ניקי גולדשטיין, איפה תראה השנה את האירוויזיון? "בבית, עם בן זוגי אייל וחברים".
אומרים שהאירוויזיון עבור הומואים הוא כמו המונדיאל לגברים סטרייטים. למה אנחנו כל כך אוהבות את התחרות? "כי גייז הם אנשים שאוהבים אופנה, מוזיקה, מסיבות גדולות ואירועים שמחים. תוסיף לזה גם שפות זרות ורגעים ביזאריים. ברור שגייז מתחברים לתחרות, אבל גם סטרייטים אוהבים".
ספר לי על רגע אירוויזיון בלתי נשכח מבחינתך. "הזיכרון הראשון שלי הוא מהפעם הראשונה בחיים שראיתי אירוויזיון. זה היה עם ההורים שלי בסלון, בשנה שעפרה חזה כמעט זכתה עם השיר 'חי' בגרמניה. אני גם זוכר שאורנה ומשה דץ הופיעו עם השיר 'כאן' ואבא שלי אמר לי שאוסטריה בחיים לא תיתן לנו 12 נקודות, אבל היא נתנה וזאת הייתה סנסציה מטורפת! בניצחון של נטע עם 'טוי' הייתי כבר ממש שם, בליסבון, עם דורון, וזה היה רגע מטורף שלא אשכח בחיים".

3 צפייה בגלריה
ניקי גולדשטיין
ניקי גולדשטיין
ניקי גולדשטיין. "הפכתי להיות הגרסה הכי טובה של עצמי"
(צילום: אור דנון)

איזה שיר ישראלי לאירוויזיון, מכל הזמנים, אתה הכי אוהב? "'השקט שנשאר' של שירי מימון".
כאיש מקצוע, לאיזה מקום לדעתך תגיע נועה קירל עם "יוניקורן"? "טופ שלוש, לא פחות. השיר מצוין, מתאים בדיוק לתחרות. זה פופ קליט ומעולה. נועה מדהימה, חרוצה, יש לה הכול, כוכבת אמיתית. אני חושב שהתחרות תפתח לה פתח לקריירה באירופה, אולי בינלאומית".
אתה חבר טוב של כותב השיר דורון מדלי, נכון? "כן, דורון הוא חבר מאוד טוב שלי כבר מכיתה א'. הוא גם בן דוד של בן זוגי, אייל. אנחנו כמובן בקשר טוב, בוודאי".
הוצאת השבוע גרסת כיסוי לשירו "יוניקורן". "נכון, איך ששמעתי את השיר בפעם הראשונה מאוד אהבתי את המלודיה שלו והחלטתי להקליט בשביל הפאן והכיף, כדי שאנשים ייהנו. אני כל הזמן מחפש סיבה לשיר. השבוע זה עלה ביוטיוב, בספוטיפיי, באפל מיוזיק, זה גם שוחרר לרדיו".
מדלי שמע את הביצוע שלך לשיר? "כן, הוא מאוד אהב, גם נועה אהבה וגם רוברטו, כולם".

האזינו ל"יוניקורן" של ניקי גולדשטיין


"לא הייתי בארון. מיניות היא דבר מתפתח"

מאז שעלה על בימת להקת הנוער "השכנים של צ'יץ'", בראשית שנות ה-90, גולדשטיין השתתף בעשרות מופעים והצגות, סדרות וסרטים. בשנת 2011 הוא התמודד בקדם אירוויזיון עם השיר "אמריא איתך", ובשנת 2013 התמודד שוב בקדם אירוויזיון, הפעם עם השיר We are One. בשנת 2020 השתתף בעונה השביעית של "הכוכב הבא לאירוויזיון", התקבל לנבחרת אך הודח לאחר מכן.
ניסית לא פעם לייצג את ישראל בתחרות. זו שאיפה רלוונטית מבחינתך? "אני לא עובד בזה או בשביל זה, אבל אם יום אחד תגיע הצעה בעניין, אז אני חושב שאני בהחלט יכול לעמוד במשימה הזאת ולייצג את ישראל על הבמה הגדולה ביותר באירופה. אני מאמין שאני יכול לעמוד במשימה ולהחזיק אותה, בטח ובטח היום".

