בשיתוף HOODIES סינגלס RUN
עובדתית כולנו יודעים שלריצה יש מלא יתרונות: היא משפרת את הבריאות הגופנית והנפשית, מספקת זמן מצוין לפרוק לחצים, יוצרת פריצת גבולות אישיים והגעה להישגים חדשים, אפשר דרכה להכיר אנשים וחברים חדשים, היא נמצאה כתורמת לשיפור התקשורת שלנו עם הסביבה, העלאת הבטחון העצמי ועוד רשימה ארוכה של יתרונות.

אז מה עדיין עוצר אותך מלשים נעליים ולצאת לרוץ?

הסיבה העיקרית של רוב האנשים שלא רצים - היא מנטלית.
מה שעוצר אותנו מלצאת לרוץ ולהתחיל – זה הראש. לא הגוף, לא המשקל, לא ה"אין לי נעליים", לא ה"אני לא יודעת לרוץ", לא ה"אני לא בכושר" – הראש.
3 צפייה בגלריה
דביר צוברי
דביר צוברי
דביר צוברי
(צילום: אלבום פרטי)
אבל מה שמשמח בכל הסיפור, שהבעיה היא גם הפתרון. דרך הראש ניתן לצאת לרוץ ולהצליח להשיג את כל היתרונות הרבים שציינתי למעלה.
בראש שלנו יש המון קולות למה לא כדאי לצאת שעוצרות אותנו מלנסות כמו:
• מה יקרה אם אני לא אצליח?
• אני כבר לא אחזור להיות בכושר שהייתי
• אני מפחד\ת להיפצע.
• אני לא יודע\ת איך להתחיל
• רצתי בעבר ולא נהניתי מזה, זה לא בשבילי
אז איך בכל זאת אפשר להתגבר על הקושי המנטלי שמונע ממני להתחיל לרוץ, ולהתחיל לרוץ? ואולי אפילו להצליח להתמיד לאורך זמן.

קבלו כמה שלבים שכשתבצעו אותם, יהיה לכם הרבה יותר קל לרוץ ולהתמיד:

1. רצון – הכל מתחיל מרצון. אי אפשר להכריח בן אדם לרוץ אם הוא לא רוצה. אם הוא רוצה, "יש משחק", אפשר לעזור לו.
2. החלטה – להחליט! להחליט מה? להחליט שאני מוכן לנסות, מוכן לעשות את מה שצריך כדי להצליח. אם תנסה, לא בטוח שתצליח, אבל אם לא תנסה, בטוח לא תצליח.
3. התחייבות – התחייבות למי? התחייבות לסביבה הקרובה, התחייבות למטרה, אולי אפילו לחברים וברשתות, התחייבות שאני מנסה, עושה מאמץ, להשיג מטרה. ההתחייבות יוצרת עבורנו גורם לחץ חיצוני, שבמקרה הזה מיטב איתנו ויכול לוודא שאנחנו מתקדמים בתהליך, שאנחנו מתמידים. כי מי לא מכיר את ההערות של החברים "נו, איך הולך לך?", ברגע שצהרנו לסביבה - אנחנו מחויבים יותר לתהליך. וגם אם לא אצליח, אדע שניסיתי, נתתי צ'אנס נוסף.
4. לשחרר מהתוצאות - בהתחלה אנו נוטים להסתכל על התוצאות, כמה יצא לי, איזה קצב? , איזה מרחק, האם זה טוב או לא... זה לא מעניין! בהתחלה מה שמעניין זה שיצאת לאימון. עצם היציאה כבר ניצחת. תזכרו משפט: "הניסיון הוא הניצחון".
5. לא לעשות השוואות למי שהייתם – את מי זה פוגש? את אותם אנשים שהיו רצים בעבר, אפילו בתוצאות טובות, הפסיקו לתקופה מהסיבות שלהם ועכשיו הם החליטו שהם רוצים לחזור. אבל מה קורה? נוצר פער. הפער הוא בין מה שהם היום, למה שהם זוכרים את עצמם, והפער הזה יוצר תסכול. אני ממליץ לעשות "עדכון גרסה". להבין שמי שאני היום זה מי שאני היום, לא מי שהייתי אז. אבל אם אני אמשיך, אתמיד, אשקיע ואתאמץ (כמו מי שהייתי בעבר) אני אוכל לחזור לאותם קצבים והישגים כמו בעבר. וגם אם לא? אני אהיה יותר טוב ממה שאני עכשיו.
6. הצטרפות לקבוצה או לליווי – אתם לא חייבים לדעת איך להתחיל. אתם יכולים להיעזר באיש מקצוע שעבר את הדרך שאתם רוצים ללכת בה, מניסיונו, לתת לו להוביל אתכם צעד אחרי צעד, שלב אחרי שלב בדרך להצלחה שלכם.
7. סבלנות – אי אפשר להאיץ את התהליך. ריצה זו דרך, זה קשר לטווח ארוך, זה לא משנה שיש בעוד X זמן מירוץ שאתם רוצים להשתתף בו. לכל מרחק (מקצה) יש דרך משלו, לכל אדם רקע וניסיון שונה. ההמלצה שלי היא להיות קשובים לגוף ולהתמסר לתהליך -אל תרדפו אחרי התוצאה.
3 צפייה בגלריה
דביר צוברי
דביר צוברי
דביר צוברי
(צילום: אלבום פרטי)
8. תחגגו הצלחות – יצאתם לאימון, עשיתם את ההכי טוב שלכם (מזכיר: לא משנה כמה זמן\מרחק\קצב יצא בשעון) - תחגגו את זה! התקדמתם, עשיתם עוד צעד, עוד מאמץ בכדי להשתפר ולהיות טובים יותר. החגיגה היא חשובה ותורמת למוטיבציה להמשך הדרך.
בנימה אישית, אני מאמין שכולם יכולים ואפילו צריכים לרוץ. ריצה זה אושר בחינם והיא עשויה לשפר ולשדרג את החיים שלך.
נכון שיש גם צד הישגי ותחרותי, אבל לא חייב, אפשר לאמץ את זה כאורח חיים, כזמן לפגוש חברים, זמן לעצמך להרהר, לשחרר לחצים, להנות מנופים חדשים ולהכיר חברים חדשים.
צאו לרוץ!
מזמין אתכם להצטרף לקבוצות הריצה - מאפס לחמישה קילומטרים, מהיום ועד ליום מירוץ הסינגלס RUN שיתקיים בספטמבר הקרוב. כמו שאמרנו, התחייבות למטרה היא חלק מהכלים שלכם להתחיל לרוץ, נסו את זה.
בשיתוף HOODIES סינגלס RUN
פורסם לראשונה: 12:21, 28.06.23