בשיתוף JGive
האסון הנורא של ה-7 באוקטובר תפס את כל המדינה בהפתעה - מאזרחי המדינה ועד לחברות גדולות במשק. נדמה שכולם ספגו פגיעה והושפעו בדרך כזו או אחרת - אך מאידך, כולם גם עושים ככל שביכולתם להירתם למאמצים הלאומיים. עמית קריג, סגן-נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל מספר על הרגע בו הבין שאחד העובדים נחטף: ״כמנהלים, הדבר הראשון שעשינו היה לנסות ולהבין איפה כל העובדים והעובדות שלנו, - מדובר בלמעלה מ-3,000 עובדים. ומהר מאוד הגיעה לידינו שמועה, שלאחר מכן התבררה כנכונה, שאחד העובדים שלנו, אבינתן אור, ובת זוגו נועה נחטפו. מאז, אנחנו מנסים לסייע וללוות את בני משפחתו ככל שניתן, ועד לחזרתו״.
5 צפייה בגלריה
JGive - כתבת אנבידיה
JGive - כתבת אנבידיה
"אנחנו מלווים את משפחתו של אבינתן אור עד לחזרתו"
(צילום: אסף מגל)
לצד המאמצים להגברת המודעות עד לשחרורו, החברה נרתמה למאמץ של כל המדינה לסייע לאוכלוסיות שזקוקות לכך - מחיילים ועד למשפחות מפונות. היא יצאה לדרך עם קמפיין עולמי, שפונה לכל עשרות אלפי עובדיה ברחבי העולם. קריג סיפר על היוזמה: ״על כל שקל שתורם עובד בחברה, אנבידיה תורמת שני שקלים נוספים, וכך הופכת כל שקל לשלושה״. ענבר שייך, מנהלת הרווחה באנבידיה ישראל: ״יצרנו קשר ושיתפנו פעולה עם קרן עשור - JGive, ויחד עם העובדים תרמנו מיליוני דולרים שהגיעו לתמיכה בנפגעים מהמלחמה״.
5 צפייה בגלריה
JGIVE - אנבידיה
JGIVE - אנבידיה
"היה לנו חשוב לשאול לשלום העובדים שלנו באופן אישי"
(צילום: אסף מגל)
״היינו צריכים להמציא את עצמנו מחדש״
תוך זמן קצר מתחילת הלחימה, היה צורך לפעול ולוודא את שלומם של העובדות והעובדים וכמובן לסייע לאוכלוסיות שזקוקות לעזרה בימים האלה. גדעון רוזנברג, סמנכ״ל משאבי האנוש של אנבידיה ישראל, סיפר: ״קודם כל, היה לנו חשוב ליצור קשר ולשאול לשלומם של כל אחת ואחד מאלפי העובדים שלנו בישראל באופן אישי. זה לקח קצת זמן, אך חברות קבוצת ה-HR שלנו יצרו קשר עם כולם, מיפו את ההתרחשויות וזיהוי את המקומות בהם הרגשנו שנדרשת תמיכה קצת יותר משמעותית. הבהרנו לכולם שקודם כל ידאגו בזמן הזה לביטחונם האישי ובטחון משפחותיהם".
5 צפייה בגלריה
JGive - כתבת אנבידיה
JGive - כתבת אנבידיה
מבשלים למען החיילים: מסעדת "גמלא"
(צילום: אסף מגל)
באנבידיה לא הסתפקו בכך, והסבו את מסעדת ״גמלא״, שמשמשת ביום-יום כחדר האוכל של עובדות ועובדי החברה, כדי לתרום מאות מנות חמות לחיילים מדי יום ועד עתה כבר למעלה מ-10,000 ארוחות. בחברה גם תרמו ציוד הכרחי וכן מאות מחשבים ניידים שיועדו למפונים. ענבר מספרת: ״התרוצצנו בארץ כדי לחלק אותם למפוני הדרום והצפון, וצוות ה-IT שלנו עבד ללא הפסקה כדי להשמיש את המחשבים. גם שלחנו משלוחים למאות משפחות המילואימניקים שלנו הביתה, סיפקנו ציוד הכרחי למפונים, וכמובן תמכנו במאות העובדות והעובדים שלנו שבחרו להתנדב בעשרות חמ"לים ופעילויות התנדבות".
5 צפייה בגלריה
JGive - כתבת אנבידיה
JGive - כתבת אנבידיה
"היינו צריכים להמציא את עצמנו מחדש - וכך קרה"
(צילום: אסף מגל)
המשימה הראשונה הייתה להבטיח את שלומם של העובדים בארץ - ולצד כך, ניהול הקמפיין למען החברה הישראלית כולה. ענבר שייך: ״אנו מורגלים להגיב מהר לשינויים כאלו עוד מימי הקורונה, אז - היינו צריכים להמציא את עצמנו מחדש וכך קרה במידה מסוימת גם ביום שבת: התחילו השיחות בצוות, כל אחד ידע מה הוא הולך לעשות, וב-No Time התחלנו להבין את הסיטואציה והמקום שלנו בחברה כ"תומכי לחימה". זה התחיל בלגבש רשימות של העובדים שנמצאים בדרום, למי צריך להתקשר ובאיזו דחיפות, רשימות עובדים שגויסו לצו 8 ועוד. יצאנו לפעולה מאוד מהר״.
5 צפייה בגלריה
JGive - כתבת אנבידיה
JGive - כתבת אנבידיה
קרן עשור ב-JGive
(צילום: אסף מגל)
קרן עשור למען נפגעי המלחמה
קמפיין הגיוס של חברת עובדי אנבידיה עשה שימוש בפלטפורמת ניהול התרומות של JGive, שמספקת לתורמים כלים טכנולוגיים חדשניים לתכנן, לנהל ולעקוב אחר התרומות שלהם באופן פשוט ויעיל יותר. גדעון רוזנברג, סמנכ״ל משאבי אנוש באנבידיה ישראל, סיפר: ״לצד התמיכה באלפי העובדות והעובדים שלנו בישראל, אנחנו גאים גם לתמוך בנפגעי המלחמה ובמאמצים הלאומיים באמצעות קמפיין התרומות שלנו, שנולד עם תחילת המלחמה בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת החברה העולמית. יצרנו קמפיין שבו כל שקל הופך לשלושה, ואנחנו מאוד גאים ונרגשים שהעובדים והעובדות ברחבי העולם ובישראל השתתפו בו וגייסו מיליוני דולרים״.
בשיתוף JGive