אם ובנותיה, ועוד שתי נשים נוספות, נעצרו אתמול (ראשון) בחשד כי זייפו מסמכים רפואיים והציגו מצג שווא בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי לטובת קבלת קצבאות נכות של 100%, בזמן שבפועל תועדו במהלך חקירה סמויה של המשטרה ואגף החקירות בביטוח הלאומי עורכות אימוני פילאטיס ועובדות בתחום האסתטיקה.
שוטרי המחוז הצפוני פתחו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה יחד עם אגף החקירות בביטוח הלאומי, לאחר שהגיע מידע אודות אישה בת 53, שהפעילה את שלוש בנותיה ושתי נשים נוספות, זייפו מסמכים והציגו את מצג השווא בוועדות. באחד המקרים האם ניסתה לקבל קצבה לילדה שלה, הגיעה אל ועדה רפואית והתנהלה באופן חשוד. מבדיקה של אחד הרופאים התגלה כי למרות שהיא עצמה מקבלת קצבת נכות בפועל, מצבה הרפואי היה בניגוד גמור למסמכים אותם הציגה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
(צילום: נמרוד גליקמן)
ממצאי החקירה הסמויה חשפו ניצול ציני ועברייני באמצעות זיוף מסמכים רפואיים של רופאים מוכרים מהרפואה הציבורית. לחשודות מיוחסים מעשי מרמה, שהביאו להוצאת מיליוני שקלים מקופת הביטוח הלאומי.
אתמול, כאמור, החליטו במשטרה לפשוט יחד עם חוקרי הביטוח הלאומי על בתיהן של החשודות. בחיפוש בביתה של האם נתפסו קנאביס בכמות שלא לצריכה עצמית, ומעל ל-17 אלף שקלים במזומן. כמו כן, בחיפוש שנערך אצל אחת הבנות, נתפסו רובה ואקדח אוויר, שהוחבאו בתוך ארון בגדים.
בהתאם להתפתחויות החקירה, יובאו החשודות לדיון בפני בימ"ש ובכוונת המשטרה לפעול לחילוטם של רכוש ונכסים שנתפסו עד כה ובהמשך, כחלק מהליך אכיפה כלכלית כנגד מי מהמעורבות. הביטוח הלאומי ייצור חובות לכלל הסכומים שנלקחו, יגרע מקצבאות וכאמור, יוגש נגדן כתב אישום פלילי.
תגובת הביטוח הלאומי: "לקיחת קצבאות שלא כדין ועל חשבון מי שבאמת זקוק להן הוא לא רק מעשה פלילי אלא גם פשע חברתי כלפי הציבור".