המשקיע האגדי והפילנתרופ היהודי ג'ורג' סורוס, מעביר את השליטה באימפריית 25 מיליארד הדולר שלו לבנו אלכסנדר סורוס, שדווקא לא סומן בעבר כממשיך פוטנציאלי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
אלכסנדר בן ה-37, המכונה אלכס, אמר בראיון לוול סטריט ג'ורנל לאחר המהלך, שירחיב את המטרות הליברליות שהציב אביו, כך שיכללו זכויות הצבעה והפלה, וכן שוויון מגדרי, ואמר שהוא מתכנן להמשיך להשתמש בממון של המשפחה כדי לתמוך בפוליטיקאים שמאלנים.
1 צפייה בגלריה
ג'ורג' סורוס
ג'ורג' סורוס
ג'ורג' סורוס
(צילום: AP)

"אני אדם יותר פוליטי", אמר אלכס, שנפגש לאחרונה עם פקידים מממשל ביידן, מנהיג הרוב הסנאט צ'אק שומר, וראשי מדינות, כולל נשיא ברזיל לואיז לולה דה סילבה, וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו.
במשך שנים ההערכה היתה שג'ורג' סורוס יעביר את האימפריה, Soros Fund Management, לידי בנו המבוגר יותר ג'ונתן, הילד השלישי (מתוך שלושה) מנישואיו הראשונים, שעבד בקבוצה של אביו במשך שנים ארוכות.
אלכס, הבן הבכור (מתוך שניים) מנישואיו השניים של ג'ורג' סורוס (שנשוי היום בפעם השלישית), זכה בסופו של דבר באמונו של האב, ואף ליווה אותו ולעתים ייצג אותו בשנים האחרונות במסעותיו מסביב לעולם.
סורוס ידוע בדעות הפוליטיות שלו שמזוהות עם השמאל, ובפעילות הרבה שלו לקידום ערכי השמאל. "קרנות החברה הפתוחה" (OSF) של משפחת סורוס מעבירות מדי שנה כ-1.5 מיליארד דולר לקבוצות התומכות בזכויות אדם ברחבי העולם, ועוזרות לחזק את הדמוקרטיה. בנוסף מועברות תרומות גם לאוניברסיטאות ומוסדות חינוכיים אחרים, והכסף מהקרנות גם עזר בעבר לתמוך בפקידי אכיפת חוק שהתמודדו על תפקידים שונים, ודגלו בהפחתת משכי מאסר ומלחמה בהטיה הגזעית במערכת המשפט.
אלכס אמר שהוא מודאג מהסיכוי שדונלד טראמפ יחזור לבית הלבן, ורמז על תפקיד כלכלי משמעותי שיהיה לקרנות המשפחה במירוץ לנשיאות בשנה הבאה. "למרות שהייתי שמח להוציא את הכסף מהפוליטיקה, כל עוד הצד השני עושה זאת, נצטרך לעשות זאת גם אנחנו", הוא אמר בראיון.