בשיתוף ארגון פתחון לב
ישראל דניאלי, תושב שדרות בן ה-67, הוא אחד ממאות הישראלים שפנו בשבוע האחרון, ויצר קשר עם המוקד "זכות בקלות" מבית פתחון לב בשיתוף בנק הפועלים, בבקשה לסיוע ממקום מושבו במלון בים המלח, אליו הוא ומשפחתו פונו.
"אני ואחד הבנים, בן 33, היינו בבית ב-7.10, אשתי הייתה בבית חולים. בשעה 6:30 בבוקר התחלנו לשמוע אזעקות צבע אדום. אנחנו כבר מורגלים לטילים ורקטות, במשך שנים הם נופלים סביבנו, אלא שהפעם הבן אומר לי 'אבא זה משהו מוזר, הרעשים מבחוץ זה לא טילים'", מספר ישראל.
ישראל ממשיך. "אני שומע צעקות ורואה מבעד לתריסים את המחבלים, שבעה מטרים מהבית שלי. אני מבין ערבית, אחד צועק 'בואו לפה, אללה אכבר'. הם היו עם מאגים, עם RPG, מיד כשראיתי אותם הגפנו את התריסים ונכנסנו לממ"ד. היינו שלושה ימים בממ"ד, אני והבן, בלי לצאת, בלי טלפון".
"אותה חוליה שהייתה ליד הבית שלי נכנסה לתחנת המשטרה"
במשך שנים ישראל התנדב במשטרת שדרות והכיר את כל השוטרים בתחנת המשטרה אליה פרצו המחבלים. "אותה חוליה שהייתה ליד הבית שלי הייתה זו שנכנסה לתחנת המשטרה ורצחה את השוטרים. התנדבתי במשטרה 10 שנים ואני מכיר את כל השוטרים שנרצחו, הם היו חברים שלי", הוא מספר בהתרגשות.
"כיצאנו מהממ"ד הבן קנה לי כמה מצרכים, ולקח מלון לי ולאשתי. אני נסעתי לבי"ח ברזילי, היכן שהייתה מאושפזת והוא נסע ישירות לאילת. חשבתי לחזור לשדרות לקחת עוד כמה דברים אבל הבן אמר לי 'אל תכנס חזרה לשדרות'. בינתיים כשהייתי בברזילי גם התחילו אזעקות, אבל אני המשכתי לשבת, הרגשתי שכבר שום דבר לא מזיז לי, נכנסתי לטראומה קשה", ישראל מספר.
למרות זאת, ישראל מנסה לשמור על אופטימיות. "פניתי למוקד זכות-בקלות בבקשה לסיוע בטראומה, כרגע אני בשיחות עם פסיכולוגים של חוסן שבאים לפה. התחילו איתי תהליך במוקד, הגישו איתי מסמכים לעובדת סוציאלית, עשו לי סדר, הרגיעו ומסייעים לי במיצוי זכויות גם לסיוע נפשי וגם כלכלי", הוא אומר. "אפילו שידכתי אותם לאנשים נוספים שנמצאים איתי במלון וזקוקים גם הם לסיוע".
"פעם אחר פעם ממשיכים להגיע לשטח ומוודאים שלא חסר דבר"
מתנדבי 'פתחון-לב' ממשיכים גם השבוע לחזור למשפחות הזקוקות לסיוע ולחיילים הנמצאים בחזיתות הדרום והצפון. במהלך השבוע הגיעו משאיות הארגון שוב לצאלים ופגשו בתומר קרנר מגבעתיים, שסוגר עם חבריו כבר מעל לחודש בשטח.
בפעם הקודמת, הביאו המתנדבים ליחידה עשרות סלי מזון וארגזי טואלטיקה והיגיינה, אלא שעם הזמן שעבר, חיילי היחידה סיימו את המוצרים ונזקקו למלאי חדש אותו קיבלו כאמור השבוע.
תומר והחיילים פרקו את המשאיות והנגררים מלאי כל טוב, החל ממזרני שטח עבים, ציוד לחורף, מתוקים וסלי מזון יבש, מוצרי יסוד וערכות ייעודיות של מוצרי מקלחת והיגיינה לכל חייל.
