בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
מתמודדים עם כל האתגרים: תחרות "המורה של המדינה" יצאה לדרך זו הפעם ה-12 לאחר תקופה לא פשוטה. תקופה בה נאלצו המורות והמורים להתמודד עם אתגרים חדשים, לשלוט במהירות באמצעים שלא הכירו ולעיתים להמציא את שיטות הלימוד מחדש.
רבים־רבים לא היססו ונכנסו מתחת לאלונקה. הנגישו חומרים בדרכים יצירתיות, שמרו על קשר עם כל תלמיד ותלמידה, יזמו שיעורים בחוץ וביקרו בבתים. את השנה האחרת הזו בכלל, ואת חלקם של המורים בהתמודדות, נזכור כולנו עוד שנים רבות.
ביקשנו מכם - מנהלים, הורים, מורים ותלמידים - לספר ולהמ ליץ על המורים המיוחדים שלכם, אלו ששינו את חייכם ו/או הצליחו לעזור לכם בתקופה לא קלה ותמיד היו שם בשבילכם.
מעל ל-5,000 המלצות התקבלו על ידי תלמידים, הורים, בני משפחה ועמיתים לעבודה, ומלאכת צוותי השופטים והמעריכים הייתה מורכבת.
לפניכם תמונותיהם של 50 המורים המצטיינים שהעפילו לשלב המתקדם בתחרות ומהם יוכתרו שישה מורים בתואר "המורה של המדינה" לשנת 2021.
מיזם "המורה של המדינה" - המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet, מפעל הפיס, הסתדרות המורים ובנק מסד - נועד לתת במה לעבודתם של אנשי חינוך מצטיינים בישראל, שהרימו תרומה יוצאת דופן במסגרת פעילותם החינוכית לאורך השנים. מורים שהעזו לחלום, לשנות, ליצור, לפתח ולחשוב מחוץ לקופסה. מורים שהיו אוזן קשבת לתלמידיהם, שידעו להכיל, לקדם, להאמין ולהיות שם כדי לתמוך, לעודד ולהגיד מילה טובה.
גם השנה נוסף מסלול "המורה המבטיח", שיועד למורים העוסקים במקצוע ההוראה שלוש שנים ומטה.
בנוסף, ששת המורים הזוכים יקבלו כל אחד ואחת מלגה בסך 15 אלף שקל מתנת מפעל הפיס ואותה יוכלו לתרום לקהילה.
בעמל רב נבחרו מתוך שפע המו רים המצטיינים אלו שחשבנו שהם המתאימים ביותר. אל השלב הכמעט סופי - שלב הראיונות פנים אל פנים- הגיעו 50 המורים שלפניכם. מדובר בקבוצה איכותית ויוצאת דופן של מורים ומורות, שמגלמים באישיותם ובמקצועיותם את כל מה שאנחנו רוצים לראות במערכת החינוך הישראלית - מורים שהזכירו לכולנו ש"מורה לחיים" זו לא סתם סיסמה.
במעמד הראיונות האישיים רואיינו 50 המועמדים לתואר "המורה של המדינה" על ידי אנשי חינוך בגמלאות ועיתונאי "ידיעות אחרונות" ו-ynet. המורים הנרגשים סיפרו את סיפוריהם האישיים והרחיבו על הדרך שבה הם רואים את תפקידם בהוראה. קל היה לראות איך כל אחד ואחת פועלים מתוך תחושות שליחות ומסירות לתפקיד ומתוך אמונה עמוקה.
בעקבות הראיונות האישיים ייבחרו מבין 50 המורים 15 מועמדים שיעלו לשלב הבא - ראיון בפני ועדה ציבורית. בתום השלב הזה ייבחרו שישה מורים שיזכו בתואר "המורה של המדינה".
הוועדה הציבורית מורכבת מאישים בכירים בתחומי החינוך, החברה והכלכלה. ואלה הם חברי הוועדה: מרים פרץ, אשת חינוך, כלת פרס ישראל, אמם של סגן אוריאל ורס"ן אלירז פרץ שנפלו בהגנה על המולדת; משה בר סימן טוב, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות; פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל ושרת החינוך לשעבר; בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס; אסנת אלרואי, מזכירת מפעל הפיס; עדי אלטשולר, מייסדת תנועת כנפיים של קרמבו, זיכרון בסלון ובתי הספר המכילים; עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף; שמואל אבואב, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך; רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל כרמל; גבי טייטל, מנכ"ל בנק מסד; דובי אייכנוולד, מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים; סמדר שיר, סופרת ועיתונאית; שרה ישראלי, יו"ר אגף פיתוח מקצועי בהסתדרות המורים; אלון פוטרמן, מנכ"ל תלמ"א וטובה דורפמן, מנכ"לית קרן שטיינברט.
ששת הזוכים יוכרזו במשדר מיוחד שייערך ב-20 במאי ויועבר בשידור חי ב-ynet. כל 15 המועמדים שיגיעו לשלב הגמר יקבלו תעודת הערכה ומחשב נייד מתנתבנק מסד. ששת המורים הזוכים יזכו במסע יוקרתי אל לב החברה הישראלית ומפעלי החינוך הייחודיים שלה, מתנת תלמ"א - תוכנית לאומית למצוינות באנגלית, הממומנת על ידי קרן משפחת שטיינהרדט בישראל וקרן שוסטרמן, וכן, כפי שצוין, הזוכים יקבלו, כל אחד ואחת, מלגה בסך 15 אלף שקל מתנת מפעל הפיס עבור תרומה לקהילה.

הכירו את 40 המורים במסלול המורים הוותיקים שעלו שלב:

2 צפייה בגלריה
המורה של המדינה
המורה של המדינה
המורה של המדינה
(צילום: אביגיל עוזי)

הכירו את 10 המורים במסלול המורים הצעירים שעלו שלב:

2 צפייה בגלריה
(צילום: אביגיל עוזי)
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים