למסע החיים אנחנו יוצאים עם תרמיל שמכיל את כל מה שהבאנו איתנו מחיים קודמים, את מה שלמדנו בילדות מההורים, ולזה מתווסף כל מה שלימדנו את עצמנו במהלך השנים.
מה שהבאנו מחיים קודמים נראה, בין היתר, בטביעות האצבעות, ואם תסתכלו בכף ידו של תינוק שרק נולד גם תוכלו לראות את הקווים שמתארים את הרקע שלו ואת הפוטנציאל שמתחיל להתגלות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ממבט על טביעות האצבע שלכם ממש מקרוב, תראו שהן מכילות צורות שונות. צורות של לולאה, או מערבולת, או קשת או שילוב שלהם. טביעות האצבע הן ה-DNA של הנשמה ואחרי שהן נוצרות בגיל 3-4 חודשים ברחם האם, הן לא משתנות לעולם.
טביעות האצבע מספרות סיפור.
הן מספרות סיפור על המטען האישי שאתם מביאים אתכם לעולם, הכלים והיכולות המולדות, אבל גם הנושאים שעליכם לעבוד עליהם במהלך החיים הנוכחיים. לדוגמה, טביעת האצבע תוכל לגלות אם הגעתם עם יכולות מנהיגות, אבל עם חסך בלקיחת אחריות. האם יש לכם יכולת יצירתית, אבל מצד שני פחד להיכשל, ועוד ועוד.
מטרת המסע היא לנצל עד תום את הכלים האישיותיים ולתקן את השיעורים האישיים. מימוש הייעוד הוא לעשות את מה שבאנו לעשות, ללמוד ולתקן תוך כדי שימוש בכל היכולות.
טביעות האצבע לא משתנות לעולם כי הן מהוות את מהות גרעין הנשמה. אבל כפות הידיים עצמן יכולות להשתנות ככל שאנחנו מוסיפים עוד כלים חדשים לתרמיל שלנו, ככל שאנחנו משתפרים ומשפרים את מי שאנחנו, וגם, אם סטינו מהדרך ולא למדנו מהטעויות, גם זה יירשם בכפות הידיים.
כולנו רוצים לדעת מה יהיה. מסקרן אותנו לגלות מה כתוב לנו בגורל על עתידנו, על יכולותינו, על מה נעשה כשנהיה גדולים ומתי נתחתן, על האושר והעושר שיבואו, או שלא, על העתיד שרשום בכוכבים, בקפה, בקלפים, ובכף היד.
המרגש ביותר לעניות דעתי, הוא לא לשמוע מה יהיה, אלא הידיעה שיש בידינו את היכולת לעצב את דרכינו ואת גורלנו מחדש על ידי שינוי במיקוד שלנו, ההרגלים והחשיבה.
כדי להוכיח לכם שהשינוי אפשרי, אני רוצה לשתף אותכם בסיפורה של כ.א ואיך קווי ידיה השתנו במהלך ה-7 השנים האחרונות.
5 צפייה בגלריה
לאונרדו דניאל
לאונרדו דניאל
לאונרדו דניאל
(צילום: דני בכר)

על פרשת דרכים: סיפורה של כ.א

במאי 2014 פגשתי את כ.א כשהייתה בת 30, חכמה, בעלת תואר שני, שעבדה בעבודה פקידותית בחברה בינלאומית. במהלך המפגש לקחתי הדפס של דיו של כפות ידיה ובחנתי את הנתונים הכירולוגים שלה שהעידו שמדובר בבחורה חכמה, מלח הארץ, שמחפשת שלווה פנימית, קצת חסרת הערכה עצמית ומפחדת לצאת מאזור הנוחות שלה ולקחת סיכונים. נושא הזוגיות היה נושא מרכזי שרצתה לפתור כדי למצוא זוגיות שתהיה טובה לה.
