בשיתוף ארגון פתחון לב
מדינת ישראל ציינה השבוע חודש מאז אותו יום שבת שחור בו חדרו מחבלים ליישובי עוטף עזה, רצחו אלפים מהתושבים ובכך הביאו לפרוץ המערכה המלחמתית, 'חרבות ברזל'.
מאז החלה הלחימה, נרתמו רבים בעם ישראל בתרומה לסיוע לכוחות הביטחון וחיילי צה"ל ולמשפחות המפונות ואלו שנשארו ביישובי הדרום והצפון, בכלל זאת לפרויקט "הלב בחזית" של 'קבוצת ידיעות אחרונות' ו'פתחון-לב'. עד כה, סייעו ב'פתחון-לב' ב-33,000 סלי מזון, 38 טון ציוד בכללו ציוד טקטי לחיילים, אפודים, מזרנים ועוד, 11,300 ערכות נוטרילון וחיתולים לתינוקות, 4,900 ערכות היגיינה ו-7,300 ארוחות מוכנות.
״החבילות שהבאתם אליי חשובות״
יחד עם זאת, המאמץ המלחמתי עוד לא נגמר והסיוע ממשיך בכל יום. ב'פתחון-לב' מדווחים כי רבים מהמוצרים לסיוע למשפחות וחיילי צה"ל הם מוצרים מתכלים (מזון, מוצרי הגיינה ואף ביגוד ולבנים) ובשל כך הסיוע שניתן אינו יכול להיות חד-פעמי. מדובר במשלוחי סלי מזון וציוד הגיינה וטואלטיקה וציוד נוסף מדי שבוע לחיילים והתושבים יישובי הדרום והצפון, כמו גם לאלו שפונו למלונות ברחבי הארץ. מאחר ומדובר במהלך לחימה ארוך טווח, אלו הזקוקים לסיוע מקבלים ליווי מלא לאורך כל הזמן, בשל כך הצורך בהמשך הסיוע והתרומות לפרויקט.
במסגרת הליווי של ארגון 'פתחון-לב' את המשפחות ויחידות צה"ל השונות, הגיעו השבוע מתנדבי הארגון לסימה זגורי מאופקים, אותה פגשו בשבוע הראשון ללוחמה וסייעו לה בסלי מזון. סימה פונתה בשלב מסוים למלון בים המלח, אולם כעת הוחזרה לביתה, ולמציאות בה היא מתמודדת עם קושי בהשגת מוצרי מזון בסיסי. בפתחון-לב כאמור ממשיכים לסייע לה לאורך כל המלחמה. "אני קשישה והבן היחיד שגר איתי לא עובד כרגע", מספרת סימה. "קשה להגיע לקניות בימים האלו ולא הכול יש. החבילות שהבאתם אליי חשובות, עם שמן, שימורים, תבלינים וכל מה שצריך בשביל לבשל. אנחנו אוכלים עכשיו בצנעה, ארוחת ערב קלה, מנסים להסתדר. אני מברכת את כל מי שתורם, זו מצווה שאתם עושים עבורנו״.
מגיעים לצפון
בד בבד לסיוע לתושבים והמשפחות בדרום ובצפון, עשו את דרכן השבוע משאיות נוספות של 'פתחון-לב' לחזית הדרומית והצפונית, עם מלאים נוספים של ציוד וסלי מזון עבור חיילי המילואים שבשטח. ראשונים בגזרה הצפונית לקבל את ארגזי הסיוע היו יחידת פלחה"ן נחל שנמצאים שם כבר מהימים הראשונים למלחמה. את פני המתנדבים קיבל חייל המילואים שקד שיף, שבירך על האספקה המחודשת.
"הרגע הזה של ה-7 באוקטובר עדיין מלווה אותנו בשלושים הימים שאנחנו פה, לא יודע אם מישהו מצליח עדיין לעכל את כל זה. אבל בדיוק בגלל זה אנחנו פה", אומר שקד, ולצד זאת מדבר על החיבוק הגדול שהם מקבלים לאורך החודש כולו. "כל מי שנמצא בעורף, כל מי שתורם לנו – אתם מדהימים. אין מלים לתאר את מה שזה עושה לנו. אנחנו ערוכים לכך שהמלחמה הזו תיקח זמן, אנחנו רק לא יודעים כמה. לאורך כל התקופה עד עכשיו, התרומות עוזרות ומצילות אותנו. מביאות איתן חיבוק רחב וגדול עבורנו. חשוב להמשיך ולתרום לאורך זמן, כדי שנוכל להמשיך להגן על עם ישראל בצורה הטובה ביותר".
יונתן ממשיך. "אני מאמין שיש לנו פה עוד תקופה מאוד ארוכה, ואני מקווה שהציוד והתרומות שמביאים לנו יחזיקו לאורך זמן. אנחנו פה כבר 30 יום ונמצאים במורל שיא, הרבה הרבה בזכות התרומות של אנשים, הדאגה והאהבה שאנחנו מקבלים. אנחנו מודים לכולם על התרומות ועל התמיכה לאורך זמן. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואיך לנצח, גם אם זה ייקח הרבה זמן והתרומות שלכם עוזרות לנו לאורך כל הזמן הזה״.
בשיתוף ארגון פתחון לב
פורסם לראשונה: 07:00, 08.11.23