בשיתוף אתר "המקצוענים"
עבודות אלומיניום נחשבות לאחד מסעיפי התקציב המשמעותיים ביותר מעלות הבנייה הכוללת, ויכולות בקלות להגיע לסכום של כ-20 אחוז מסכום הבנייה.
ישנם דברים שממש לא כדאי להתפשר עליהם: בטיחות, עמידה בתקנים שתמנע ליקויי בנייה חמורים, נוחות שימוש ועמידות.
לעומת זאת, מספר הפתחים, הגודל שלהם ושיקולי עיצוב, הם משניים, שכדאי להבין את השלכותיהם על התקציב, בכדי לא לסיים עם חריגה משמעותית.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

שמירה עליכם במסגרת התקציב

יועץ אלומיניום, יידע להנחות אתכם ולהציע פתרונות שישמרו על סדרי העדיפויות הנכונים במסגרת מפרט האלומיניום שיוגש לכם.
על המפרט להיות מפורט ככל הניתן, על מנת שהצעות המחיר שתבלו יהיו ניתנות להשוואה אמיתית עם קבלני אלומיניום.
אמנם שירותים של יועץ אלומיניום כרוכים בתשלום, אך בחישוב כולל לא תצאו נפסדים. זה מסוג ההוצאות שיחסכו לא רק בעלויות העבודה והחומרים, אלא גם ישמרו עליכם במסגרת התקנים הנדרשים הן מבחינת המפרט והן מבחינת הביצוע בפועל.
חשוב להפנים שהמחיר שתשלמו עבור עבודות אלומיניום רשלניות גבוה במיוחד: בעיות רטיבות, חדירת רוחות לתוך המבנה, היווצרות חלודה ובלאי מואץ של החומרים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיצד יועץ אלומיניום יוודא שההתקנות יהיו בהתאם לתקן הנדרש?

מפרט אלומיניום מקצועי אמור לכלול פירוט של גודל הפתחים, סוגי החלונות והדלתות והנחיות לייצור ולהתקנה בהתאם לתקן הישראלי. ברגע שהנחיות ההתקנה הן חלק בלתי נפרד מכתב הכמויות, קטן הסיכוי לבעיות בהמשך.
תפקידו של יועץ האלומיניום הוא לא רק להגיש לכם מפרט כתוב, אלא גם ללוות אתכם בפגישות העבודה מול בעלי המקצוע שמבצעים את ההתקנה בפועל. כך, ממש כפי שאמור להתבצע בפיקוח בנייה, קל לזהות בעלי מקצוע שאינם בקיאים בשיטות העבודה הנדרשות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לכם, אין את הידע והמומחיות בתחום, ולכן גם אין לכם יכולת לדעת אם עובדים עליכם או לא.
ברגע שתדעו, לרוב כבר יהיה מאוחר מדי: שנתיים לאחר שהמבנה כבר בנוי. כדי למנוע מראש את הבעיות, בייחוד בתחום קריטי כמו איטום ובידוד המבנה, כדאי להגיע מוכנים עם ייעוץ ומפרט מטעמכם.

בטיחות, בטיחות ושוב: בטיחות

למי שאינו מתמצא, קשה להבין את הקשר בין עבודות אלומיניום לבטיחות הדיירים. ואולם, יש חשיבות רבה למיקום הפתחים, גודל הפתחים והחומרים מהם הם עשויים ביחס לאקלים באזור ולכיווני הרוחות.
כשבוחרים דגמים של חלונות ודלתות למרפסות, הבחירה היא לא רק משיקולי עיצוב. יש להתחשב בעומסים המופעלים על הבניין, בעוצמה של הרוחות באותו האזור ולדרישות התקן הישראלי.
אם למשל יש לכם חלון לחלון ענק, ייתכן שתוכלו להגשים אותו, אך עם תוספת של חיזוקים נוספים באזורים שבהם עוצמת הרוחות חזקה מדי. ואולם, ייתכן שגם לו, ואז יועץ אלומיניום ישמור עליכם מפני בחירה שגויה, על מנת שהבחירה האסתטית לא תפגע בבטיחות שלכם.
גם בחירה בפרופיל חלון בעובי שאינו תואם את גודל הזכוכית יכול לגרום לה להתנפץ, בשל אי יכולת הפרופיל לשאת את המשקל שלה. זה רלוונטי בעיקר לחלונות ענק (לרוב בפתחי יציאה מהסלון או מחדר השינה למרפסת או לגג).
אך לא רק חלונות ודלתות שמותקנים ברשלנות יכולים לגרום לאסון, אלא גם מעקה מדרגות או מעקה מרפסת שאינו בגובה המתאים, מישור התקנה שגוי שניתן לטפס עליו וליפול וכן הלאה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מפרט מדויק ימנע תקלות מראש ויענה על הצרכים שלכם ביומיום

נוחות שימוש: כשבוחרים מוצרי אלומיניום כדאי לחשוב גם מי אמור להשתמש בהם. בחירת סוג החלון, גודל החלון והתאמת גלגלים שיוכלו לשאת כנפיים כבדות – כל אלו יאפשר גם לילדים לעשות בהם שימוש בקלות ביומיום.
מפרט נכון ימנע תקלות ויקטין בלאי: בחירה בזיגוג נכון ימנע מצב שבו הכנפיים של החלון ייתקעו במשקופים. גם בחירת מידת שלבי תריסי הגלילה לפתחים, יכולה להקטין את הסיכוי שתריסי הגלילה ייצאו מהמסילות תוך זמן קצר יחסית.
גם התחשבות באקלים, חשובה לצורך בחירת המפרט. יש להתאים את החומרים לאקלים שבאזור הבנייה.
כמו כן, בחירת אביזרים מתאימים לחללים רטובים (כמו חדר הרחצה), תשמור להם להיות עמידים לאורך זמן, ותמנע קילופי צבע וחלודה הנגרמת בחללים עם לחות גבוהה בהם יש שימוש רב בחומרי ניקוי לאורך השנים.
בחירה במוצרים שיסייעו לכם ביצירת בידוד תרמי ואקוסטי: כרגע, בשלבי הבנייה או השיפוץ אתם אולי לא מספיק ערים לחשיבות של בידוד, אך כמה חודשים אחרי שתגורו בבית אתם יכולים להבין את גודל הטעות. ככל שהפתחים יהיו מבודדים יותר, כך תוכלו לאטום את הבית מפני רעשים בחוץ ביומיום. זה קריטי בבתים הקרובים לכבישים סואנים או עמוסי מגרשי משחק לילדים.
גם לבידוד התרמי השפעה על איכות החיים שלכם. זכוכית שאינה מספיק מבודדת בחדרי השינה, תהפוך את השינה בהם לסיוט בחורף, ותגדיל משמעותית את הוצאות החשמל על חימום וקירור הבית. יועץ אלומיניום ידע להתאים לכם את סוג הזכוכית (טריפלקס או בידודית), את העובי המתאים לגודל המפתח ולמיקום החלון וידאג לתת מענה גם לבידוד מפני רעשים וגם לבידוד חום-קור.