אחרי שבחנתי את כפות ידיה אמרתי לה "תיסעי לארצות הברית". "אבל תיסעי לבד. תלכי לטיול, תתרחקי מאזור הנוחות שלך ותתגברי על החששות ופשוט תתנסי במשהו שעוד לא התנסית." ראיתי בכפות ידיה שזה יהיה הצעד הנכון שיעזור לה להיפתח ולמשוך את המציאות שהיא מחפשת. למה דווקא ארה"ב? לא יודע. זה מה שראיתי שיהיה לה נכון. לא ראיתי את העתיד. ראיתי את הצורך שלה להתפתח לכיוונים אחרים ולקחת אחריות וסיכונים גדולים יותר.
כ.א הסתכלה עלי כאילו שהצעתי לה להצטרף לג'ף בזוס לטיסה שיוצאת לחלל. היא אף פעם לא יצאה מהארץ לבדה, והמחשבה לעשות טיול למקום כל כך רחוק בלי ליווי צמוד של חברה או בני משפחה ניראה לה בלתי אפשרי על גבול הדמיוני.
שנה או שנתיים לאחר אותה פגישה, כ.א הגיעה אלי למספר מפגשי אימון אישי כדי לעשות תהליך של העצמה אישית על מנת לפרוץ דרך בכל תחומי חייה. עשינו עבודה ולאחר סיום התהליך היא המשיכה בדרכה.
לפני מספר שבועות, הטלפון צלצל ומעבר לקו הייתה כ.א. כמעט בדיוק 7 שנים אחרי פגישת האבחון הראשונה.
"אני נמצאת בפרשת דרכים זוגית והייתי רוצה לבוא להתייעץ איתך". הופתעתי מאוד לשמוע ממנה אחרי זמן רב, ומאוד שמחתי שיצרה קשר.
"מה מביא אותך שוב אלי אחרי כל כך הרבה זמן?" שאלתי אותה. "כל מה שאמרת לי שיקרה - קרה. אני בזוגיות עם בחור מארצות הברית, קיבלתי תפקיד ניהולי בעבודה, ועכשיו אני רוצה לבחון מה לעשות הלאה".
5 צפייה בגלריה
שאיפות עצמיות בדרך למעלה
שאיפות עצמיות בדרך למעלה
לאן לפנות בדרך להגשמה עצמית?
(צילום: shutterstock)
מהדברים שלה אולי יישמע לכם שפשוט פתחתי בקלפים או בכף היד וניבאתי לה את העתיד המזהיר שהיא מתארת. אז זהו שלא. "ניבאתי" לה שאם היא תעשה עבודה ותיישם את מה שתרגלנו במהלך פגישות האימון, אז החיים שלה יכולים להשתנות.
קבענו לאחד מימי השישי כמה שבועות אחרי. בפגישה סיפרה על הבחור המקסים שפגשה בארצות הברית, על התפקיד הניהולי החדש שלה בעבודה, ועל הלבטים שלה לקראת ההחלטה לגבי אותה זוגיות שכרגע היא בשלט רחוק בגלל אילוצי המצב.
בחנתי שוב את כפות ידיה כאילו זאת הייתה הפעם הראשונה. לקחתי הדפס של דיו, וכשהשוויתי את הדפסי הדיו של שנת 2014 עם הדפס כפות ידיה של יולי 2021 נדהמתי לראות את השינוי המדהים שעברה לטובה.
רק לעיתים רחוקות יוצא לנו לפגוש שוב מטופלים או מאומנים אחרי שנים רבות מאז שדרכינו נפרדו, וזאת הייתה הזדמנות נהדרת להיווכח שכשהאדם משתנה, השינוי מתבטא בכפות הידיים שלו בצורה חד משמעית.
למי שלא בקיא ברזי הכירולוגיה, השינויים שאציג בהמשך בהדפסי כפות ידיה של כ.א עלולים להיראות מקריים, או סתם סימנים חסרי חשיבות על הדף. אבל הם לא מקריים והם מתארים שינוי משמעותי ברמה האישיותית והרגשית שלה.
