בשיתוף ידיעות הנדל"ן והחברה לפיתוח מטה בנימין


מחירי הדירות במרכז בשמיים, והריבית שעלתה בשנה האחרונה מרחיקה רבים מחלום הדירה או הבית, אבל יש מקומות שבהם מחירי הדיור נמוכים יותר. מדובר בפריפריה מחד אבל גם ביישובים מעבר לקו הירוק. אלדד בן זמרה, מנכ"ל החברה לפיתוח מטה בנימין, הגיע לאולפן ידיעות הנדל"ן כדי לספר על פעילות החברה ועל ההזדמנויות במקומות קצת פחות מוכרים.
"החברה לפיתוח מטה בנימין היא חברה יזמית קבלנית. אנחנו גם בעלי הסיווג הקבלני הגבוה ביותר (ג' 5) גם בבנייה וגם בפיתוח", אמר בן זמרה. "אנחנו פועלים בעיקר באזור בנימין מטבע הדברים ובונים לא מעט פרויקטים. גם בנייה רוויה, גם צמודי קרקע וגם חד משפחתיים".
לגבי מחירי הדירות והבתים הסביר בן זמרה, כי יש הבדל בין יישובים קרובים יותר למרכז ורחוקים יותר, בעומק השטח. "זה כמו בפריפריה. ככל שאתה הולך רחוק יותר וככל שאתה הולך עמוק יותר בשטח, המחירים נמוכים יותר מטבע הדברים. יש לנו למשל פרויקט שנקרא "ירוקה בעופרים", זה מקום שהוא ממש במרכז. הוא רבע שעה ממודיעין ורבע שעה מפתח תקווה וראש העין. יש לנו שם קרוב ל-370 יחידות דיור עם מרכז מסחרי. שם המחירים נעים בין 1.8 מיליון שקל ל-2.8 מיליון שקל לדירות מאוד מרווחות. מי שנכנס לעומק השטח יכול לקבל דירות באותם מפרטים ובאותם סטנדרטים, ושם המחירים יכולים לנוע בין 1.4 מיליון שקל לדירת 4 חדרים עד 2 – 2.2 מיליון שקל - תלוי בגודל הדירה".
למי שציפה לשמוע על מחירים נמוכים אף יותר מסביר בן זמרה כי "הכל באופן יחסי. גם ביו"ש תשומות הבנייה עלו, זה לא שמישהו בונה בחינם. אבל עלות הקרקע ועלות הפיתוח מובילות לכך שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו למכור את הבתים במחירים שהם יחסית אטרקטיביים לאזור המרכז".

"4 חדרים ב-1.8 מיליון שקל"

לשאלה כיצד ניתן לאפיין את קהל רוכשי הדירות ביישובים הללו, משיב בן זמרה כי: "קודם כל החברה כמובן לא עושה הבחנה ולא עושה הבדלה. מבחינתנו אנחנו בונים לכלל ישראל. למשל, רק עכשיו סיימנו בנייה של קרוב ל-400 יחידות דיור ביישוב נעלה - שזה יישוב חילוני לגמרי, כך מגדיר את עצמו. יש בו אומנם כ-30% אוכלוסייה מסורתית, אבל היישוב מוגדר כיישוב חילוני. גם עופרים מבחינתנו זו מועצה מקומית שפתוחה לכולם. יש שם אוכלוסייה חילונית, דתית, ממלכתית, דתית. יש מוסדות לימוד, גם לאלו וגם לאלו. ככל שאתה הולך לעומק השטח, יש יישובים שמוגדרים גם כיישובים קהילתיים והם בדרך כלל ציוניים דתיים. אבל גם שם האוכלוסייה מגוונת והפרויקטים שלנו כולם פתוחים לכולם" .
1 צפייה בגלריה
(הדמיה: סנפשוט הדמיות)
לסיום נותן בן זמרה דוגמה קונקרטית למחירים ולדירות בפרויקט אחד של החברה, בעופרים: "סך הכל ייבנו ביישוב כ-1,600 יחידות דיור שמשרד השיכון יחד עם מדינת ישראל ישווקו. סך הכל שווקו עד היום לביצוע כ-600 יחידות מתוכן אנחנו זכינו בכ-400 יחידות פלוס מרכז מסחרי. הפרויקט הזה מציע היום דירות 4 חדרים בשטח של 104 מ"ר עם מרפסות ב-1.8 מיליון שקל, וגם דירות דופלקס ודירות גן של 6 חדרים עם 170-160 מ"ר בנוי ב-2.8 מיליון שקל, כולל מרפסות של 100 מ"ר. אנחנו במידה מסוימת, רואים ביהודה ושומרון פתרון ולא בעיה. זהו פתרון למצוקת הדיור של אלו שרוצים לגור קרוב למרכז הארץ".
בשיתוף ידיעות הנדל"ן והחברה לפיתוח מטה בנימין