עמותת ויקימדיה ישראל, המפעילה את ויקיפדיה בעברית, משיקה תוכנית ייחודית ראשונה - קורס מקוון ללימוד עריכה בוויקיפדיה העברית, המיועד רק לנשים וגברים מהמגוון האוטיסטי. התוכנית מתקיימת בשיתוף פעולה עם פרויקט רעים של החברה למתנסים, המפעילה קבוצות חברתיות ומלווה ילדים ומבוגרים על הספקטרום האוטיסטי בכל רחבי הארץ.
ויקימדיה ישראל לוגויוזמה ראשונה בעולם. ויקימדיה ישראלויקימדיה
קורס העריכה בוויקיפדיה לנשים וגברים מהמגוון האוטיסטי הוא הראשון והיחיד מסוגו בעולם. הוא נועד להעצים את כוחם, יתרונם ונקודת המבט הייחודית של אנשים אלה, לצד חיזוק מיומנויותיהם החברתיות, תמיכה וליווי רגשי. ההנחה של הנהלת ויקימדיה היא כי שילוב של עורכים מהמגוון האוטיסטי בכתיבת ערכים בוויקיפדיה בעברית יאפשר לרבים מהם, שהם אוהבי דעת ובעלי ידע, ויש להם יכולות אינטלקטואליות יוצאות דופן, הזדמנות לתרום מעצמם ומכישוריהם לחברה. בוויקימדיה מקווים שהמיזם יסייע להגביר בעתיד את המוטיבציה והנכונות של אנשים עם מוגבלויות אחרות להשתלב ולהשמיע את קולם בוויקיפדיה.
המשתתפים ילמדו את עקרונות העריכה והכתיבה בוויקיפדיה: כתיבה אנציקלופדית – איסוף מידע, כתיבה ניטרלית, הפניה למקורות, קישורים, הטמעת המידע לתוך ויקיפדיה (מיומנויות בסיסיות של שימוש בטכנולוגיית ויקי)
1 צפייה בגלריה
צילומסך ויקיפדיה בעברית
צילומסך ויקיפדיה בעברית
צילומסך ויקיפדיה בעברית
(ויקיפדיה)
הקורס יונחה בידי עורך מקצועי מטעם ויקימדיה ישראל, לצד מנחה שהוא מטפל מנוסה. הקורס יכלול 14 מפגשים במתכונת משולבת - מפגשים בזום לצד מפגשים פנים אל פנים (שמונה מונחים ושש יחידות ללימוד עצמי).
המשתתפים ילמדו את עקרונות העריכה והכתיבה בוויקיפדיה: כתיבה אנציקלופדית – איסוף מידע, כתיבה ניטרלית, הפניה למקורות, קישורים, הטמעת המידע לתוך ויקיפדיה (מיומנויות בסיסיות של שימוש בטכנולוגיית ויקי). במהלך הקורס יבצעו המשתתפים פרויקט אישי: הרחבה של ערך בוויקיפדיה.
מתנדבים של ויקימדיה ישראל ילוו את המשתתפים וילוו אותם כחונכים בין המפגשים. הליווי יימשך לפי הצורך גם אחרי תום הקורס, ללא מגבלת זמן. מסיימי הקורס יוזמנו בעתיד למפגשי העשרה נוספים ולפעילויות העמותה. "הקורס הזה מגביר את החוסן האישי והחברתי, שכן הוא מעצים את יכולות המשתתפים בו, מחזק קשרים חברתיים ונותן כלים מקצועיים המאפשרים עיסוק בפעילות תורמת ומשפיעה", אמרה מיכל ונדר שוורץ, מנכ״לית ויקימדיה ישראל.
הקורס ייפתח בתחילת חודש דצמבר 2023. העמותה תעמיד מילגה לטובת מועמדים שלא יוכלו לממן את עלות הקורס. המעוניינים בפרטים נוספים מוזמנים למלא את הטופס.