בשיתוף שופרסל
"כשאמא שלי העירה אותי ואמרה לי שמחבלים השתלטו על תחנת המשטרה בשדרות אמרתי לה שהיא חולמת", משתפת בכאב קרן סבג על אותה שבת ארורה של ה-7 באוקטובר. סבג, תושבת שדרות, עובדת כמנהלת סניף "שופרסל דיל" בעיר. "כמו בכל מבצע שלחתי מיד את הילדים שלי לאילת יחד עם בעלי. אני עובדת בסניף בשדרות כבר 20 שנה וברור לי תמיד שאני נשארת".
במקביל לחיילים וצוותי הרפואה, עובדים רבים מרחבי הארץ ממשיכים לתת שירות חיוני כשחלקם נמצאים עדיין בחזית. על אף שמשפחות של עובדים ספגו אבדות, חלקם פונו מיישובי הדרום והצפון ואחרים גויסו למילואים – עובדי שופרסל בסניפים ובאונליין נחושים למלא את המדפים ולספק את הסחורה בזמן. הם מבינים שזהו צו השעה ורק ככה נשמור על העורף חזק.
6 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
קרן סבג: ״העובדים והלקוחות הם הנשמה שלי״
(שופרסל)
בשונה ממבצעים קודמים, בפעם הזו – להישאר בשדרות לא היה ברור בכלל. "נשארתי פה עם העובדים האלופים והמסורים כי היה לנו חשוב לדאוג שיהיה לתושבי שדרות איפה ומה לקנות, כדי שהתושבים יוכלו להתארגן. מטרנות, טיטולים, מזון, מים. יש לנו מאבטחים כדי שגם העובדים שבאו יהיו בטוחים. חלק מהעובדים עזבו את העיר או נפגעו והייתה לנו אפילו פגיעה מחוץ לסניף. לאט לאט התחילו להגיע לפה עוד ועוד משאיות עם מוצרי מזון והגיעו לסייע עובדים מסניפים אחרים".
ההתחלה הייתה קשה מאוד. "בכל כמה דקות הייתה אזעקה, רצנו לממ"ד ופיצוץ", מספרת סבג שחולמת על ימים טובים יותר, "למרות זאת, אני נמצאת בסניף כל הזמן כי אני מרגישה שזו האחריות שלי. העובדים והלקוחות הם הנשמה שלי".
6 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
ניר איבגי: "אנחנו באים ונרתמים, אז בעזרת השם ננצח"
(שופרסל)
"דואגים גם לאוזן קשבת"
בשבועות הראשונים למלחמה לא היה יום שחלף מבלי שתהיה באשדוד אזעקה. בעיר, שספגה מספר פגיעות ישירות שגרמו לפצועים, תושבים חששו לצאת מביתם ולהגיע לעבודה. למרות המורכבות, הבינו עובדי שופרסל בעיר את החשיבות הרבה בעבודתם – דווקא עכשיו.
"מאז שהתחילה המלחמה, פה בעיר אשדוד ובמיוחד אצלנו גם בסופר, כל העובדים פה עומדים על המשמרות שלהם ובאים בשביל שיהיה לכל הקהל שלנו , שלא יהיה להם חוסר", מספר ניר איבגי, מנהל מחלקת הירקות בשופרסל דיל אשדוד. איבגי, נשוי ואב לארבעה משתף שבכל פעם כשיש אזעקה ישר מגיע הטלפון: "אבא, הכל בסדר?"
"חשוב לי אישית להיות פה ולתת מענה ללקוחות שלנו שכל השנה איתנו", הוא מוסיף, "ועם הרוח הזו שאנחנו באים לעבודה וכולנו נרתמים אז בעזרת השם ננצח את המלחמה ובגדול".
6 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
יעל זרבין: "דואגים ליחס אישי ואוזן קשבת"
(שופרסל)
גם יעל זרבין, אחראית קו קופות בשופרסל שלי אשדוד, משתפת מצידה: "זאת תקופה עם הרבה חששות, הרבה פחדים. ברמה האישית החתן שלי במילואים אנחנו דואגים לו וחוששים לו. למרות שהראש שלי שם, אנחנו נותנים מענה רציף ללקוחות ודואגים שיהיה את הסחורות על המדפים, דואגים ליחס אישי ללקוחות ואוזן קשבת".

6 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
ממשיכים לתת שירות בסניף בשדרות
(שופרסל)
"הילדים נמצאים בקרית שמונה ואני כאן לתת מענה לכולם"
ולא רק בדרום: גם אתי שחורי, מנהלת "שופרסל דיל מצודות" בקריית שמונה ותושבת העיר לא מתפנה מבחירה - כדי להמשיך ולספק שירות חיוני: "אני כאן מתוך רצון להמשיך ולשרת את התושבים שלנו. נולדתי בקרית שמונה ועברתי לא מעט מלחמות ומבצעים, והיה לי ברור שאני לא הולכת לשום מקום. הילדים שלי מפונים, אני מצטרפת אליהם בסופי שבוע. ביתר השבוע אנחנו משרתים את הלקוחות, נשארים כאן בכל מצב".
6 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
אתי שחורי: "הילדים שלי מפונים, אני כאן לשרת את התושבים שלנו"
(שופרסל)
"יש באזור שלנו המון חיילים", היא מספרת. "אנחנו דואגים לכל מה שהם צריכים, עם עזרה פנטסטית של שופרסל שנותנים לנו את כל הכלים. אם יש דברים שאין לנו בימים האלה - אם יש צורך, נוסעים לסניפים סמוכים. אני כל כך ותיקה כאן, מכירה את האנשים בשמות. אם יש אנשים מבוגרים שנשארו כאן אני דואגת להתקשר ולדאוג שלא חסר להם שום דבר".
6 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
עובדי שופרסל בימי המלחמה
לודמילה אנטונצ'קו: "אני פה בשביל הלקוחות"
(שופרסל)
לודמילה אנטונצ'קו, מנהלת סניף שופרסל דיל בקצרין, משתפת: "אנחנו בתקופה לא פשוטה, אנחנו עכשיו במלחמה. הראש עם הילדים, עם אמא שהם נמצאים בקרית שמונה. הגרוש שלי נמצא עכשיו בעזה ואני פה בשביל הלקוחות של שופרסל. לתת מענה לכולם ולתת עזרה כמה שיותר. אנחנו ממלאים את המדפים, אנחנו נותנים מענה במחלקות, אנחנו עושים את הכל כי אנחנו עם ישראל. אנחנו אחד, אנחנו חזקים ואין לנו ארץ אחרת".
בשיתוף שופרסל