"זו כבר לא פעם ראשונה ש'פתחון-לב' אצלנו, פעם אחר פעם מגיעים לשטח ומוודאים שלא חסר דבר. תמיד זמינים, תמיד קשובים לכל מה שאנחנו צריכים, וזה עוזר לנו מאוד", מספר תומר. "אני מאוד מתגעגע לשגרה, זה הדבר שהכי חסר לי. שהדברים יחזרו להיות כפי שהיו".
3 צפייה בגלריה
פתחון לב - תרומות לחיילים
פתחון לב - תרומות לחיילים
פתחון לב - תרומות לחיילים
(צילום: פוני מסיקה)
מיהודי אמריקה באהבה: "זו זכות לקחת חלק פעיל במאמץ לטובת צרכי החירום בישראל"
מאז תחילת הלחימה נרתמו איגוד הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), שכולל את הפדרציות היהודיות בארה"ב וקנדה, ובייחוד הפדרציה היהודית של שיקגו (JUFC), לסייע למדינת ישראל דרך שיתוף פעולה עם ארגון 'פתחון-לב'. במסגרת זו תרמו הפדרציות מענקי תמיכה משמעותיים המיועדים לסיוע הומניטרי בסלי מזון וציוד עבור המשפחות המפונות ותמיכה במערך התמיכה בנפגעי המלחמה, משפחות צעירות עם ילדים ותינוקות וחיזוק העורף החברתי בזמן המלחמה.
3 צפייה בגלריה
הפדרציה היהודית בשיקגו
הפדרציה היהודית בשיקגו
יהודי אמריקה למען החטופים ונפגעי הטבח
(באדיבות הפדרציה היהודית בשיקגו)
סיוע הפדרציות לארגון כעת, הוא המשך ישיר לשיתוף פעולה אסטרטגי של הפדרציות היהודיות עם ארגון פתחון-לב בימות שגרה, שהחל כבר לפני כשנה וחצי, במסגרתו התקיימה תמיכה בעולים ופליטי המלחמה מאוקראינה שהגיעו לישראל וטופלו במרכזי הסיוע ההומניטרי של פתחון-לב. כמו כן, בסיוע ממוקד למשפחות נזקקות בקרית-גת, לכיש ושפיר, אזור השותפות של פדרציית שיקגו, ותמיכה באוכלוסיות קשישים ושורדי שואה ברחבי הארץ.
ב'פתחון -לב' ציינו כי לשותפות עם הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה חשיבות עליונה, הן בסיוע ותמיכה קריטית לחברה הישראלית ובמימוש החזון של פתחון-לב לשבירת מעגל העוני הבין-דורי, וכמובן בימים אלו בעמידה האיתנה של הפדרציות לצד ישראל כעם אחד. בארגון הודו לפדרציות על העמידה יחד במאמץ לחיזוק מדינת ישראל ובחיזוק החברה הישראלית.
3 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
עופר בבלי: "זו זכות לקחת חלק פעיל במאמץ הגדול הזה"
"הפדרציה היהודית של שיקגו שמחה על השותפות עם 'פתחון-לב' בפעילות המשמעותית של הארגון במבצע 'חרבות ברזל'", אומר עופר בבלי, מנכ"ל המשרד הישראלי, הפדרציה היהודית של שיקגו. "כארגון בעל ניסיון רב ומוניטין, התומך במאות אלפי ישראלים בעת שגרה, 'פתחון-לב' פועל במערכת יעילה ומקצועית על מנת לסייע לזקוקים לכך גם בימות מלחמה. הודות להם, מוענק סיוע לצרכים מידיים וארוכי טווח, המשפרים את חייהם של ישראלים רבים. עבור הקהילה היהודית של שיקגו, זו זכות לקחת חלק פעיל במאמץ הגדול הזה, כחלק מ-16 מיליוני דולרים שכבר הוקצו משיקגו לטובת צרכי החירום בישראל.

בשיתוף ארגון פתחון לב
פורסם לראשונה: 11:54, 15.11.23