בשיתוף אסם-נסטלה
גם טרם פרוץ המלחמה, הרבה לפני אותה השבת השחורה שהובילה ל"חרבות ברזל", שדרות ויישובי העוטף המשיכו לקיים שגרה בתנאים לא פשוטים. בין האזעקות, הריצות למרחבים מוגנים והטילים - היו גם חיי פנאי, עסקים שפועלים וכמובן גם מפעלים חיוניים שמהווים עוגן של ממש. בשדרות, מפעל אסם נסטלה הוא כזה - עם 520 עובדים ו-50,000 טונות מזון שמיוצרות מדי שנה.
2 צפייה בגלריה
סיור משפיענים במפעל אסם-נסטלה בשדרות
סיור משפיענים במפעל אסם-נסטלה בשדרות
סיור משפיענים במפעל אסם-נסטלה בשדרות
(צילום: אסף מגל)
מפתיתים ועד לקטשופ
מפעל אסם-נסטלה בשדרות נוסד בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת, הגדול מבין חמשת מפעלי החברה בישראל. עד שנרכש, היה שייך לחברת "פרומין" והוקדש לייצור אטריות - אך עם הרכישה הפך למפעל מתקדם, עם 3 מחלקות שמפיקות מוצרים שאף מזווה לא שלם בלעדיהן: מפתיתים ושקדי מרק ועד לאינסטנט פודינג, קטשופ ורטבים לבישול.
כמעט חודשיים מאז אירועי השבעה באוקטובר, מפעל אסם שדרות עובד במרץ וממשיך לעבוד ללא הפסקה גם תחת מתקפות הטילים ועם מצבת כוח אדם לא מלאה. מהשבוע השני ללחימה, אחרי ההלם הראשוני שתקף את כולנו - המפעל פתח את שעריו למען העובדים, ובעיקר כדי שמוצרי יסוד חשובים יהיו זמינים על המדפים. ליאת קידר- פייגין, מנכ"לית חטיבת המזון באסם נסטלה: "אסם נסטלה היא חלק בלתי נפרד מהעיר שדרות ואנו יודעים כי יש לנו מחויבות אמיתית לתושבי העיר. מפעל אסם שדרות קיים כבר קרוב ל-45 שנים בעיר ומרבית מעובדי המפעל הינם תושבי העיר וסביבתה".
2 צפייה בגלריה
סיור משפיענים במפעל אסם-נסטלה בשדרות
סיור משפיענים במפעל אסם-נסטלה בשדרות
סיור משפיענים במפעל אסם-נסטלה בשדרות
(צילום: אסף מגל)
ממשיכים לייצר גם בתוך הכאב והטראומה
בטבח האכזרי של ה-7 לאוקטובר, עובדי המפעל איבדו את אחד מחבריהם לעבודה, מאיר אלחרר ז"ל, שנרצח עם אשתו, ליז, בחולית. עובדים אחרים חוו את הטראומה מקרוב כשקרובי משפחותיהם נפגעו, נרצחו ונחטפו. כיוון שלא מעט מעובדי המפעל פונו מבתיהם, אסם דאגה לסייע לעובדים ובני משפחותיהם שרצו לחזור לעבודה ושכרה להם דירות, חדרים בבתי מלון במקומות סמוכים ורכבים שיוכלו להגיע לקווי הייצור.
בנוסף, קבוצת אסם נסטלה הקימה קרן לתמיכה בתושבי העיר שדרות בהיקף של מיליוני שקלים. מנכ"ל קבוצת "אסם נסטלה": "ליבנו עם המשפחות והתושבים היקרים, שנפגעו פגיעה קשה במתקפת הטרור הרצחנית בשבעה באוקטובר. בחרנו להקים את הקרן שתסייע ישירות לדור הצעיר שנפגע מהאירועים הללו בצורה משמעותית. הקמת הקרן תצמיח את הדור הצעיר בשדרות ובד בבד, תחזק את התעשייה הישראלית בכלל ובעיר שדרות בפרט".
צילום: אסף מגל | הפקה: ניצן כהן
"הייצור הזה - מסר שאנחנו פה כדי להישאר"
עד השבעה לאוקטובר, במשך 45 שנות קיום המפעל, הוא מעולם לא הפסיק את העבודה שלו. מאחר והמחבלים היו על הקרקע, ביומיים הראשונים ללחימה הכניסה הייתה אסורה. ביום השלישי, היום ומדובר במפעל מזון לשעת חירום, בתום וידוא שהעיר מטוהרת ממחבלים - הוא נפתח מחדש.
לפני שבוע סיירת משפיענים הייתה במפעל, והתרגשה לראות שגם הטרור לא מצליח לעצור את המכונות והעובדים מלהתגייס ל"צו 8" של ממש ולדאוג לקהל הרחב. משפיענית הרשת אורטל עמר: "אני שמחה שהגעתי לכאן. זה עושה לי טוב לראות שהמפעל הזה עובד, שיש פה חיים. שאנשים עובדים. אנחנו צריכים להמשיך לייצר כאן בארץ ולתת עבודה לאנשים בארץ". צח סימון, בעל הבלוג "אמאל'ה אני אבא": "מעבר לזה שזה חיוני - הייצור הזה הוא מסר שאנחנו פה להישאר והמנגינה הזאת, אי אפשר להפסיק אותה".
בשיתוף אסם-נסטלה

פורסם לראשונה: 07:00, 25.12.23