3 צפייה בגלריה
ניקי גולדשטיין
ניקי גולדשטיין
"אני גאה בכל הכישרונות שלי ויודע שאני טוב בהם". ניקי גולדשטיין
(צילום: אור דנון)

אתה זמר, שחקן וסטנדאפיסט. איזו הגדרה אתה מעדיף? "קומיקאי, אבל גם זמר ושחקן. אני גאה בכל הכישרונות שלי ויודע שאני טוב בהם. פעם אמרו לי שזאת התפזרות ושזה עלול להיות בעוכריי, שאני צריך להתמקד, אבל היום אני מקבל ואוהב את המולטי-טאלנט שבי. אני הרבה דברים, גם אבא, בן זוג, חבר טוב".
"אני לא הייתי בארון כי הייתי נשוי באושר ובאהבה גדולה. מיניות היא דבר מתפתח. יש אנשים שמגלים דברים באמצע החיים וזה בסדר גמור, ולפעמים זה קורה בגלל שהיה משהו שהוא מאוד מודחק. כל אחד מתמודד עם זה אחרת"
על מה אתה עובד בתקופה האחרונה? "סטנד-אפ זה הבייבי שלי והדבר העיקרי. לעמוד שעה מול אנשים ולגרום להם לצחוק זה הכי משמח אותי וזה ממש מרפא. בנוסף, יש לי מופע מחווה לצביקה פיק שבו אני מופיע עם הלהקה המקורית של צביקה, הנגנים וזמרות הליוווי שלו. בשבוע הבא אנחנו מופיעים בזאפה-מידטאון תל אביב. חוץ מזה, אני עובד על תסריט לסדרת טלוויזיה, המבוססת על סיפור החיים שלי ושל אייל בן זוגי".
גם אתה וגם בן זוגך הייתם נשואים קודם לנשים, שניכם ניהלתם אורח חיים הטרוסקסואלי ובהמשך התגרשתם. רק לפני שנה וחצי יצאתם מהארון. "אני לא הייתי בארון כי הייתי נשוי באושר ובאהבה גדולה. מיניות זה דבר מתפתח, יש אנשים שמגלים דברים באמצע החיים וזה בסדר גמור, ולפעמים זה קורה בגלל שהיה משהו שהוא מאוד מודחק. כל אחד מתמודד עם זה אחרת. אני מכיר את אייל 30 שנה ואנחנו בזוגיות כבר שלוש שנים. יש לי שני ילדים, אני אבא מאוד פעיל ומעורב בחיים של הילדים שלי. אייל גם עם שני ילדים במשמורת משותפת, בדיוק כמוני. אנחנו באותה חלוקת ימים מול האימהות, אז כל ארבעת הילדים איתנו באותם זמנים. היינו עכשיו כולם יחד בארצות הברית לטיול בר מצווה".
איך היחסים שלך ושל בן זוגך עם הנשים שמהן נפרדתם? "זה לא תמיד פשוט או קל, אבל בהתחשב במצב היחסים טובים ככל האפשר".

3 צפייה בגלריה
ניקי גולדשטיין ואייל בן זוגו
ניקי גולדשטיין ואייל בן זוגו
אייל וניקי. הימים שלהם עם הילדים חופפים
(צילום: סלפי)

אילו תגובות קיבלתם בעקבות השינוי המשמעותי בחיי שניכם והפרסום שלו? "היו תגובות מגוונות, כאלה וכאלה. קיבלתי המון הודעות של גברים במצב דומה, נשואים או גרושים שהם במצוקה גדולה ולא יודעים מה ואיך לעשות. גם נשים פנו אליי. בכמה מקרים יצא שעניתי ואז ליוויתי אנשים שאני אפילו לא מכיר. ויש כמובן את התגובות של אלו ששופטים, שמדברים מתוך הפחדים שלהם, אנשים שלא באמת מכירים את הסיפור והדמויות, ומרשים לעצמם להגיד דברים לא יפים".
איך השפיעו עליך השינוי והחשיפה? "אני היום במקום מאוד טוב. הפכתי להיות בן אדם יותר טוב, גרסה יותר טובה של עצמי כלפי המשפחה, כלפי הילדים, בעבודה, בהכול".
הקהילה הגאה מותקפת לאחרונה ויש חשש אמיתי לזכויותינו. איך אתה עם זה? "אני לא חושש כי אני מאמין שהחברה הישראלית היא בסופו של דבר חברה דמוקרטית, נאורה וליברלית, למרות הזרמים הקיצוניים שמנסים להשתלט. הליברליזם יגבר על כל אלה. בסופו של דבר, נלמד לחיות האחד עם השני ולקבל האחד את השני, או שלא".
ניקי, אירועי חודש הגאווה מתקרבים. הופעת פעם על בימת הגאווה? "לא, אף פעם לא, אבל אני מאוד אשמח. אם יפנו אליי להנחיה או להופעה, אעשה את זה באהבה גדולה".