ארגון 'פתחון-לב' יצא הבוקר עם צי משאיות סיוע, עמוסות בסלי מזון ומוצרי טואלטיקה למשפחות הדרום ומזון וציוד טקטי ללוחמים בגזרה הצפונית והדרומית. בסיוע לחזית המלחמה, הארגון העביר הבוקר מאות אפודים קרמיים ללוחמי ולוחמות הגזרות בדרום ובצפון, יחד עם חבילות ציוד לחיילים, סלי מזון והגיינה. זאת, בשיתוף סיוע של מאות אלפי שקלים של החברות בנק הפועלים, סונול, עזריאלי, גט טקסי, בנק דיסקונט, סנו, קימברלי חוגלה ו-cargo. בד בבד, המשיכו ב'פתחון-לב' בסיוע לעורף, ופתחו את הבוקר בקיבוץ יטבתה, לשם הביא ארגזי סיוע למשפחות העוטף שפונו לאזור. המשאיות שהועמסו במרכז הסיוע של הארגון בראשון לציון, עשו את דרכן במהלך הלילה לדרום והביאו עמן אלפי מוצרי מזון, הגיינה וטואלטיקה. במקביל יצאו משאיות לערים נוספות באזור הדרום, בהן באר שבע, שדרות ואופקים, כמו גם ליישובים בעוטף עזה עצמו. האספקה במהלך היום כללה גם ציוד ומזון לתינוקות, בנוסף לסלי המזון המשפחתיים שהארגון מספק בימים אלה.
2 צפייה בגלריה
פתחון לב - משאיות אספקה - יטבתה
פתחון לב - משאיות אספקה - יטבתה
פתחון לב - משאיות אספקה - יטבתה
(ארן דולב)
מציל חיים
אחד ממקבלי המשלוח הוא אופיר, לוחם בגדוד המילואים של הנדסה הקרבית, שנמצא בשטחי אש בקרבת גדר המערכת. ״זו שעתו היפה של עם ישראל", הוא מספר, "מפוצצים אותנו באוכל, ציוד הגייני וכל מה שחייל צריך בשביל להרגיש בנוח, אבל בשביל לשרוד במלחמה צריך ציוד מציל חיים ואפוד קרמי הוא אכן כזה, מניסיון. תודה לכולם! זה מחמם את הלב״.
הגדוד של אופיר כבר ידע אבדות קשות במבצע צוק איתן. בזמן הלחימה הם איבדו 3 לוחמים, והצליחו מנגד לחסל מחבלים, להשמיד תשתיות ומבני טרור ומנהרות לחימה, איתור מטענים וחישוף צבאי. שלושה מלוחמיו - קצין וצוות D9 - קיבלו צל"ש על הקרב על חרבת אחזעה. "״הם לקחו לנו את היקר מכל", אומר אופיר, "הם הפתיעו אותנו ופגעו בחפים פשע, בעוד שהם בוזזים, שוחטים ושורפים יהודים על אדמת ישראל. לא לא נתפס! אבל עכשיו הגיעה העת להשיב לאזרחי ישראל את הבטחון ולהזכיר לכל המזרח התיכון ולכל אויבינו, ברגע שעם ישראל יחד, שום דבר לא ישבור אותו".
2 צפייה בגלריה
אסף סמואל פתחון לב
אסף סמואל פתחון לב
אסף סמואל, סרן במילואים: ״תודות לתרומות, חסר לנו הרבה פחות״
כל העם מתגייס
״אני אבא לארבעה ילדים והתגייסתי למבצע כדי להגן על המדינה", משתף אסף סמואל, סרן במילואים, שהשאיר מאחוריו אישה ו-4 ילדים כדי להתגייס. "הגעתי מחיפה לדרום. אנחנו מסתובבים הרבה באזורים עם סיכון גבוה עם היתקלות, ובגלל זה חשוב לנו שיהיה לנו ציוד איכותי כדי להגיע למצב שאנחנו מוכנים יותר לכל התקלה שהיא״. סמואל ממשיך ומשתף במצב בשטח – ״תודות לתרומות, חסר לנו הרבה פחות. בעיקר נעליים, קסדות ואפודים - זה כרגע הפער הגדול שיש ליחידות היום בצה״ל. אני רוצה להגיד תודה רבה לכל האנשים שתורמים, אתם חלק בלתי נפרד מהלחימה הזאת".
פרט לחיילים בסדיר ובמילואים, פתחון לב דואגים גם לתושבי העוטף. שנמצאים תחת מתקפה בלתי פוסקת מאז שבת בבוקר. ״אני פה כל הזמן. חסרים לנו מזרנים, מיטות, מצעים, כריות. כל מה שצריך בשביל לישון פה בחמ״ל ובחוץ", משתף חזי ענזרות, עובד עיריית שדרות שקיבל היום ציוד ומזון. "הגיעו לכאן מאות אנשים ותרומות, נקווה שזה ייגמר מהר ולא נצטרך את זה יותר. המסר לעם ישראל - תהיו חזקים, לא להישבר. זה הדבר הכי חשוב. איבדנו הרבה חברים, ואנחנו לא נשברים, אנחנו עדיין רצים. להיות חזקים מול כולם״
כל תרומה חשובה
פרט לאזרחים הרבים שממשיכים לתרום, הצטרפו למאמץ גם כמה מהחברות והארגונים הגדולים במשק, שתרמו מאות אלפי שקלים. בין אלה בנק הפועלים, סונול, עזריאלי, גט טקסי, בנק דיסקונט וcargo ועוד.
בימים הקרובים ימשיכו ב'פתחון-לב' באריזות המאסיביות של החבילות וסלי המזון, במטרה להגיע לכמה שיותר חיילים ואנשי כוחות הביטחון, כמו גם למשפחות העוטף ויישובי הדרום שנאלצו להתפנות מבתיהם.

מעוניינים גם לעזור ולסייע במאמץ המלחמתי בשביל החיילים שלנו ותושבי הדרום?

לתרומה, כנסו לקישור או חייגו לטלפון 5068*

פורסם לראשונה: 18:43, 11.10.23