"הפסקתי להאמין שיש דבר כזה אהבת אמת. הייתי גרושה כבר שבע שנים, מתוכן במשך ארבע שנים הייתי בזוגיות שאפילו כללה מגורים משותפים, אבל היא לא היתה טובה או בריאה, ואחרי שהקשר נגמר, החלטתי שאני לא רוצה יותר כלום. התחלתי להאמין שלעולם לא אכיר מישהו שבאמת מתאים לאופי שלי. הבנתי שאני רק רוצה לבד ועדיף שאהיה בשקט שלי עם שלוש הבנות שלי, וזהו", משתפת עינת (51) מפתח תקווה, שהתגרשה אחרי 25 שנות נישואים ושלוש בנות. "חצי שנה אחרי ההפסקה הזאת, שכנעתי את עצמי שבכל זאת צריך לנסות. אז הורדתי אפליקציית היכרויות, מתוך הבנה ששם יש הכי הרבה אופציות להכיר, ומיד מצאתי את אהבת חיי".
תסבירי. "בכל פעם אני צובטת את עצמי מחדש כדי להבין שזה אמיתי. עומר היה הדייט הראשון שיצאתי אליו. דיברנו מעט בטלפון לפני שנפגשנו בבית קפה בהרצליה, בהמלצת הבת הגדולה שלי. באתי עם אפס ציפיות רק כדי לעשות 'וי' על הדייט ולהוכיח לעצמי שהנה, ניסיתי, ואז הוא הגיע, הסתכלתי עליו וקלטתי שהוא הגבר הכי יפה שראיתי בחיים שלי. הייתי המומה, אבל מה שהכי הרשים אותי היה שאחרי חמש דקות ביחד, עוד לפני שהזמנו משהו, הוא שאל אותי אם אני שמאלית.
"הייתי בשוק שהוא ראה את זה, הרי עוד לא החזקתי אפילו תפריט ביד כדי שהוא יזהה שיד שמאל היא הדומיננטית שלי. הבנתי שיש לי פה עסק עם מישהו שרואה אותי. זה משהו שלא חוויתי בעבר. ישבנו יחד שלוש שעות שזה היה מדהים ומפליא ממש, קשקשנו, והבנו שיש לנו תחביבים משותפים. יצאתי עם פרפרים בבטן ושיר בלב, לא הרגשתי את זה מעולם. הבנות שלי חיכו לי שלושתן על הספה בסלון ושאלו איך היה. הן ידעו שאני לא יוצאת לדייטים. סיפרתי להן שהיה מדהים. הן שאלו אותי אם אני חושבת שתהיה עוד פעם, ועניתי שאני מאוד מקווה שכן".
"הבנתי שיש לי פה עסק עם מישהו שרואה אותי. יצאתי עם פרפרים בבטן ושיר בלב. הבנות שלי חיכו לי על הספה בסלון ושאלו איך היה. הן ידעו שאני לא יוצאת לדייטים. סיפרתי להן שהיה מדהים. הן שאלו אותי אם אני חושבת שתהיה עוד פעם, ועניתי שאני מאוד מקווה שכן"
איך הקשר התקדם? "די באיטיות בהתחלה. עומר לא ידע מה הקצב שלי, אבל הוא חיזר מהרגע הראשון והוא לא מפסיק עד עצם היום הזה. מכיוון שבאתי מאוד סקפטית, בשלב מסוים אפילו שמתי ברקס. עומר אמר לי שזה בסדר לקחת את זה בקצב שלי, אבל ביקש שלא אמשוך אותו סתם אם אני לא מעוניינת. הוא הציף לי את השאלה מה אני באמת רוצה".
4 צפייה בגלריה
עומר ועינת
עומר ועינת
עומר ועינת. "עומר ביקש שלא אמשוך אותו סתם אם אני לא מעוניינת"
(צילום: אלבום פרטי)
מה באמת רצית? "הבנתי שאני רוצה לתת לזה סיכוי אמיתי, כי אהבתי את מה שראיתי וזה היה שונה מכל מה שהכרתי בעבר. הכול איתו שונה. הוא הכי גבר בעולם והכי רגיש. בדרך השקטה והצ'רמרית שלו הוא נכנס לכל המשפחה שלי ללב וכבש את כולנו. האישיות שלו, החדות והיופי הן כל מה שחיפשתי. גם ההתאמה בינינו הייתה מטורפת מהרגע הראשון. בסוף באמת זכיתי בפיס. חבל לי שזה הגיע רק בגיל 49, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא".

