בשיתוף קפה ג'ו
קפה זה עניין של תרבות, ואם לשפוט לפי הסטוריז הפופולריים שעולים לרשת וריבוי בתי הקפה בארץ ובעולם, התרבות הזו רק מתרחבת וגדלה. "בעבר אנשים הסתפקו בקפה פשוט שאפשר להשיג בסופר מרקט", מספר אופיר קרניצמן, מנכ"ל קפה ג'ו, "והיום כל אחד מתמצא ומכיר את סוגי הקפה – אספרסו, לאטה, קפוצ'ינו וכו', וגם יודע איזה קפה מתאים למצב רוחו הנתון ולכל רגע בחיים. וכן, הרשתות החברתיות גם מכתיבות טרנדים בתחום הקפה, שזה בכלל פותח את התחום לעוד אפיקים".
לפי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות בארץ, הישראלי הממוצע צורך כ-3.5 כוסות ביום. כ-80% מהישראלים הבוגרים, כלומר, כאלה שמעל לגיל 18, שותים לפחות כוס קפה אחת ביום. מתוכם כ-48% שותים בין 2 ל-3 כוסות ביום וכ-34% שותים כמות גדולה מזו. מבוגרים בגילאים 40-65 שותים בממוצע 3.1 כוסות קפה ביום והצעירים צורכים 2.5 כוסות ביום. בנוסף, הגברים שותים קפה יותר מנשים. הגברים צורכים בממוצע 3.2 כוסות ביום ואילו הנשים 2.9 כוסות בממוצע.
2 צפייה בגלריה
*לשימוש הכתבה בלבד*
*לשימוש הכתבה בלבד*
הישראלי הממוצע צורך כ-3.5 כוסות ביום
(צילום: רונן מנגן)
יש מגמות מסוימות בתחום בשנים האחרונות?
"תמיד יש מגמות. למשל, המעבר לצריכת קפה טחון בבית. צעירים יותר ויותר מתמקצעים בעולם הקפה, וקיים מעבר מסוים לפולי קפה במקום קפסולות. הצעירים היום גם מעדיפים קפה חזק יותר עם אחוזי רובוסטה גדולים יותר. ישנם שני זנים עיקריים: הערביקה, שהוא זן איכותי יותר ובעל טעם וחומציות מעודנים והרובוסטה, שמעניק חוזק ועוצמה לקפה. כיום המגמה היא שילוב בין שני הזנים".
יחד עם זאת, אומר קרניצמן, הצעירים מחפשים גם זמינות: "מכונות הקפה הביתיות, הפכו להיות נגישות במחיר וקלות לתפעול, ולא צריך להרחיק כדי ליהנות מקפה איכותי כמו בבית קפה. מעבר לשתיית הקפה כבילוי מועדף, חשוב לחבר'ה הצעירים ליהנות מהקפה שלהם בכל מקום ובכל זמן".
איך קרה שיש מכונות קפה לא רק במשרדים אלא בכל כך הרבה בתים?
"ראינו את השינוי הגדול בקורונה - לפניה כ-30% ממשקי הבית השתמשו במכונות ביתיות. למעלה מ-50% מחזיקים בביתם מכונה כזו או אחרת כיום".
2 צפייה בגלריה
*לשימוש הכתבה בלבד*
*לשימוש הכתבה בלבד*
למעלה מ-50% ממשקי הבית מחזיקים מכונת קפה
(צילום: רונן מנגן)
מה הכי חשוב לצעירים שרוכשים מכונת קפה ביתית?
"לפני הכל, תפעול קל ופשוט, וכמובן שגם המחיר והאיכות נלקחים בחשבון. כמי שבתחום, אני יודע שלא בהכרח מה שהכי יקר, הוא אכן הכי טוב ואיכותי".
אילו דגמים פופולריים נמכרים אצלכם כרגע?
"ישנם שלושה דגמים מובילים והם נמכרים בטווח של 299-399 שקלים למכונה: מכונת הקפסולות PURE, מכונת הקפסולות DELUXE - בעלת בורר טמפרטורה, ודגם DUAL בעל שתי הפיות - לקפה ולמים הרותחים".
למי אתם פונים בעיקר כשאתם מתכננים אסטרטגיה למכונות הקפה שלכם?
"קפה ג'ו הוא מותג מתחדש ומתפתח הפונה לקהל הצעיר של אוהבי קפה. זאת גם הסיבה שבגללה החלטנו לקחת חלק במרוץ האהבה 'הודיס סינגלס ראן', שיתקיים ב-14 בספטמבר ויוזנק ממתחם המגדלור בתל אביב. דרך שפת מותג צעירה ואופי מרענן אנחנו רוצים לחשוף כמה שיותר צרכני קפה צעירים לטעם ולאיכות הקפה שלנו, וללוות אותם בכל רגע"
בשיתוף קפה ג'ו