הבינה המלאכותית זוכה להרבה מאוד כותרות בתקופה האחרונה, אבל בינתיים רובנו בעיקר משתעשעים עמה. הסטארט-אפ הישראלי הקטן TheGist רוצה לשנות את זה באמצעות כלי חדש שאמור לייעל את התפוקה שלכם בעבודה. המוצר שהחברה משיקה היום (ד'), theGist Workspace, מיועד לספק סביבת עבודה מבוססת AI ומותאמת אישית למשימות של העובדים. החברה הוקמה ב-2022 על ידי איתי דרסלר (סמנכ"ל טכנולוגיה), איציק בן-בסט (מנכ"ל) וניר זוהר (מייסד-שותף), וגייסה 7 מיליון דולר בסיבוב פרה-סיד בהובלת הקרנות StageOne Ventures ו-Aleph. לחברה משרדים בתל אביב וניו יורק והיא מונה היום 15 עובדים.
2 צפייה בגלריה
theGist
theGist
צוות theGist. החברה גייסה 7 מיליון דולר
(צילום: יח"צ)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

איציק בן בסט, מייסד-שותף ומנכ"ל theGist: "צוות המייסדים שלנו מאמין בציטוט של לאונרדו דה וינצ'י - 'פשטות היא התחכום האולטימטיבי', לכן קראנו לחברה theGist ('העיקר'). מכיוון שהמטרה שלנו היא לתת לעובד יכולת מיקוד מקסימלית וביצועים אופטימליים, על ידי בינה מלאכותית המתמודדת עם כל הרעש החיצוני שמייצר מקום העבודה ומאפשרת להתמקד במה שבאמת חשוב. מה שמאפשר ל-AI שלנו להיות מדויק ומבדל את theGist משאר המודלים בתחום ה-LLM (מודלי שפה גדולים - ר"ק) הוא צמצום טווח הפעילות של המודלים שלנו לפי פרסונליזציה, מה שמבטל את תופעת 'ההזיות' שמציגה למשתמשים מידע לא מהימן".
הפלטפורמה משתמשת ביכולות AI כדי לייצר לכל עובד רשימה ממוקדת יומית בהתאמה אישית, לפי תעדוף המשימות. הרעיון הוא שהפלטפורמה סורקת את כל כלי העבודה ואפליקציות בהם עושים שימוש העובדים, כמו למשל ג'ימייל, סלאק, ג'ירה או כלים אחרים ומספקת תובנות על בסיס כל התכתובות, המסמכים והשיחות. העובד יכול לאחר מכן לבקש בשפה טבעית לקבל ריכוז של משימות או מטלות שהופנו אליו אפילו אם לא קיבל הוראה ישירה מהמנהל. מעין מנהל פרויקטים אוטומטי אם תרצו.
החברה בדקה ומצאה שהעומס שנובע מהצפת המידע והצורך לחפש כל הזמן אחרי הנתונים המתאימים לביצוע המשימות גוזל כ-40% מהתפוקה, כלומר גורם לירידה בפיריון הישיר של העובדים. הדרך היעילה ביותר להילחם בכך היא ליצור סדר עדיפות ברור ולעבוד על פיו, אולם במצב שבו העבודה מבוזרת בין אפליקציות וכלי תקשורת רבים, קשה מאוד לסנכרן את המשימות והמידע. ניהול הפרויקטים מבוזר, וקשה לעובדים להעריך את רמת החשיבות של כל משימה, או כפי שהחברה מסבירה: "כיום העובדים כבר לא שולטים בכלים הטכנולוגיים הארגוניים, אלא הם אלו ששולטים בהם".
2 צפייה בגלריה
theGist
theGist
theGist Workspace
(צילום: יח"צ)
הפלטפורמה של theGist יודעת לחבר בין אנשים, נושאים שונים, סיכומי ישיבות, מיילים, מצגות ופרויקטים ויש לה יכולת להפיק מתוך המידע הכולל תובנות בדרך ויזואלית ומילולית. המוצר הושק בגרסת בטא לשותפים נבחרים עם רשימת המתנה. הפלטפורמה מחברת בשלב הראשון הראשון לתיבת הג'ימייל, ג'ירה והסלאק של העובד ובהמשך יתווספו גיט, מאנדיי, ואפליקציות אחרות.
"המטרה שלנו היא להשתמש בבינה מלאכותית להתמודדות עם כמויות המידע הגדולות ולהעצים בני אדם לעשות את מה שהם הכי טובים בו", אומר ניר זוהר, מייסד-שותף ב-TheGist, "רבים מדברים על ה-AI שיהיה תחליף לעובדים, אבל אנחנו מאמינים שבינה מלאכותית יכולה וצריכה להעצים את היכולות של האנשים. היתרון הגדול של הבינה המלאכותית היא היכולת למיין, לנתח ולחבר כמות עצומה של מידע בו זמנית. לעומת זאת, בני אדם ממש טובים בהסקת תובנות נכונות ומותאמות עבורם ועבור החברה בה הם עובדים".