"בדייט השלישי שלנו שאלו אותנו כמה שנים אנחנו ביחד"

עומר קופרמן, איש שירות במרכז שירות של רכבים ומאמן כושר, היה נשוי במשך 20 שנה בפרק א' שלו, נישואים שבמהלכם נולדו לו שני ילדים. אחרי גירושיו הוא נכנס מהר מאוד לקשר בן שנתיים וחצי. "לא היתה בינינו איזו התאמה מיוחדת, פשוט הייתי מסונוור מהרצון להיות בזוגיות. אחרי הפרידה יצאתי לדייטים, אבל לא האמנתי שאמצא מישהי שארצה להישאר איתה לאורך שנים. עברה חצי שנה ופגשתי את עינת. כמאמר הקלישאה, פשוט נפלתי ברשתה ונכבשתי בקסמיה.
"היא הבחורה הכי סקסית שפגשתי, היא מאוד חדה ורגישה, ולמדתי המון מהבהירות שלה. אני מרגיש שהאופי שלי השתנה לטובה מאז שאני עם עינת, והביטחון העצמי מאוד השתפר. אנחנו מצליחים להוציא את הטוב האחד מהשנייה. מעולם לא הרגשתי שאוהבים ודואגים לי ככה. זה מרגיש לי ממש כמו לחוות אהבה ראשונה. אני שואל את עינת כמה פעמים בשבוע, איך זה שהיא לא הייתה בחיים שלי קודם. כבר בדייט השלישי שלנו שאלו אותנו כמה שנים אנחנו ביחד. בפעם אחרת רוכב אופנוע שעמד לידנו בפקק, אמר שמזהים את האהבה שיש בינינו ומוכר גלידריה אמר שאנחנו כמו שתי ציפורי אהבה".
"כבר בדייט השלישי שלנו שאלו אותנו כמה שנים אנחנו ביחד. בפעם אחרת רוכב אופנוע שעמד לידנו בפקק, אמר שמזהים את האהבה שיש בינינו, ומוכר גלידריה אמר שאנחנו נראים כמו שתי ציפורי אהבה"
עינת, אז למה היססת בעצם? "פחדתי. לא רציתי להתאכזב ולקחת שוב את הסיכון, אבל גם לא רציתי להפסיד את עומר. הרי אם זה לא היה הולך בינינו, המשמעות הייתה פרידה. גם לא הכרתי אותו מספיק כדי לנחש איך הבת הקטנה שלי תקבל אותו. חששתי שזה לא יתאים לה. עומר לעומתי רצה לעבור לגור ביחד מאוד מהר. הוא ידע מה הוא מביא איתו. עם הזמן אמרתי לעצמי שזה אדם אחר ושזה לא הוגן לעשות השוואה לקשר הקודם או להשליך על הקשר החדש את הטראומות שלי. הבנתי שכשאני עושה את זה אני רק הורסת לעצמי והחלטתי לקחת את הסיכון. בו זמנית שאלתי את עצמי מתי זה יתפוצץ. חיכיתי שיקרה משהו שיאשר שצדקתי, אבל זה לא קרה.
"מדי יום אני אומרת לעומר תודה שהוא לימד אותי מהי אהבת אמת, ואני תכף בת 52. לפניו איבדתי אמון בגברים, הייתי חסרת סבלנות לדבר הזה. עומר לימד אותי לשחרר את כל הברקסים והמגננות שהיו לי, וידע להרגיע אותי שהוא לא הולך לשום מקום. יש לו אינטליגנציה רגשית מדהימה, הוא קולט מצבים ואט-אט גם הבת שלי הורידה את החומות והחששות. היום היא מחוברת לעומר באופן מיוחד מאוד. אם היא צריכה משהו, היא מתקשרת אליו".
4 צפייה בגלריה
עומר ועינת
עומר ועינת
עינת ועומר. "מדי יום אני מודה לו על שלימד אותי מהי אהבת אמת"
(צילום: אלבום פרטי)
בכל זאת, מדוע לעבור לגור ביחד? "הבנו שאנחנו לא בנויים לא לראות האחד את השנייה יותר מיומיים. אנחנו אוהבים את הביחד שלנו, וממש קשורים בנפש וזקוקים זה לזו".
עומר: "עינת חששה שהמעבר לגור ביחד יהיה מורכב, אבל ידעתי שזה יהיה בסדר. לא דאגתי שאני נכנס לבית עם עוד ילדה בתמונה. בעיניי, כל הדברים האלה זניחים. אני יודע מה אני מביא. אמרתי לה מראש שאני לא כמו כולם".

