אמזון ווב סרוויסז (AWS) הודיעה היום (ג') על השקת תשתיות הענן שלה בישראל וזמינותם לציבור. AWS גם פרסמה מחקר השפעה כלכלית המדגיש כי החברה מתכננת להשקיע בישראל עד שנת 2037 סכום מוערך של עד כ-7.2 מיליארד דולרים. ההשקה היא חלק מהזכיה של AWS במכרז הענן של ממשלת ישראל כספקית הענן הראשית שלה. זאת, כחלק מפרויקט "נימבוס", שיספק שירותי ענן לגופי ממשלה ישראליים, לרבות רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות וארגונים במגזר הציבורי, במטרה להניע חדשנות ולקדם שירותים דיגטליים חדשים עבור אזרחי ישראל.
1 צפייה בגלריה
שירותי הענן של אמזון - AWS
שירותי הענן של אמזון - AWS
שירותי הענן של אמזון - AWS
(צילום: shutterstock)
ל- AWS יש 102 אזורי זמינות ב-32 אזורים גיאוגרפיים ברחבי העולם. לאזור הכללי החדש "AWS ישראל (תל אביב)" יש שלושה ״אזורי זמינות״ (Availability Zone), שכל אחד ממוקם רחוק מהאחרים באופן מספק, על מנת לתמוך בהמשכיות העסקית של הלקוחות, ועם זאת קרוב דיו כדי לספק זמני תגובה קצרים.
"ההשקה של AWS בישראל מספקת ללקוחות את היכולת לבנות את היישומים מבוססי טכנולוגיית ענן המתקדמים ביותר ולהשיג את הרמות הגבוהות ביותר של אבטחה, זמינות ועמידות". אמר פרסאד קליאנארמן, סגן נשיא לשירותי תשתיות ב- AWS. "האסטרטגיה של ישראל לקדם חדשנות טכנולוגית, יחד עם שפע הכישרונות שלה, יצרה מרכז עולמי משגשג ליזמים, לממשלות (e-governments) ולעסקים רב-לאומיים. טכנולוגיות הענן היא לב ליבה של כל תוכנית טרסנפורמציה דיגיטלית ו-AWS גאה לתמוך במאמצי ישראל לשפר את שירותי האזרחים לשנים רבות קדימה".
"הקמת האזור של AWS תאפשר לנו להעביר עומסי עבודה ממשלתיים משמעותיים לענן ואנו בטוחים שזה יעזור לנו להאיץ את הטרסנפורמצייה הדיגיטלית במגזר הציבורי, למנף טכנולוגיה להנעת חדשנות בממשלה, לשפר את חווית הלקוח ולקדם את האקוסיסטם הטכנולוגי בישראל", אמר יהלי רוטנברג, החשב הכללי של ישראל.