והנה מספר שינויים שמשקפים את ההתפתחות האישית שעברה כ.א ב-7 השנים האחרונות.
המספרים להלן מתייחסים למספרים שעל התמונה המצורפת כאן:

5 צפייה בגלריה
כפות ידיה של כ.א 2014-2021
כפות ידיה של כ.א 2014-2021
כפות ידיה של כ.א 2014-2021

1. בשנת 2014 השטח שמתחת לאצבע המורה היה חלק ללא קווים. בשנת 2021 באותו מקום ישנם קווים אופקיים שמתארים התפתחות ביכולות הבינאישיות שלה בתחום הקריירה, יכולת לקלוט אנשים בצורה טובה יותר, יכולת להזדהות טוב יותר עם אנשים ולהבין אותם. שינוי זה השפיע מאוד על היכולת שלה לקבל קידום לתפקיד ניהולי, כי היכולת שלה לייעץ ולכוון אנשים התפתחה מאוד.
2. בשנת 2014 בשטח המסומן שמתחת לאצבע הקמיצה היו פחות קווים לעומת שנת 2021, מה שמתאר שכיום רמת השמחה שלה עם הפנים לעתיד עולה, המיקוד המשפחתי שלה ליצירת משפחה משלה עלה וגם תחומי העניין שלה.
3. האזור המסומן מתחת לזרת, זהו קו הלב. בשנת 2014 היה אי גדול באזור הזה שמתאר קושי רגשי שיכול להקשות על יצירת זוגיות יציבה. בשנת 2021 קו הלב מתחיל להתאחות מה שמלמד על ריפוי רגשי שהיא עברה שמסייע לה מאוד ביכולת שלה להתמסר לאהבה בצורה טובה יותר מבעבר. עדיין יש עבודה לעשות, אבל הכיוון הוא מצוין.
4. בשנת 2014 הקו שהתפצל מקו החיים היה חלש מאוד עד לא קיים. לעומת זאת, בשנת 2021 רואים קו ברור שיוצא מקו החיים לכיוון קו הגורל. קו זה מלמד על מוכנות ורצון גדול יותר להתחלה חדשה במקום אחר , מקום שישלב קריירה וחופש רגשי גדול יותר.
במהלך הפגישה נתתי ל-כ.א טיפים נוספים של מה היא תוכל ליישם מעכשיו כדי להמשיך להתפתח ולהתעצם, ולהביא למיסוד והגשמה של מערכת היחסים שלה ולמצוא את האושר וההגשמה שמגיעים לה.
לסיכום אומר שההתמודדות המשמעותית של חיינו היא לא הקושי להגיע אל היעד. החיים זה לא טיפוס חד פעמי אל האוורסט. זה גם לא התעשרות חד פעמית שמאפשרת לנו להגיע אל היעד של להיות עשירים וחסרי דאגה לכאורה. החיים הם דרך, וזה הקושי האמיתי.
הקושי האמיתי זה להישאר בדרך הנכונה לנו למרות הקשיים, לדבוק בקריאת הנשמה למרות הקולות שמסביב ולזהות מה ממלא אותנו באמת ומה מפריע לנו להיכנס לנתיב הזה, הנתיב שבאנו לכאן בשמו ובשבילו.
באנו לעולם הזה כדי לשנות, להשתנות, להתפתח, ולחוות שלווה שמקורה בידיעה שהכל מתנהל בסדר הנכון ושיש על מי לסמוך.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תמשיכו לחלום ואז לשאול את עצמכם את השאלה הפשוטה, "איך אני צריך/ה להשתנות כדי שאוכל לממש את החלום". וכשתתחילו להשתנות, תסתכלו בכפות הידיים, ואולי תגלו, שגם הן השתנו.
לאונרדו דניאל – מומחה לכירולוגיה אישיותית, אבחונית וטיפולית, סו-ג'וק, NLP, ביופידבק. אבחון-הכוונה-העצמה
פורסם לראשונה: 09:39, 20.07.21