בשיתוף ארגון פתחון לב
פרויקט "הלב בחזית" של ידיעות אחרונות ו'פתחון-לב' ממשיך גם השבוע בעשייה ובסיוע מאסיבי למשפחות הדרום והצפון ולכוחות הביטחון וחיילי צה"ל – בזכות התרומות שלכם.
מתחילת המלחמה, ובזכות כל אחד ואחת מכם שתרמו מכספם למאמץ המלחמתי, סייעו ב'פתחון-לב' לעשרות אלפי חיילים בחזית הדרומית והצפונית, תושבי העוטף המפונים ויישובי הדרום והצפון בלא פחות מאשר 30,000 סלי מזון משפחתיים, 33 טון ציוד, בכללו ציוד טקטי לחיילים, אפודים, מזרנים ועוד, 10,000 ערכות נוטרילון וחיתולים לפעוטות, 3,900 ערכות היגיינה לחיילים ו-7,300 ארוחות מוכנות.
יחד עם זאת, המאמץ המלחמתי עוד לא נגמר והסיוע ממשיך בכל יום. ב'פתחון-לב' מדווחים, כי רבים מהמוצרים הם מוצרים מתכלים (מזון, מוצרי הגיינה ואף ביגוד ולבנים) ובשל כך הסיוע שניתן אינו חד-פעמי. מדובר במשלוחי סלי מזון וציוד הגיינה וטואלטיקה וציוד נוסף מדי שבוע לחיילים והתושבים יישובי הדרום והצפון, כמו גם לאלו שפונו למלונות ברחבי הארץ. מאחר ומדובר במהלך לחימה ארוך טווח, אלו הזקוקים לסיוע מקבלים ליווי מלא לאורך כל הזמן – מכאן הצורך בהמשך הסיוע והתרומות לפרויקט.
על כך ניתן להוסיף אתגרים שאיתם נאלצים להתמודד ב'פתחון-לב' ובכלל ארגוני הסיוע, בהם העלייה הדרסטית במחירי המזון הבסיסיים, שתופסת תאוצה עם התקדמות הלחימה. מנכ"ל 'פתחון-לב', אלי כהן, לקח חלק בדיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת בשבוע שעבר ואמר כי "העלייה במחירי המזון הבסיסיים לא רק שמשפיעה על היקף הסיוע לחיילים, כוחות הביטחון ומשפחות יישובי הדרום והצפון בעת הלחימה, אלא אף פוגעת במשפחות במעגל העוני שמאז תחילת הלחימה נחלשו אף יותר".
3 צפייה בגלריה
פתחון לב - משאיות אספקה - יטבתה
פתחון לב - משאיות אספקה - יטבתה
מחירי המזון עולים, והמשפחות נפגעות
(צילום: ארן דולב)
"קורא מכאן להטיל פיקוח על מוצרי הצריכה הבסיסיים"
"אני וכל עובדי ועובדות ארגון 'פתחון-לב' פועלים בימים אלה נאמנה למען המשפחות החיות בעוני וחיזוק ידם של חיילנו, אנשי הביטחון, תושבי הדרום והצפון וכלל אזרחי מדינת ישראל. יחד עם זאת, אנחנו מתמודדים עם מציאות של עלייה במחירי המזון הבסיסיים, שלא רק שמשפיעה על היקף הסיוע לחיילים, כוחות הביטחון ומשפחות יישובי הדרום והצפון בעת הלחימה, אלא אף פוגעת במשפחות במעגל העוני, שמאז תחילת הלחימה נחלשו אף יותר", אמר כהן בדיון והוסיף כי "עוד לפני שנצטרך כולנו גם להתייחס לשיקומן של משפחות שלמות שאיבדו את כל רכושם, כבר כעת אנחנו נדרשים להביא פתרונות למאות אלפי משפחות במדינת ישראל שחוות מחסור".
