בשיתוף HOODIES סינגלס RUN
בימים האלה אני מתכונן לאתגר ה-Badwater, מרוץ אולטרה מרתון מטורף של 217 קילומטרים בחום של 50 מעלות ועם עליות קיצוניות שנחשב הכי קשה בעולם בתחום האולטרא. תוך כדי הריצות הארוכות עובר לי בראש כמו מנהרת זמן סיפור חיי בתוך הריצה כמה מרתון היה נראה לי דבר בלתי אפשרי או מושג ועד לאיפה שאני עומד היום.
3 צפייה בגלריה
שליו ברוש
שליו ברוש
שליו ברוש
(צילום: ג'אן לביא)
ספורט אף פעם לא היה זר לי. עסקתי בספורט רוב חיי. הייתי כדורגלן עד גיל 19 ולא מהסוג העצלן, כזה שמסיים אימון ויוצא ל 10 ק"מ ריצה. גם בצבא הצטיינתי בספורט ולאחר שנתיים יצאתי לקורס מדריכי אימון גופני בווינגייט.

"התחלתי ב-900 מ' הליכה ו-100 מ' ריצה קלה"

לפני 15 שנה חזרתי מחו"ל עם עודף משקל משמעותי. הזמינו אותי לשחק כדורגל בספורטק בת"א. ואני, שזוכר את עצמי כשחקן כדורגל במחלקות הנוער ונבחרות ישראל, הסכמתי מיד. אחרי מספר דקות במשחק עשיתי תנועה לא נכונה, סובבתי את הברך וקרעתי את הרצועה הצולבת.
עברתי ניתוח ושיקום, ובשיחה עם הפיזיותרפיסט הוא הבהיר לי שאני חייב לעשות ספורט ומתיחות כדי להגדיל את טווחי התנועה, כי אחרת - אצלע כל החיים. לקחתי את זה ברצינות והתחלתי אימונים שכללו טווחי תנועה ושילוב של הליכה וריצה.
התחלתי ב-900 מטר הליכה ו-100 מטר ריצה קלה, וככל שהתחזקתי הוספתי מרחקי ריצה והלכתי פחות. מתקדם צעד צעד בזהירות, אבל עם המון נחישות.
לאחר שלושה חודשי אימונים ראיתי מודעה שמרתון תל-אביב חוזר. החלטתי מיד להירשם למקצה 10 ק"מ בפעם הראשונה אחרי הניתוח. רצתי את ה-10 ק"מ וסיימתי בזמן של שעה ועשרים ושלוש דקות – ואפילו לא סיימתי אחרון.
3 צפייה בגלריה
סינגלס ראן
סינגלס ראן
שליו ברוש (במרכז התמונה) בסינגלס ראן 2022
(צילום: צלמי שוונג)
שמחתי כל כך מההישג הזה, ומהעובדה שהברך שלי החזיקה מעמד, שהחלטתי להירשם למרתונים נוספים. כך, הקצב הלך והשתפר ומשם הדרך לחצי מרתון הייתה קצרה. בנקודה הזו החלטתי להיעזר במאמן. הסיבה שהחלטתי לעשות זאת הייתה כי חצי מרתון דורש דברים אחרים: האימונים שונים וצריך להקפיד על תזונה וטכניקה במהלך התחרות. עשיתי שיעורי בית ולמדתי המון על סוגי האימונים שקיימים והחשיבות שלהם בפיתוח הסיבולת וסיבולת לב ריאה. לשמחתי, הלכתי והשתפרתי גם במהירות.

מ-10 ק"מ דרך חצי מרתון – למרתון

הפעם הראשונה שרצתי מרתון הייתה ממש במקרה. הגעתי לראיון עבודה בחברת תקשורת והמראיין שאל אותי אם אני רץ למרחקים ארוכים. מה שנקרא חוק "הרצים השלובים" - רצים מזהים רצים ממרחקים. עניתי לו בגאווה שכן "כבר רצתי חצי מרתון".
הוא סיפר לי שהוא מתכונן למרתון השלישי שלו והייתי בשוק. לא הבנתי איך זה אפשרי בכלל לאדם שהוא לא ספורטאי תחרותי לסיים מרתון שלם. זה היה נראה לי כמו משהו רחוק, בלתי אפשרי ולא בר השגה.
3 צפייה בגלריה
שליו ברוש
שליו ברוש
הפעם הראשונה שרצתי מרתון הייתה ממש במקרה. שליו ברוש
(צילום: באדיבות שליו ברוש)
הראיון המשיך כרגיל ולאחר שבוע קיבלתי טלפון מהבחור שראיין אותי ששאל אותי האם אני מצטרף אליו למרתון ברצלונה? שאלתי אותו האם זה אומר שהוא מקבל אותי לעבודה והוא ענה רק בתנאי שאני מתאמן איתם למרתון. זה מה שנקרא - בוס שמריץ אותך למרחקים ארוכים.
הסכמתי מיד כמובן, התחלתי להתאמן וסיימתי את המרתון בהצלחה. מאז סיימתי עוד 78 מרתונים אולטרה מרתון ביניהם הספרטתלון ו- Badwater.
אני חושב שהדרך הכי טובה להתחיל זה פשוט להצטרף לקבוצת אימון. ככה יש מחויבות להגיע וזה לגמרי עוזר עם השדים וההתמודדויות שיש בתחילת הדרך לפני שבאמת מייצרים מסוגלות ״ריצה״. השיפור הוא מהיר ומיידי ותחושת הסיפוק היא גדולה.
אני מאוד ממליץ להתחיל בהדרגה ממרחקים קצרים של 5 ק"מ ולעלות בהדרגה ככל שתחליטו.
תמיד תזכרו שגם האולטרמרתון הקשה בעולם התחיל מ-100 מטר ריצה.
בשיתוף HOODIES סינגלס RUN
פורסם לראשונה: 14:43, 27.06.23