות מתגי מגע אינו נוח ולוח המחוונים מאפשר רק צמד אפשרויות תצוגה המשתנות בהתאם למצב הנהיגה (רגיל או ספורט). חבל גם שמתגי בקרת האקלים - בתאורה כתומה - נראים מיושנים. איכות החומרים טובה במרבית המקומות, למעט אלה הנמוכים עם פלסטיק נוקשה ומחוספס.

 

קיה X-סיד ()

 

בסיס הגלגלים נותר זהה לגרסאות סיד אחרות (265 ס"מ) ובהתאם, מרחב המחיה לנוסעים מאחור דומה. טוב משמעותית מטויוטה C-HR המתחרה למשל. אותם נוסעים נהנים מפתחי מיזוג נפרדים ויושבי המכונית יעריכו תא מטען גדול ב-31 ליטר (426 ליטר) עם אפשרות לקיפול כל אחד ממסעדי הספסל האחורי (40:20:40), לטובת הובלת חפצים גדולים או ארוכים יותר.

 

רשימת האבזור ברכב ההשקה כללה כיוון חשמלי למושב הנהג, חלון שמש גדול ומשטח טעינה אלחוטית, בעוד מערכות הבטיחות מקיפות עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית, זיהוי תמרורים והתראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג.

 

קיה X-סיד ()

יחידות הנעה וביצועים: באירופה יכלול היצע המנועים שלוש יחידות בנזין מוגדשות (בטווח הספק שנע בין 120 כ"ס ל-1.0 ליטר ועד 204 כ"ס ל-1.6 ליטר) ודיזל אחד בשתי רמות הספק (115 או 136 כ"ס). באמצע השנה הבאה תוצג גרסה היברידית-נטענת שעוד לא ברור אם תגיע לישראל. גרסה היברידית "רגילה" שעשויה להיות יותר רלוונטית לשוק הישראלי, אינה צפויה בקרוב. כל הגרסאות משודכות לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמד (פרט לבנזין הקטן) ולהנעה קדמית בלבד. למרות שמרווח הגחון גבוה אפילו משל ספורטאז', לקיה אין כל כוונה להציע הנעה כפולה.

 

הגרסה המקומית תצויד במנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 140 כ"ס המציע ביצועים טובים יחסית (9.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, 0.3 שניות יותר מההאצ'בק), אם כי מבחינת תחושה הוא מרגיש חלש מיחידות מקבילות של פולקסווגן למשל. לתיבה עצמה תגובות מהוססות לעיתים בתחילת נסיעה, כדי למזער את הקפיצות האופייניות לתיבות מסוג זה. מצב "ספורט" משפר אמנם את המצב, אבל עדיין, בכביש הררי העדפנו שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה.

 

קיה X-סיד ()

 

נוחות התנהגות: הגבהת הגחון ב-3.7 ס"מ למרווח הגחון (18.4 ס"מ) התאפשרה תודות לגלגלים בקוטר גדול יותר ומערך מתלים עם קפיצים רכים יותר ב-7% מלפנים ו-4% מאחור, הנתמכים על-ידי בולמי זעזועים עם באמפ-סטופ הידראולי במקום גומי בסיד הרגילה.

 

על הכביש זה מתרגם לנוחות נסיעה גבוהה עם יכולת מרשימה (למרות צמיגים נמוכי חתך) לספיגת שיבושים קטנים וגדולים, מבלי לוותר על מרכב מרוסן ומאוזן במהירות גבוהה. התנהגות הכביש טובה מאוד, נטולת תחושה מגושמת וללא זוויות גלגול האופייניות לחלק מרכבי פנאי. ההגה מדויק, מהיר ובעל משקל נכון. צמיגים דביקים (קונטיננטל ספורט קונטקט 5) העניקו באירוע ההשקה אחיזה מרשימה.

 

מפתיע לא פחות הוא בידוד הרעשים, שלמרות מקדם גרר גבוה יותר וצמיגים רחבים, אינו מאפשר את הצפת תא הנוסעים בקולות מכאניים מיותרים. לדברי קיה, כמות הדציבלים נמוכה אף יותר משל גרסת ההאצ'בק תודות לתוספת חומרי בידוד ושינויים נוספים.

 

קיה X-סיד (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום: ה-X-סיד היא מכונית נוסעים טובה מאוד, בדיוק כמו שאר דגמי המשפחה, ואפילו מתעלה עליהם תודות למיתלים מכוילים היטב המשפרים את איכות הנסיעה. היא גם נראית מצוין מבחוץ ומבפנים, ומציעה אבזור עשיר יותר.

 

בשונה מאירופה, כאן היא ככל הנראה לא תהיה רבת-מכר כמו ספורטאז' או נירו, אבל היא בהחלט יכולה להיות אלטרנטיבה נישתית ומעניינת. מול בחירה שגרתית ברכב פנאי מגושם. בעיקר בגלל מידות קומפקטיות העדיפות למרחב האורבני. הסיכויים להפוך לקלף מנצח גבוהים כאן, שימו לב. 

 


קיה X-סיד

קיה X-סיד
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,353 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 24.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 7 יחסים
אורך 439.5 ס"מ
רוחב 182.6 ס"מ
גובה 149.5 ס"מ
בסיס גלגלים 265 ס"מ
משקל 1,300 ק"ג
נפח תא מטען 426 ליטר
100-0 קמ"ש 9.5 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.9 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 135 גרם לק"מ
כריות אוויר 7 כריות אוויר
בטיחות (Euro NCAP) טרם נבחן

 

הכתב היה אורח חברת קיה


פורסם לראשונה 08/09/2019 20:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים