נטפליקס מתחילה להילחם בשיתוף סיסמאות: חברת הסטרימינג הודיעה היום (ג') כי לא תאפשר יותר לשתף סיסמא עם משתמשים מחוץ למשק הבית, גם בישראל. בהודעת החברה נכתב: "החל מהיום, המייל הזה יישלח לצופים שמשתפים את המשתמש שלהם עם אנשים מחוץ למשק הבית שלהם בישראל".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)
החברה הוסיפה כי "חשבון הנטפליקס שלכם מיועד לשימוש על ידי משק בית אחד. כל מי שמתגורר במשק הבית יכול להשתמש בחשבון הנטפליקס מכל מקום שבו הוא נמצא - בבית, בדרכים, בחופשה - ולנצל את היתרונות שמציעה החברה".
במקום לשתף סיסמאות בחינם כפי שהיה עד כה, החברה תעודד לשתף את חשבון הנטפליקס עם מי שלא חלק ממשק הבית תמורת 16.9 שקלים נוספים בחודש. עם זאת ציינו בחברה כי האפשרות אינה זמינה עבור משתמשים שמשלמים על חשבון דרך צד שלישי או כחלק מחבילה.
מהודעת החברה לא ברור אם בכוונתה לנתק משתמשים שאינם משלמים באופן מיידי מהשירות, או שמדובר בהתרעה על כוונותיה להתחיל לטפל בתופעה.
בהודעת החברה נכתבו הוראות למשתמשים, "כדי לשלוט על אופן השימוש בחשבון שלהם": "בדוק מי משתמש בחשבון הנטפליקס שלך, ואילו מכשירים מחוברים לחשבון שלך. נתק מכשירים שלא אמורה להיות להם גישה ושקול לשנות את הסיסמא שלך. אם תרצה לשתף את חשבון הנטפליקס שלך עם מישהו מחוץ למשק הבית שלך, אתה יכול לשתף את החשבון לעוד משתמש תמורת 16.9 שקלים לחודש".
עוד הוסיפה החברה כי "אנחנו מכירים בכך שלצופים שלנו יש אפשרויות בידור רבות, וזאת הסיבה שאנחנו ממשיכים להשקיע במגוון רחב של סרטים ותוכניות טלוויזיה".
בפברואר השנה הודיעה נטפליקס כי היא מתחילה להילחם בתופעת שיתוף הסיסמאות בארבע מדינות - קנדה, ניו זילנד, פורטוגל וספרד. בחברה הבהירו כי ההגבלות על שיתוף הסיסמאות יורחבו למדינות נוספות, וכעת נראה שההודעה יצאה גם בארה"ב, שהיא השוק העיקרי של נטפליקס, בבריטניה ובמדינות נוספות.
ענקית הסטרימינג הצהירה כבר בשנה שעברה כי היא מתכוונת לשים סוף לתופעת שיתוף הסיסמאות על רקע ההאטה בצמיחה שלה והמלחמה העזה בשוק הסטרימינג. מדובר בתפנית חדה בגישה של החברה, שעד כה התייחסה בסלחנות לתופעה ואפילו עודדה אותה.
בחברה אומרים כי 100 מיליון משקי בית ברחבי העולם צופים בנטפליקס מבלי לשלם, והדבר "משפיע על היכולת שלנו להשקיע בתוכניות טלוויזיה וסרטים מעולים". בשנה שעברה ערכה החברה כמה ניסויים באמריקה הלטינית במטרה למצוא את הגישה היעילה ביותר למאבק בתופעה, וכעת היא מוכנה להרחיב את ההגבלות ברחבי העולם.