כהן קרא להחיל צו פיקוח על מוצרי הצריכה הבסיסיים בעת חירום, והציג בדיון נתונים המראים עליית מחירים משמעותית של לא פחות מ-67% במחיר עדשים, עלייה של כ-28% במחיר בורגול, כ-20% במחיר אפונה יבשה, 42% במחירו של ק"ג אורז, עלייה מטאורית של 74% במחירה של שעועית ודוגמאות רבות נוספות. "אני קורא מכאן להטיל פיקוח על מוצרי הצריכה הבסיסיים, ובכך לאפשר לארגוני הסיוע להביא לתמיכה רחבה, להגיע ליותר משפחות בעת הקשה הזו ולמנוע את כניסתן של משפחות חדשות למעגל העוני".
3 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
אלפי משפחות נכנסות לקו העוני. זה הזמן לעזור להן
(צילום: פוני מסיקה)
דבריו של מנכ"ל הארגון בדיון, הם בבואה של המציאות בשטח. ש', חייל מילואים שפגשו מתנדבי 'פתחון-לב' בשבוע שעבר, כשהביאו ליחידתו ארגזי סיוע, ציוד צבאי וסלי מזון, סיפר כי המצב הכלכלי הוא דאגה נוספת שמפחתו תיאלץ להתמודד איתה.
ש', נשוי ואב לשלוש בנות, מתגורר בצפון הרחוק, ובעל עסק עצמאי בתחום התיירות. אשתו, גם היא בעלת עסק עצמאי, עובדת בתחום החתונות עם איפור ותסרוקות. "העסק קרס והכל נגמר. כמו בתקופת הקורונה פלוס מינוס. יש ביטולים, יש התמודדות כלכלית לא פשוטה, אצלי ואצל אשתי. הכול נעצר", הוא אומר. "עוד מוקדם מדי ולא מדברים עדיין על מה עושים, אבל זה נמצא שם והמחשבות נודדות גם לנושא הכלכלי".
"כולנו צריכים ללמוד מהעשייה של פתחון לב"
כמו שלמה יש מאות אלפי משפחות בישראל שמצבן הכלכלי מדרדר מדי יום עם המשך הלחימה. מנתונים שפרסם משרד העבודה, עולה כי 18% מכוח העבודה בישראל נפגע כלכלית כתוצאה מהמלחמה עם יותר מ-46,000 אלף עובדים פוטרו או הוצאו לחל"ת וכ-760,000 איש המושבתים מעבודה עקב מילואים, פינוי מביתם שבעוטף עזה או היותם הורים לילדים. ומניסיונו של ארגון 'פתחון-לב' ב-25 השנים בהן הוא פועל לשבירת מעגל העוני בישראל, הדרך למעגל העוני יכולה להיות קצרה מאוד עבור משפחות רבות שנמצאות במצב זה כעת.
חברת הכנסת שלי טל מירון (יש עתיד) ביקשה את זכות הדיבור בדיון, ואמרה בדבריה כי כבר החל מהיום הראשון ללחימה הוקם חמ"ל של חברי כנסת, שבאישור היועצת המשפטית של הכנסת, משיגים תרומות מהארץ ומחו"ל לטובת פעילות 'פתחון-לב', עמם נמצאת בקשר.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל פתחון לב אלי כהן
מנכ"ל פתחון לב אלי כהן
"מה שהארגון עשה למען המדינה בשלושה שבועות אי אפשר לכמת"
(צילום פוני מסיקה)
על רקע מחיאות כפיים של חברי הכנסת שנכחו בדיון בוועדה, אמרה מירון כי "מה ש'פתחון-לב', הארגון המופלא הזה, עשה בשלושת השבועות האחרונים למען מדינת ישראל, אי אפשר לכמת בשום צורה. משאיות על משאיות על משאיות של מזון, של ציוד לאזרחים, לחיילים, למילואימניקים, לכל צורך שהוא, הבן אדם הזה עשה (אלי כהן), באמת, אין לי מלים להודות לו על מה שהוא עשה למדינת ישראל. לא הייתה בקשה אחת שפניתי אליו ושמעתי לא, קודם כל כן. כולנו צריכים ללמוד מהם ומהצורה שהם עובדים, ואני אומרת את זה כי זו דוגמה מובהקת לעבודה של החברה האזרחית בשלושה שבועות האחרונים, ההירתמות המופלאה שלהם, ולשיתוף פעולה בין הכנסת משרדי הממשלה עם ארגון כמו 'פתחון-לב'".

בשיתוף ארגון פתחון לב
פורסם לראשונה: 09:29, 06.11.23