"אנחנו מרגישים בדייט מתמשך"

היום עומר ועינת כבר שנתיים ביחד, ולפני שנה השניים נישאו בקפריסין. "אנחנו מרגישים בדייט מתמשך ולא מאמינים שאנחנו בכלל נשואים", הם אומרים.
4 צפייה בגלריה
עומר ועינת
עומר ועינת
עומר ועינת ביום חתונתם. בהתחלה היא אמרה לו שאין מצב שהם יעברו לגור ביחד או יינשאו
(צילום: Aliona Ilic)
איך נראתה ההצעה? "עומר הציע לי נישואים בפרובנס. לא היה לי מושג שזה הולך לקרות. הוא תכנן הכול עם הבנות שלי, סיפר להן ושיתף אותן שזה מה שהולך להיות, והן שמרו את העניין בסוד. הייתי בטוחה שאנחנו נוסעים לפרובנס לכבוד יום ההולדת שלי, ואז באיזה ערוץ נחל מטורף, עם גופייה וכפכפים, באמצע היום, הוא כרע ברך והוציא טבעת. הבנתי מה אני רואה אבל לא הבנתי מה הוא עושה. הטלפון הראשון היה כמובן לבנות. לא ידעתי שהוא כבר שיתף אותן לפני כן. היה להן מאוד חשוב לשמוע ממני שהסכמתי".
דיברתם על זה קודם? "לא, היינו יחד רק ארבעה חודשים. אני זוכרת שאחרי חודש וחצי נסענו על האופנוע, ואז עומר אמר לי, 'אני רוצה להתחתן איתך'. צחקנו על זה אבל זה לא עלה יותר".
איך הייתה החתונה? "מושלמת. התחתנו בקפריסין, ליד הים. אנחנו עושים המון הליכות בים, כך שזה היה הכי טבעי שנתחתן בחוף הים. האירוע היה מאוד מצומצם אבל משמעותי וחלומי. המשפחות שלנו נכחו וזה היה מרגש בצורה שלא ניתן לתאר במילים. אחרי הטקס הלכנו לטברנה מקומית. בניגוד לחתונה הראשונה, הפעם לא קיבלנו מתנות, רק מימנו את כולם".
4 צפייה בגלריה
עומר ועינת
עומר ועינת
עומר ועינת. מרגישים בדייט שאינו נגמר
(צילום: אלבום פרטי)
"אני מאוד מקווה שהסיפור שלי ייתן תקווה לאחרים", מוסיפה עינת. "הייתי במקום הזה שכבר לא האמין שזה אפשרי, באתי סקפטית וחסומה, בכלל לא רציתי זוגיות. אחרי שבועיים עם עומר אמרתי לו שלא עוברים לגור ביחד ולא מתחתנים ומפה אפשר להתקדם. מתברר שאין מה לבוא בהצהרות", היא צוחקת.
"הייתי במקום שכבר לא האמין שזה אפשרי, באתי סקפטית וחסומה, בכלל לא רציתי זוגיות. אחרי שבועיים עם עומר אמרתי לו שלא עוברים לגור ביחד ולא מתחתנים ומפה אפשר להתקדם. מתברר שאין מה לבוא בהצהרות"
מה סוד הקסם של הזוגיות שלכם? "יש בינינו תקשורת מאוד טובה וישירה. לפעמים בזוגיות באים בהאשמות בגלל שטויות או ציפיות כאלה ואחרות. אצלנו זה פשוט לא קיים. זה תרגול של הבנה והכלה". "גם אם יש לא מעט קונפליקטים, אנחנו לומדים האחד את השנייה", מוסיף עומר.
עינת: "גם בפן הפיזי, אנחנו לא יכולים שלא לגעת זה בזו כשאנחנו ביחד, אם זה לתת יד, חיבוק או נשיקה. גם אם אנחנו יושבים לראות סרט בנטפליקס, אנחנו מחזיקים ידיים. זה לא בכוונה כדי להחצין את הזוגיות, זה פשוט קיים. מהצד אפשר להגיד שאנחנו דביקים, ויש מי שמצקצק על זה. אני לגמרי מודעת לכך שהקנאה קיימת, אבל בגילנו זה לא מעניין אותנו יותר. אנחנו לא צריכים להתנצל יותר על זה שטוב לנו. מבחינתי, הלא יאומן קרה. כבר היינו נשואים לאחרים, גידלנו ילדים, עברנו כמה דברים בחיים, העובדה שמצאנו בגילנו התאמה מושלמת זה בגדר נס בעיניי".
אהבה היא נס. "אנחנו אוהבים את אותם דברים, אנחנו מטיילים המון ביחד על האופנוע של עומר וטורפים את החיים. בשבילי, עומר הוא מגשים החלומות הפרטי שלי".